וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליט הבכיר התחנן לבג"ץ להשתחרר מייצוג של הפושע הבכיר: "מפחד ממנו"

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 18:42

עו"ד משה שרמן, המיוצג על ידי עו"ד שפטל, ערער על החלטת המחוזי לקבל את עמדת הפרקליטות ולהשאירו כסנגורו של ניבי זגורי - אף שלטענתו הוא איים על חייו. זגורי: "5 שנים הוא לא דיבר איתי. איך הוא יכול לייצג אותי?"

בווידאו: דיון בבג"ץ שהגיש עו"ד משה שרמן בבקשה להשתחרר מהייצוג של ניבי זגורי/ביני אשכנזי

בג"ץ דן היום (שלישי) בבבקשתו של עו"ד משה שרמן להשתחרר מהייצוג של העבריין הבכיר ניבי זגורי. שרמן מערער על החלטת בית המשפט המחוזי, שקיבל את עמדת הפרקליטות שלפיה החלפת צוות ההגנה של זגורי תעכב משמעותית את המשפט נגדו. לשכת עורכי הדין הצטרפה לבקשה ואבי חימי היה אמור לייצג אותה, אך במקומו הגיע עו"ד עדי כרמלי. הערב, פסק בג"ץ כי על בית המשפט לקיים דיון בו תיבחן אפשרות להחלפת הייצוג.

"הפרקליטות לא יכולה לטעון אצל אברג'יל שמספיק ארבעה חודשים ללמוד את התיק שם, ופה, כשאני מבקש להחליף את עו"ד שרמן בתיק של זגורי, אין די זמן כדי ללמוד את התיק", אמר שפטל. הוא אמר כי "בית המשפט מנוע מלהחליט ששרמן לא יוכל להשתחרר מהייצוג של זגורי. הנסיבות דומות - רימון הלם שהונח מתחת לביתו".

השופט עוזי פוגלמן השיב כי "בכל הכבוד בפעמים הקודמות זגורי אמר שתוך שבועיים יהיה לו עו"ד אחר. לו הוא היה עומד במילתו, היינו במקום אחר היום". שפטל אמר כי מדובר במחדל של בית המשפט שהיה לטענתו צריך למנות לזגורי סנגורים ציבוריים, אך השופט אלרון השיב כי "קל לזרוק את האשמה על בית המשפט, אך זגורי התחייב למצוא סנגור אחר במקום שרמן".

דיון בבג״ץ שהגיש עו״ד משה שרמן המיוצד על ידי עו"ד יורם שפטל, במטרה להשתחרר מהייצוג של איש העולם התחתון ניבי זגורי. 31 בינואר 2023. ביני אשכנזי
"מה המדינה מתנגדת שאשתחרר מהייצוג שיש איום על חיי?". שפטל ושרמן, היום/ביני אשכנזי

במהלך הדיון, עו"ד משה שרמן צעק: "פחדתי, ואני עדיין מפחד מהאיש שיושב פה מאחור. למה המדינה מתנגדת שאשתחרר מהייצוג שיש איום על חיי?". אחרי שזגורי צעק מהיציע, הזהיר השופט כי הוא יעצור את הדיון. "רימוני הלם ואיומים על הילדים שלי!", אמר שרמן.

זגורי, מצדו, טען כי "חמש שנים אני עצור, פעם אחת הוא לא החליף איתי מילה. אני מרגיש פה כלבויניק אם זה מה שהוא חושב עליי. איך הוא יכול לייצג אותי?".

עו"ד אביגדור פלדמן, שמייצג את זגורי, אמר כי "יש נתק מוחלט בין הנאשם לבין עורך הדין שלו והמשמעות היא שהנאשם לא מיוצג במשפט הזה. עורך דין טוען שהוא מאוים על ידי הלקוח שלו, לדעתי על אף כל הקשיים צריך להחליף ייצוג בתיק הזה".

עוד בוואלה!

שפטל התפטר מייצוג של עבריין בכיר: "אני לא בן ערובה שלו"

לכתבה המלאה

תיבחן אפשרות להחלפת הייצוג

הערב, בג"ץ פסק כי על בית המשפט המחוזי בבאר שבע לקיים דיון בהקדם. בו, תיבחן האפשרות להחליף את הייצוג לעו"ד שרמן ע"י סנגור אחר - לרבות מהסנגוריה הציבורית.

עורכת הדין קסנטיני המייצגת את זגורי בעתירה לשחרור מייצוג מסרה, "קשה להמנע מהמסקנה שיניב זגורי עובר עיוות דין ולא זוכה לקבל את יומו בבית המשפט. זכויותיו נדרסות ברגל גסה, ניהול המשפט חוטא לזכויותיו של נאשם בפלילים - חזקת החפות אינה סיסמא ריקה מכל תוכן. ולכל אדם באשר הוא מגיע לנהל הליך הוגן וראוי. ההתעקשות של המערכת להשאיר מייצג שאינו מוכן לייצג וטוען טענות קשות בפני ההרכב שעתיד לכרוע את דינו. ברי לכל, כי אמירות כאלה משחירות את פניו ומהוות כשל בייצוג שאינו הולם ואינו ראוי.

"יניב זגורי ביקש אף הוא במסגרת תגובתו לבג"צ שבית המשפט ישחרר את שרמן מייצוג. סופו של יום יניב זגורי לא מצליח לנהל הגנה ראויה ומדובר בהתנהלות שאין לה אח ורע במדינה דמוקרטית שמגנה על זכויות אזרחיה בכל הליך משפטי. כולנו תקווה כי תצא בשורה אמיתית מבית המשפט העליון שתהווה אמירה ברורה בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully