וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם קצב אש מטורף": הנשק החדש שיגן על החי"רניקים מהנ"ט של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 10:32

בכוונת זרוע היבשה לרכוש תותחים חדשים שיורכבו על הנגמ"ש הגלגלי "איתן", המשמש את כוחות החי"ר - שמטרתם להגן על הכוחות מאיומי רחפנים, כלי טיס מתאבדים, רקטות וחוליות נ"ט. ההמלצות לרכישת אמצעי הלחימה הגיעו לאחר בחינה של מהלכי הלחימה בין רוסיה לאוקראינה

נגמ"ש איתן. מנהלת המרכבה הרק"מ, מנת"ק, במשרד הביטחון, אתר רשמי
נגמ"ש האיתן/אתר רשמי, מנהלת המרכבה הרק"מ, מנת"ק, במשרד הביטחון

צה"ל צפוי לרכוש תותחים חדשים שייסעו לכוחות חיל הרגלים להתמודד עם איומי רחפנים, כלי טיס מתאבדים, רקטות וחוליות נ"ט - כך נודע לוואלה. התותחים, בקוטר 30 מ"מ, יורכבו על גבי הנגמ"ש הגלגלי איתן שפותח על ידי משרד הביטחון, וזה ישמש את כוחות החי"ר נגד איומי חוליות הנ"ט של חיזבאללה בעימות הבא.

הכוונה לרכוש את התותחים עבור נגמ"שי האיתן מגיעה בעקבות המלצה של קצינים בכירים בזרוע היבשה של צה"ל שבחנו לאחרונה את מהלכי מלחמת רוסיה-אוקראינה, והפיקו מסמך מסקנות לפיו יש לרכוש את תותחי ה-30 מ"מ שמספקים אש בקצב גבוה וקטלני המאפשר לכוחות החי"ר המתמרנים לשפר את רמת המיגון והעצמאות בשטח.

אחד הנושאים הבולטים היה איומי הרוק"ק (רום קרוב לקרקע) הכוללים את אותם איומים. אחת התשובות היעילות של הצבא האוקראיני לאיומי הרוק"ק של הצבא הרוסי הוא תותח 30 מ"מ. כעת, בכוונת הקצינים הבכירים לשלב בדרישות מהמטה הכללי בשם זרוע היבשה את הצבת התותח של מנהלת המרכבה והרק"מ (מנת"ק) במשרד הביטחון. לדברי גורמים בכירים בזרוע יבשה, "מדובר בתותח מדויק, בקצב אש מטורף, ובדיוק לטווחים של 2.5-3 ק"מ שיאפשרו לפגוע גם בחוליות בשטח".

נגמ"ש איתן. מנהלת המרכבה הרק"מ, מנת"ק, במשרד הביטחון, אתר רשמי
נגמ"ש האיתן/אתר רשמי, מנהלת המרכבה הרק"מ, מנת"ק, במשרד הביטחון

עוד נודע לוואלה! כי חטיבת הנח"ל קלטה בשבועות האחרונים את נגמ"ש האיתן הראשון ובחודשים הקרובים יקלטו עוד חמישה נגמ"שי איתן בחטיבה הירוקה.

נגמ"ש האיתן מוגדר על ידי משרד הביטחון "ככלי הלחימה הגלגלי המתקדם והממוגן בעולם". הוא יצויד במערכת הגנה אקטיבית (בדומה לנמרים ולטנקי מרכבה סימן 4) ובמערכות מיגון נוספות וייחודיות. יתרונו הגדול יהיה ביכולות הניוד הטובות שלו בין גזרות לחימה שונות, ובהתאמתו לנסיעה בכבישים ללא צורך במובילים, במהירות של 90 קמ"ש. האיתן ייעודי ללחימה בשטחים מורכבים, פתוחים ובנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully