וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שהיא יושבת שבעה: משפחתו של בן ה-14 שנרצח בפיגוע נותקה מהחשמל

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 21:48

אספקת החשמל בבית משפחתו של הנער אשר נתן מרלי, שנרצח בפיגוע בנווה יעקב, הופסקה היום לכחצי שעה, לאחר שהמונה שבאמצעותו הם משלמים אזל. חברת החשמל הפקידה לה סכום למען הצריכה והבטיחה אספקה קבועה. במשפחה מודאגים: "לא יודעים מה יקרה מחר. המצב בבית לא טוב"

משפחתו של הנער בן ה-14 אשר נתן מרלי, שנרצח בפיגוע בירושלים בערב שישי, נותקה היום (שני) מחשמל - בעיצומה של השבעה. בשל קשיים כלכליים, המשפחה משתמשת במונה חשמל נטען המותקן בביתם, ולא משלמת חשבון חשמל על פי צריכה בסוף החודש.

משה מרלי, דודו של אשר נתן, סיפר על המקרה. "היום, בשעות הצהריים, באמצע ביקור תנחומים של שר, החשמל נותק. המשפחה פשוט משלמים את החשמל כמו ביגטוק, הם לא משלמים את החשמל בצורה רגילה כי יש להם עיקול על החשבון, אז חברת חשמל לא מספקת להם חשמל בצורה רגילה. המונה נגמר ונכבה החשמל. חברים מהקהילה התקשרו לחברת חשמל וסידרו את זה מול החברה. אבל אני לא יודע מה יקרה מחרתיים או בעוד שבוע. המצב בבית שלהם לא טוב. הם 8 ילדים יחד עם אשר נתן".

אשר נתן, נרצח בפיגוע בירושלים. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
אשר נתן מרלי שנרצח בפיגוע/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

מנתוני חברת החשמל שהגיעו לידי וואלה לפני כחודש, עולה כי 53,421 משקי בית בישראל אינם משלמים את חשבונות החשמל שלהם על פי צריכה בסוף חודש, אלא על פי מונה תשלום מראש (מת"מ). המשמעות היא שכשהסכום שהוטען נגמר - זרם החשמל במשקי בית אלו מנותק. על פי החוק, החברה רשאית להתקין לבעלי חוב מונה, שבו הצרכן טוען כסף מראש, ולקזז באופן אוטומטי 20% מהסכום שהוטען לטובת התשלום. לוואלה! נודע כי למרות סיום תשלום החובות, חברת החשמל ממשיכה להוריד מסכום הטעינה לטובתה.

תגובת חברת החשמל

"המשפחה, שהיא קשת יום, מחוברת לחשמל באמצעות מונה מת"מ (מונה תשלום מראש), שהיא בעצמה מטעינה אותו מעת לעת בהתאם לצריכה. בשעה 13:24, פנו לחברת החשמל ומסרו לה שעקב אי-הטענת המונה הופסקה אספקת החשמל לבית. הדבר לא היה ידוע לנו. לא מדובר בניתוק אלא באי-הטענת המונה. מיד עם קבלת הדיווח אצלנו, הופקדו לטובת המשפחה 600 שקל לטובת צריכת חשמל שוטפת, ובמקביל נמסר למשפחה שהיא תקבל אספקה קבועה כל עוד יידרשו. במקביל, חוב העבר של המשפחה יועבר ביוזמתה של חברת החשמל לקרן הסיוע של חברת החשמל בכדי לבחון את תשלום החוב בידי חברת החשמל. בסביבות 14:00, כחצי שעה לאחר הדיווח, אספקת החשמל חודשה למשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully