וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים על שתי תקיפות משלוח נשק איראני בסוריה

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 15:32

במקביל להגעת שר החוץ האמריקני לישראל, המרכז הסורי לזכויות אדם מדווח כי מכלית שהיו בה נשק ותחמושת למיליציות איראניות הופצצה באזור אל-בוכמאל ועלתה באש. לפי הדיווח, לפחות 11 איש נהרגו בתקיפות, כולם לא סורים

בווידאו: סוריה: ישראל תקפה בדמשק, נמל התעופה הושבת זמנית/שימוש לפי סעיף 22 א', לחוק זכויות יוצרים

מכליות שהכילו נשק ותחמושת עבור מיליציות איראניות הותקפו היום (שני) פעמיים באזור גבול עיראק-סוריה - כך דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון. לפי הדיווח, המכליות, שמשמשות להעברת נפט, הופצצו ועלו באש. הארגון דיווח כי לפחות 11 איש נהרגו, כולם לא סורים.

מדובר בדיווח שני בתוך יממה על תקיפה נגד איראן בסוריה, לאחר שאתמול דווח על תקיפה של 25 כלי רכב באותו אזור. בד בבד, שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, הגיע לישראל לביקור ראשון בעידן ממשלת נתניהו החדשה.

תקיפה בסוריה, 25 באוגוסט 2022. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
"משלוח נשק איראני". תקיפה בסוריה בחודש אוגוסט/אתר רשמי, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי כלי טיס תקפו משאיות באל-בוכמאל. מדובר באזור הגבול עם עיראק, המשמש להברחות נשק איראני, והוא הותקף פעמים רבות בשנים האחרונות. מדובר על אותו האזור שבו הותקפה שיירת הנשק אותה הזכיר הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי בחודש שעבר, כשהודה באופן חריג באחריות של ישראל לתקיפה.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, הושמדו שש משאיות בתוך השיירה, שלטענתו נשאה נשק. עוד דווח כי יש הרוגים ופצועים בתקיפה. לפי דיווח ברשת אל-ערביה הסעודית, השיירה כללה 25 כלי רכב והיא הותקפה אחרי שחצתה את הגבול מעיראק. עוד דווח כי היא עברה דרך מעבר שבשליטת חיזבאללה ושכלי הטיס שיגרו נורי אזהרה כדי לאפשר לנהגים להימלט. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני הפרו-איראני דיווח כי הותקפו שלוש משאיות איראניות שנשאו קמח ואורז ונועדו לסיוע לסוריה, ולא כלי נשק. עוד דווח כי נגרם נזק למשאיות, אך לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully