וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפטל התפטר מייצוג של עבריין בכיר: "אני לא בן ערובה שלו"

30.11.2022 / 15:52

עורך הדין ביקש להשתחרר מייצוגו של גולן אביטן, חבר בארגון הפשע של יצחק אברג'יל שהוסגר לישראל ממרוקו, במהלך דיון שעסק בכלל בפסילת הרכב השופטים. "לא עלה על דעתי שהוא יברח לארבע שנים", אמר שפטל, המייצג גם את אברג'יל. העבריין השיב: "אין לי בעיה שילך"

בווידאו: גזר הדין של יצחק אברג'יל/צילום: יותם רונן

דיון משונה למדי התקיים ביום ראשון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שעסק בבקשת עבריין מוכר לפסול את הרכב בית המשפט ובמהלכו ביקש אחד מסניגוריו - עו"ד יורם שפטל - להתפטר מייצוגו. הדיון, שהפרוטוקול שלו נחשף לבקשת וואלה!, התקיים לבקשת צוות ההגנה של גולן אביטן, שנעצר במרוקו והוסגר לישראל לפני חודשיים במסגרת פרשת 512. ההגנה ביקשה לפסול את הרכב השופטים בפרשה, והדיון התקיים באולמם של השופטים גיליה רביד, ירון לוי ושי יניב.

"אני לא בן ערובה של הנאשם שבחר לפני ארבע שנים לקחת את עצמו ולהסתלק החוצה, זו זכותו" פתח עו"ד שפטל את הדיון בסערה. שפטל הסביר לשופטים ההמומים מדוע הוא לא רוצה לייצג את אביטן יותר: "אני עכשיו עסוק בפסק הדין בעניינו של יצחק אברג'יל. אין לי זמן דקה".

אביטן היה חבר בארגון הפשע של יצחק אברג'יל. הוא אף היה אחד ממארגני ניסיונות החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין שגרמו למותם של שלושה אזרחים ועשרות פצועים ב-2003. הוא נמלט בשנת 2018 מהארץ למרוקו, ולפני חודשיים הוא גורש מהמדינה.

כתב האישום נגד אביטן, תושב אשדוד בן 54, הוגש במסגרת פרשה 512, ולפיו סיפק את השלטים שהפעילו את מטעני החבלה מרחוק בשני ניסיונות החיסול של רוזנשטיין. צוות התביעה בתיק, שבראשו עומד עורך הדין ניסים מרום, חזר לאולם הדיונים לנהל את התביעה נגד אחרון הנאשמים בפרשה, לאחר שההליך בעניינו של אביטן הוקפא בשל בריחתו.

גזר דין פרשה 512 בבית משפט המחוזי תל אביב 28.6.2022. ראובן קסטרו
"אברג'יל לא רוצה שאייצג את אביטן". שפטל/ראובן קסטרו

במהלך הדיון ביום ראשון, שפטל הוסיף והסביר מדוע הוא מבקש להשתרר מהייצוג של אביטן: "אני גם הבהרתי לנאשם (אביטן, ב"א) אחרי שהייתה הפרשה עם הכתב אישום שהוגש נגדו בהקשר לאיום על אב בית הדין, שאם עוד פעם הוא מפר את תנאי המעצר, אז שיחפש לו עורך דין אחר. לא עלה על דעתי שהוא יברח לארבע שנים. גם הנאשם שאני מייצג עכשיו (אברג'יל, ב"א) לא רוצה שאני אייצג אותו בגלל ניגוד האינטרסים שישנם. ולכן, אני בשום פנים ואופן לא אייצג את אביטן. אני לא בן ערובה שלו".

בתגובה לדברים, אמר אביטן: "אין לי בעיה שעו"ד שפטל ילך ועו"ד יניב שגב יישאר. כל מה שהוא טוען שיטען, זה זכותו, אין לי בעיה שעו"ד שגב ימשיך בתיק".

עו"ד שגב, שמצא את עצמו בין הפטיש לסדן, ניסה למצוא פשרה ואמר בדיון באולם: "אני צריך לפתור את העניין הזה, ואני חושב שהפתרון צריך לבוא בהסכמה, ולא בהחלטה. זו דעתי. כמובן, בית המשפט יחליט מה שהוא יחליט, אבל הפתרון יהיה נכון אם יבוא בהסכמה מהצד שלנו ולא מבית המשפט".

השופטים ההמומים כתבו בהחלטתם: "הדיון נקבע היום לצורך השלמה בעל פה של הטיעונים בכתב שהועלו מטעם גולן אביטן לבקשה לפסילת מותב זה מלהמשיך ולדון בתיק. בבוקר הדיון במפתיע הובאו בפנינו דברי עו"ד שפטל לפיהם הוא מבקש להתפטר מייצוג. טרם שהחלטנו בבקשה זו ביקש עו"ד שגב שהות לנסות ולהסדיר את הדברים ולכן ערכנו הפסקה של חצי שעה. כעת הגיעו הצדדים לכדי הבנה שלפיה תינתן שהות להגשת השלמת טיעון קצרה עד סוף יום היום ובכך יתמצו טיעוני הצדדים בסוגייה ואנו ניתן החלטתנו על סמך החומר הכתוב".

בשורה התחתונה, עו"ד שגב יגיש את הבקשה, אך לא ברור מה יהיה הלאה. עו"ד שפטל מסר לוואלה! שהוא אינו מעוניין להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully