וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב גרסאות: העימות האלים בין חיילי גולני לסמח"ט הגיע עד לרמטכ"ל

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 17:29

יממה אחרי האירוע החריג, והמפקדים הבכירים לא מגיעים להסכמות על פרטי המקרה. הסמח"ט טוען שלא נקט באלימות, החיילים טוענים שהותקפו. בינתיים, דברים שאמר הרצי הלוי בפורום סגור העלו ביקורת על איכות התחקיר. וגם - ההקלטה שמעוררת סערה: "אחד חנק אותו, מכות של החיים"

בווידאו: מוצב חרסינה בחברון: מכות, דחיפות, ויריקות בין לוחמי הגדוד לסמח״ט יהודה/לפי חוק 27א לזכוחות יוצרים

חקירת הקטטה בין לוחמי גולני לסמח"ט יהודה הגיעה לשולחן הרמטכ"ל, ולפי הערכות מדובר בתחקיר הדגל הראשון של הרצי הלוי בתפקיד. לפי גורמי צבא, הלוי שדיבר בפורום סגור בנושא איכות התחקיר בצה"ל העביר ביקורת מרומזת על החקירות שמבצע הצבא - ובפרט בעניין האירוע החמור בין הסמח"ט ללוחמי גדוד 51.

כאמור, בחלוף יותר מ-24 שעות מאז התקרית האלימה במוצב חרסינה בחברון בין לוחמי גדוד 51 של חטיבת גולני לסמח"ט יהודה, חיילי החפ"ק שלו וקצין הקשר החטיבתי, לא הצליחו מפקדי חטיבת יהודה, חטיבת גולני, אוגדת יו"ש ואוגדה 36 להגיע להסכמות על השתלשלות האירועים שהובילו לתקרית האלימה בשער המוצב: האם הסמח"ט אכן הוכה על ידי הלוחמים, האם קדמו לכך עלבונות, דחיפות ויריקות.

בתוך כך, ברשתות החברתיות הופצה הקלטת חייל שלדבריו מגולל את השתלשלות התקרית האלימה ממנה ניתן להבין כי הסמח"ט היה מעורב באופן ישיר בתקרית, וכן כי הוא הוכה באגרופים בידי חיילים. אמינות העדות בהקלטה לא נבדקה עד כה לעומק ולדברי גורמים בפיקוד המרכז לא יודעים מי החייל שהקליט את העדות.

הרצי הלוי. דובר צה"ל
דבריו העלו ביקורת על איכות התחקיר. הלוי/דובר צה"ל

בעדות נשמע אותו חייל מספר על תחילת האירוע: "הסמח"ט הגיע לש.ג. והלוחם שתפס את העמדה אמר לו 'אתם לא נכנסים', הסמח"ט התחיל לצעוק עליו ולקלל אותו". עוד אמר, "בהמשך הסמח"ט ניגש לפלוגת הלוחמים וניסה להיכנס אליה. הרס"פ עצר אותו עם הידיים ואמר לו 'אתה לא עובר'. בתגובה הסמח"ט תפס אותו והצמיד אותו לקיר, ופתאום כל הפלוגה באה וקפצה עליו. אחד חנק אותו, לוחם אחר נתן לו בעיטות. הרס"פ שחרר לו אגרופים וכולם שמים לו מכות של החיים".

לפי מקורות בפיקוד המרכז, לאחר סיום תחקיר מפקדי האוגדות נוצרה מלחמת גרסאות בין הצדדים, ואי הסכמות על מה שאירע באמת בתקרית. לאור הדברים, הוחלט כי בשל חומרת האירוע יתנהל התחקיר במעמד מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס ומפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין. עד כה לא נפתחה חקירת מצ"ח.

דובר צה"ל מסר בתגובה "האירוע מתוחקר על ידי המפקדים הרלוונטיים, באופן מעמיק, יסודי ובצורה הנהוגה בכל תחקיר בצה"ל. צה"ל רואה בחומרה כל גילוי אלימות ומתייחס לכך בהתאם. הרמטכ"ל לא התייחס לאיכות התחקיר של המקרה המדובר, שטרם סוכם והוצג".

הרס"פ בלם את המח"ט, והבלגן התחיל

הפרשה החלה ביום ראשון, כשקצין הקשר של חטיבת יהודה קרא לסמג"ד 51 "גולנצ'יק ערס" לעיני כול. בעקבות כך, הנחה הסמג"ד לא להכניס את קצין הקשר למוצב. הוא איים שמי שיעשה כן, יקבל עונש להישאר בשבת במוצב.

אתמול הגיעו סגן מפקד חטיבת יהודה וקצין הקשר למוצב. לוחם שעמד בכניסה מנע מהם לעבור את הש"ג, מעשה שאף תועד בווידאו. בשלב זה התקשר הסמח"ט לסמג"ד וביקש ממנו לאפשר את כניסתו. הסמג"ד אישר רק את כניסתו של הסמח"ט, והורה להשאיר את קצין הקשר בחוץ.

הסמח"ט לא ויתר, והתעמת עם לוחם שהיה במקום. הלוחם עדכן את הסמג"ד בקשר על העימות. למקום הגיעו כמה קצינים, ביניהם מפקד פלוגה וסגנו. לאחר מכן הגיע גם הסמג"ד, והכניס את הסמח"ט וקצין הקשר למוצב. אלא שהרוחות לא נרגעו בשלב זה. רס"פ הפלוגה שהיה במקום זיהה את הסמח"ט, וניסה למנוע אף הוא את כניסתו. על פי הטענות, הלוחמים שליוו את הסמח"ט נהגו באלימות. לוחמי הפלוגה שהבחינו בהמולה התנפלו על הסמח"ט בבעיטות ובאגרופים. בשלב זה, הסמח"ט וקצין הקשר ברחו מהמקום.

  • עוד באותו נושא:
  • גולני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully