וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם בפרשת דרדור הפח בירושלים: "להיות בכלא זו זכות עצומה"

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 19:55

בשכונת מאה שערים נתלה מכתבו של אחד הנאשמים בפרשה, מאיר קצב, שבו הוא אומר כי הוא "עצור על כבוד שמיים, ולא על דברים בטלים". במכתב הוא גם מבקש שיעבירו אותו לתא מעצר ללא טלוויזיה כדי "שלא יחטיאו אותי במראות אסורות ושמיעת דברי כפירה ונבלה"

בווידאו: הפרות סדר במרכז ירושלים, 15 באוקטובר 2022/צילום: חדשות כל העולם, זאבי

מאיר קצב, אחד הנאשמים בפרשת דרדור הפח בהפגנת החרדים הקיצוניים בירושלים, שבו נפצעה אישה באורח קשה, פרסם מכתב פומבי מתוך הכלא, שנתלה בשכונת מאה שערים בירושלים, ולפיו מעצרו הוא על "כבוד שמיים ולא על דברים בטלים". קצב נאשם בכך שדרדר פח במהלך הפגנה בירושלים וגרם לפציעה קשה של אם ל-11 ילדים והמכתב שלו מתפרסם תחת הכותרת "זעקת הבחור המיוסר" שבו הוא מבקש בעיקר להעביר אותו תא מעצר שיהיה ללא טלוויזיה כדי שיוכל "להמשיך לחיות כיהודי חרדי".

גורמים בעדה החרדית שאחראים על פרסום הפשקווילים כותבים בהם כי "נרעיש עולמות" ו"לא נתלים מאחינו בשרנו הזועק ומתחנן אלינו להצילו ממלתעות השטן". במכתב שעליו חתום קצב עצמו נכתב עוד, כי הוא אינו "מבקש על עצם מאסרי, אלא רק שיתנו לי לחיות כיהודי ולא יחטיאו אותי במראות אסורות ושמיעת דברי כפירה ונבלה". הוא הוסיף גם כי להיות בכלא "זוהי זכות עצומה וכל יום שאני מאחורי סורג ובריח, אני מודה להשם יתברך על כך".

הפגנות חרדים אלימות בירושלים, 15 בדצמבר 2022. זושא לוסטיג, איתמר כרמון - חדשות כל העולם, אתר רשמי
הפגנות אלימות בירושלים, 15 בדצמבר 2022/אתר רשמי, זושא לוסטיג, איתמר כרמון - חדשות כל העולם

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני כשלושה שבועות לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד קצב, בן 22, וקטין כבן 16, תושבי אלעד וירושלים, בגין מעורבותם בהצתת פח אשפה, דרדורו ופגיעה בתושבת האזור, אם ל-11 ילדים, שעברה במקום ונפצעה קשה כשהפח הבוער פגע בה. השניים הם תלמידי ישיבה בעיר, חסידי ברסלב, שהשתתפו בהפגנת החרדים במקום לפני כחודש.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הצתה, סיכון דרכים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

האישה, מירל דז'לובסקי, תושבת העיר בת 40 , עברה בסביבות השעה 22:30 ליד הפגנה בהשתתפות מאות חרדים ברחוב בר אילן בעיר. על פי כתב האישום, הנאשמים שהבעירו פח דרדרו אותו במורד הרחוב והוא פגע באישה, מחץ אותה לקיר והיא נפגעה קשה. צוותי רפואה שהגיעו למקום פינו אותה במצב קל לבית החולים כשהיא סובלת מפגיעה בצלעות ובבטן, אך כעבור שעות חלה החמרה במצבה והיא מאושפזת שם עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully