וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק כעבור חודשיים: אותרה גופתה של בת 56 בדירתה בחיפה

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 20:28

שכן שהגיע לחפש אותה דפק על דלתה ולאחר שלא פתחה - הזמין משטרה. השוטרים פרצו פנימה וגילו את גופתה של בת 56 שהייתה ערירית במצב ריקבון. במשך כחצי שנה, נערמה תיבת הדואר בביתה במכתבים, ולמרות זאת איש לא בדק את מצבה. אין חשד לפלילים

בווידאו: גופת אישה נמצאה מוטלת בדירה בחיפה כחודשיים לאחר שנפטרה/צילום: יואב איתיאל

גופתה של אישה בת 56 אותרה היום בצהריים (שני) בדירה בחיפה ורק לאחר מציאתה התברר כי היא נפטרה כבר לפני חודשים. שוטרי חיפה שהגיעו למקום עם גורמי רווחה לאחר דיווח של אחד השכנים פרצו את הדלת וגילו את הגופה. אין חשד לפלילים. ככל הנראה מדובר בדינה טילין, שעלתה לארץ מברית המועצות לפני כ-30 שנה. היא הייתה ערירית ולא ידוע על קרובי משפחה. גופתה נשלחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לטובת זיהוי סופי.

"האנשים האלה שקופים לעירייה. זה קורה יותר מדי בעיר הזאת. אני אוהבת את השכונה ואוהבת את העיר אבל שומעים על מקרים כאלה כל שבוע", אמרה שכנה המתגוררת בבניין סמוך. מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה. בשנה שעברה נדרשו אנשי זק"א ל-164 מקרי מוות של ערירים שמתו בגפם, 13 מהמקרים אירעו בחיפה.

גופת אישה נמצאה מוטלת בדירה בחיפה  כחודשיים לאחר שנפטרה. 30 בינואר 2023. יואב איתיאל
הבניין בחיפה שבו נמצאה גופת האישה/יואב איתיאל
גופת אישה נמצאה מוטלת בדירה בחיפה  כחודשיים לאחר שנפטרה. 30 בינואר 2023. יואב איתיאל
ערימת המכתבים שהתאספו בתיבת הדואר של המנוחה/יואב איתיאל

הבניין בן חמש הקומות בשכונת הדר הכרמל הסמוך למקדש הבהאי מאוכלס כולו בבני הדת מרחבי העולם המגיעים לתקופת התנדבות של כמה חודשים. זאת, למעט בדירתה של המנוחה ודירה נוספת בשכירות יוצאי חבר העמים.

בלובי הבניין, תיבת הדואר של האישה הייתה עמוסה במכתבים שלא נאספו במשך חצי שנה. שכנים סיפרו שלא ראו אותה במשך שבועות ארוכים. הבוקר הגיע אחד השכנים לחפש אותה בבית ולאחר שלא פתחה את הדלת, הוא הזעיק את המשטרה.

שניים מדיירי הבניין, מתנדב בהאי מקנדה ומתנדבת בהאית משוויץ המתגוררים במקום זה כמה חודשים, אמרו לוואלה כי מעולם לא ראו את המנוחה.

מתנדבי זק"א ישראל שכטר וישראל לזר סיפרו: "כשהגענו ראינו בית מלא בערימות של פסולת, גופת המנוחה נמצאה כשהיא מוטלת בבית במצב של איבוד צלם אנוש. מקרה מוות כואב ומיותר".

לא טופלה על ידי הרווחה

מעיריית חיפה נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית שנערכה ע"י מנהל הרווחה עולה כי מדובר באישה בשנות החמישים לחייה שלא הייתה מוכרת ולא טופלה מעולם על ידי שירותיי הרווחה בעיריית חיפה".

עוד אמרו בעירייה, כי במנהל הרווחה משקיעים מאמצים באיתור וטיפול באזרחים ותיקים, בודדים ועריריים "בשיתוף גורמי טיפול עירוניים וארציים הרלוונטיים לנושא זה במטרה להגיע לכל האזרחים הוותיקים המתגוררים בגפם ולמנוע ככל הניתן מקרים מאיין אלו".

בתוך כך, אמרה העירייה, כי המנהל פועל לביסוס מאגר מידע עדכני וליצירת קהילה תומכת באזרחים הוותיקים, להעלאת מודעות הציבור לחשיבות השמירה על קשר עם קשישים בודדים, ולהפעלת מערך מתנדבים המקיימים קשר רציף עם האזרחים הוותיקים.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • גופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully