וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ויתור, חולשה": מה אמרו בעבר בכירי ממשלת הימין "מלא מלא" על חאן אל-אחמר?

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 18:15

סמוטריץ' כינה את עיכוב פינוי המאחז "כישלון רודף כישלון", בן גביר טען כי אם המאחז לא יפונה - הוא לא ייכנס לממשלה, ונתניהו התחייב כבר ב-2018 לפעול. אך כעת, הם שותקים אל מול תגובת המדינה לבג"ץ, לפיה פינוי המאחז הבדואי יידחה שוב, בפעם ה-9

בווידאו: כוחות הביטחון והמנהל החלו לבצע עבודות תברואה במתחם היישוב הבדואי חאן אל-אחמר. אוקטובר 2018/צילום: רוני כנפו

בכירי הקואליציה שתקו היום (רביעי) מול תגובת המדינה לבג"ץ, לפיה יש לדחות בארבעה חודשים נוספים את התשובה על פינוי המאחז הבדואי הלא-חוקי חאן אל-אחמר. זאת, למרות שמרביתם תקפו בעבר את הממשלה הקודמת של נפתלי בנט ויאיר לפיד כשפעלה באופן דומה, וחרף ההבטחות להוביל מדיניות של "ימין מלא מלא" שבמסגרתה יפונה המאחז.

השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הבולטים ביותר בשתיקתם. יו"ר הציונות הדתית תקף בתקופת הממשלה הקודמת את בנט ושקד וכינה את עיכוב פינוי המאחז כ"כישלון רודף כישלון" וכן טען שמדובר ב"ויתור על הריבונות הישראלית". בהזדמנות אחרת אמר כי "ביבי חלש מול ערבים וחזק נגד יהודים". יו"ר עוצמה יהודית בן גביר אף התנה בעבר את פינוי המאחז בכניסתו לממשלה בראשות נתניהו ואמר באחד הסרטונים שהפיץ "אין עוצמה יהודית אין ממשלה ימנית".

חאן אל-אחמר. שלומי הלר
"ויתור על הריבונות הישראלית", אמר פעם סמוטריץ'. חאן אל-אחמר/שלומי הלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתחייב מאז 2018 לפנות את המאחז "בקרוב מאוד" נמנע גם הוא מתגובה על תשובת המדינה לבג"ץ. בדומה לראשי הקואליציה הנוכחית, גם ראשי הקואליציה הקודמת בנט, שקד, ליברמן וסער הבטיחו לפנות את המאחז אך ברגע האמת ביקשו מבג"ץ בקשת דחייה לפינוי, צעד שלבסוף לא קרה.

רק חברי כנסת בודדים בקואליציה הנוכחית הגיבו לתשובת המדינה שניתנה היום לבג"ץ. ח"כ דני דנון מהליכוד אמר כי מדובר ב"תקדים מסוכן", כלשונו והוסיף כי זה "מתן רוח גבית לבנייה הלא חוקית של הפלסטינים. נבחרנו לשנות את מדיניות הגמגום של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותה. עדיין לא מאוחר לפעול ולפנות את חאן אל אחמר". ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית טענה כי "את תושבי המאחז הזה שפלשו לאדמות המדינה היה צריך לפנות כבר לפני כמה שנים, ולא להיכנע לאיומים ולהפחדות מבית ומחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully