וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש לשעבר: "מערכת המשפט זקוקה לתיקונים - הרוויחה את הטענות נגדה ביושר"

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 16:24

רז נזרי, שפרש מתפקידו בשנה שעברה, התייחס בוועדת חוקה למהפכה שמתכננת הממשלה ומתח ביקורת על מערכת המשפט: "לא יודעת להודות בטעויות, לכן קל להאשים אותנו בשחיתויות". עם זאת, שלח מסר לממשלה: "אי אפשר לתקן הכול בלי להתחשב בצד השני, שני הצדדים טיפסו על עץ גבוה"

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט/מערכת וואלה!

המשנה ליועמ"ש לשעבר, רז נזרי, התייחס היום (שלישי) למהפכה שמתכננת הממשלה במערכת המשפט ואמר כי "המערכת זקוקה לתיקונים והיא לא יודעת לקבל ביקורת. היא הרוויחה ביושר את הטענות נגדה". "אם לא היה כל כך קשה למערכת להודות בטעויות, לא היה כל כך קל להאשים אותנו בשחיתויות", הוסיף בדיון בוועדת חוקה.

נזרי סייג את דבריו, וקרא לבנות הסכמה רחבה סביב הרפורמה. "המחשבה שאפשר לתקן הכול בלי להתחשב בצד השני היא מחשבה מוטעית - שני הצדדים טיפסו על עץ גבוה", אמר המשנה ליועמ"ש לשעבר. "לכל הפחות תגיעו להידברות. הפוליטיקאים להבין שלא צריך להעניש את המערכת ולתקן אותה בתנועה חדה לכיוון השני".

רז נזרי, משנה היועמ"ש. ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"שני הצדדים תיפסו על עץ גבוה". נזרי/נועם מושקוביץ

"בסופו של דבר המדינה עלולה להתרסק על כולנו, אני משווע שתהיה הידברות אמיתית להגיע לתיקונים, אבל לא מה שמוצע כרגע בהליכה למקום קיצוני מדי", המשיך נזרי. "השלמת הרפורמה בצורה כה מהירה תהיה פגיעה בדמוקרטיה, ומצד שני - המחשבה שאפשר להתנגד ולהכניע כי לא צריך לתקן כלום גם היא מסוכנת".

נזרי התייחס לנושא פסקת ההתגברות, ששר המשפטים יריב לוין מבקש להעביר ברפורמה. "הרעיון של פסקת התגברות ברוב של 61 הוא רעיון לא נכון, אנחנו חייבים את חוק יסוד החקיקה לקבוע נורמה חקיקתית כולל פסקת התגברות", הסביר נזרי. "התגברות ברוב של 61 היא לא נכונה, זה רוב מינמלי שיש לכל ממשלה. המספר 65 הוא לא מספר קדוש, מצד אחד זה מספר שמבטא משהו ריאלי איזון מסוים".

המשנה ליועמ"ש גם מתח ביקורת גם על החלשת היועמ"שים במשרדי הממשלה. לדבריו, "להפוך אותם למינויים פוליטיים עלול לפגוע בשלטון החוק. אם יועמ"ש יהיה מינוי פוליטי הוא יתחלף כל חצי שנה". על ביטול עילת הסבירות אמר נזרי כי יש לצמצם את השימוש בה. "זה כלי שמגן על האזרחים, ביטולה הוא לשפוך את התינוק עם המים", טען. "זה שהמערכת המשפטית לא עשתה דברים אבולוציונית לא אומר שהפוליטיקאים צריכים להעניש אותה".

יו"ר הוועדה, שמחה רוטמן, תקף את השופטת איילת פרקוצ'יה שהגיעה לחוות את דעתה. "אני מנסה להבין מה השוני בין נבחרי הציבור לביניכם בקביעה של הליכים כאלה כמו ההתנתקות", אמרה לה.

  • עוד באותו נושא:
  • רז נזרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully