וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ובנה נמצאו ללא רוח חיים בדירה בחיפה

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 18:39

צוותי רפואה קבעו את מותם של השניים במקום. ככל הנראה הם הלכו לעולמם לפני כמה ימים. על פי הערכות, הגבר, בן ה-51, מת בנסיבות טבעיות, ואחריו גם אמו, בת ה-73 שטיפל בה. אנשי שירותי הרווחה היו בדירה בשבוע שעבר, אך השניים לא פתחו את הדלת

בווידאו: אישה בת 73 ובנה בן ה-51 נמצאו ללא רוח חיים בדירתם בחיפה/יואב איתיאל
אנשי זיהוי פלילי מחוץ לדירה בה נמצאו מתים בן ואמו ברחוב הגליל, נווה שאנן, חיפה, 14 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
צוות הזיהוי הפלילי בחיפה. היום/יואב איתיאל

אישה בת 73 ובנה בן ה-51 נמצאו היום (שני) ללא רוח חיים בדירתם בשכונת נווה שאנן שבחיפה. ככל הנראה השניים, ילנה צ'ודונובסקי וסרג' קורסקי, מתו לפני מספר ימים. אנשי רווחה הוזעקו למקום והדירה נפרצה לאחר שלא נענו. לצוות נט"ן מד"א שהגיע לא נותר, אלא לקבוע את מותם. על פי הערכות, הבן מת מוות טבעי ואחרי כמה זמן אמו, שטיפל בה, גם הלכה לעולמה. מבדיקת וואלה עולה כי השניים היו מוכרים לרווחה, יתרה מזאת, אנשי מחלקת הרווחה הגיעו לביקור בית אצלם ביום רביעי האחרון, הדיירים לא פתחו את הדלת, והם עזבו.

"עצוב מאוד, הם היו אנשים טובים, שחיו את החיים שלהם. היא עברה לכאן לפני שנתיים, הייתה אישה שקטה שלא מדברת הרבה. היינו מחליפות 'שלום-שלום' ולא יותר מזה". סיפרה לוואלה השכנה טניה המתגוררת בדירה שמעל. "הבן היה חולה וגם היא לא הייתה בריאה להבנתי. לפעמים בעלי היה מנסה לנקוש על דלת הדירה ולא היו עונים. אולי היו תחת השפעת תרופות".

אנשי זיהוי פלילי מחוץ לדירה בה נמצאו מתים בן ואמו ברחוב הגליל, נווה שאנן, חיפה, 14 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
זירת המקרה בחיפה. היום/יואב איתיאל

השכנה אירנה גם היא אמרה שהשניים היו מסתגרים. "בפעם האחרונה שראיתי אותה יוצאת למכולת זה היה לפני שנה", סיפרה. "מאז הם היו כל הזמן היו מזמינים פיצות. הרגע שמעתי על מותם משכנה אחרת. לא ממש יצא לי להכיר אותם. הם לא היו כאלה שמדברים. כואב הלב".

חובש בכיר במד"א גיריס עספור סיפר כי "כשהגענו לבניין כוחות הכיבוי והמשטרה חברנו אלינו ופרצו את דלת הכניסה של הבית. בתוך הדירה ראינו את הגבר והאישה שהיו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותם".

החקירה בזירה תימשך עוד שעות. לדירת האם והבן בחיפה זומן רופא פתולוג של המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. אינדיקציה לכך שהחוקרים מתקשים עדיין להחליט מה נסיבות המוות.

אנשי זיהוי פלילי מחוץ לדירה בה נמצאו מתים בן ואמו ברחוב הגליל, נווה שאנן, חיפה, 14 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
זירת המקרה בחיפה. היום/יואב איתיאל

בחודש אוגוסט שנה שעבר פורסם בוואלה כי מתחילת שנת 2021 17 קשישים נמצאו ללא רוח חיים בביתם בחיפה. מקרים טראגיים דומים מתגלים גם ביישובים אחרים, אולם לדברי דובר זק"א מוטי בוקצין, "בעיר חיפה מדובר במגפה שקטה וכואבת", וכי העיר מובילה במקרים הקשים הללו. הוא וחיים וינגרטן ראש אג"מ זק"א פונים לציבור, "ללב של כל אחד ואחת, אם יש לכם שכן שגר לבדו, אל תחכו לריח הנורא, תבדקו בשלומם של השכנים בכל יום כדי להציל את חייהם".

בפוסט שפרסמה אז ראשת העיר עינת קליש רותם, אליה מופנות אצבעות מאשימות כאחראית העליונה בפועל, היא מודה בתופעה הכאובה, ואומרת כי היא בקשר רציף עם שר הרווחה מאיר כהן על מנת לדון במציאת כלים נוספים לצמצומה. יחד עם זאת, היא טוענת שברוב המקרים האנשים הללו לא היו מוכרים לשירותי הרווחה של העירייה. "רבים מהם אינם קשישים וכמה מהם כלל לא ערירים", היא טוענת.

גורם בעירייה העריך כי מדובר בכ-50 אלף בודדים תושבי העיר שגרים בגפם, מספר שעל פניו נראה מופרך בעליל. ראשת העיר ציינה מספר מהלכים שהעירייה שלה מתחילה לבצע לאחרונה, ככל הנראה בעקבות החשיפה התקשורתית לבעיה. היא הבטיחה קמפיין הסברה נרחב שיקרא לתושבים לפקוח עין ולשמור קשר עם השכנים.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully