וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן הגיש הצעת חוק, המגבילה את זכות השביתה. יו"ר ההסתדרות: "לא יקום ולא יהיה"

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 18:47

הצעת החוק כוללת, בין השאר, את ביטול חוק השליש, המחייב עובדים להיות חלק מוועד עם שליש מהעובדים הצטרפו אליו. רוטמן: תפקיד ההסדרות הוא לא להשתמש בעובדים ככלי ניגוח פוליטי. בר דוד: "ניסיון נוסף של קיצונים להחליש את מעמד העובדים"

עימות בין ח"כ אפרת רייטן לח"כ שמחה רוטמן בוועדת חוקה, 16 בינואר 2023/ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן הגיש היום (שלישי) לכנסת את הצעת חוק "חירות התעסוקה" (דיני עבודה תיקוני חקיקה); רוטמן התייחס לתוכן ההצעה ואמר כי: "תפקיד ההסתדרות הוא להגן על זכויות העובדים ולא להשתמש בהם ככלי ניגוח פוליטי".

הצעת החוק של רוטמן דומה, לדבריו, להצעות אחרות שהוגשו בעבר על ידי חברי כנסת מהימין הכלכלי, במטרה להסדיר את יחסי העבודה במשק. בין היוזמות הכלולות בהצעת החוק ניתן למצוא את ביטול חוק השליש, המחייב עובד להיות חלק מארגון עובדים גם אם מיעוט מקרב העובדים באותו מקום עבודה הצטרפו לארגון.

ההצעה הונחה על שולחן הכנסת כחלק מתוכנית העבודה הרגילה של ח"כ רוטמן. לדבריו היא רלוונטית במיוחד לאור הפניות שהתקבלו בלשכתו רוטמן מעובדים המלינים שבמסווה של פעילות של ארגון עובדים, מחייבים אותם להשתתף בפעילות מחאה פוליטית נגד הרפורמה המשפטית.

מטעמו של חה"כ רוטמן נמסר: "ההסתדרות, וארגוני עובדים בכלל, נועדו להגן על זכויות עובדים ולא להשתמש בעובדים המאוגדים, כבני ערובה, ללא אפשרות בחירה, ככלי פוליטי במאבקים של יושבי ראש הארגון או של בעלי תפקיד".

בהתייחס להצעה, המגבילה את זכות השביתה, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר: "לא יקום ולא יהיה. מדובר בניסיון נוסף של גורמים קיצוניים להחליש את מעמד העובדים במדינת ישראל ולכרסם באחת מזכויות היסוד הכלכליות-חברתיות של הדמוקרטיה. מימוש זכות השביתה הוא אחד הכלים המרכזיים להגן על האוכלוסיות המוחלשות במשק, ולא אאפשר לאף גורם לפגוע בעובדים. ידעתי להתייצב מול האיום ההזוי הזה בעבר, ואני לא מציע לנסות אותנו הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully