וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן במכתב חריף לקבינט: "מדיניות הממשלה - כניעה מבישה לטרור"

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 14:00

יו"ר ישראל ביתנו שיגר לרה"מ וחברי הקבינט מכתב שבו תקף את ההחלטות בתגובה לפיגועים בירושלים: "מהלך יחצ"ני שמתחמק מגביית מחיר אמיתית מארגוני הטרור ומהרשות". בניסיון לאגף את הממשלה מימין, הוא קרא לפנות את חאן אל-אחמר ולהחיל ריבונות בבקעת הירדן בתגובה לפיגועים

זירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023/דוברות משטרת ישראל

יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, שיגר היום (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט המדיני ביטחוני, בו הוא תוקף בחריפות את החלטות הקבינט בתגובה לגל הטרור בסוף השבוע וטוען כי מדובר ב"מהלך יחצ"ני" שמתחמק מ"גביית מחיר אמיתית מארגוני הטרור ומהרשות הפלסטינית שנושאים באחריות על גל הטרור וההסתה שמתרחש בתקופה האחרונה".

ליברמן, שמנסה לאגף את הממשלה מימין, כותב במכתב כי התשובה לפיגועים צריכה להיות "ברורה" ומפרט שורה של צעדים שנויים במחלוקת שחלקם מעוררים מתיחות בקואליציה של נתניהו עם השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר - כמו פינוי של חאן אל-אחמר, הריסת בתי פלסטינים באזור דרום הר חברון, אישורי בנייה ליהודים במזרח ירושלים והחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. "לצערי כרגע במקום לתת תשובה אמיתית לאיומי הטרור וההסתה, ממשלת דרעי-נתניהו עוסקת רק בעצמה ובקידום האינטרסים האישיים של רה"מ ויו"ר ש"ס", הוא כתב בסיום מכתבו.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו ביום השבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"כניעה לטרור". ליברמן/ראובן קסטרו

תחת הכותרת "גביית מחיר אמיתית כנגד גל הטרור וההסתה מצד ארגוני הטרור והרשות הפלסטינית", ליברמן מפרט במכתב את התנהלותה של הרשות הפלסטינית - הימנעותה מסיכול הטרור בג'נין ושכם, הגינויים לפעילות כוחות הביטחון הישראליים, וההסתה בכלי התקשורת הרשמיים ומפי גורמים פלסטיניים רשמיים. לדבריו; "אם כל החטאים" הוא העובדה שהממשלה לא הגיבה להחלטה הפלסטינית באו"ם שנתנה הכשר לבית הדין הבינלאומי בהאג לבחון את פעילות מדינת ישראל.

ליברמן תוקף במכתב גם את מדיניות ה"כניעה לטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי, שממשיכה ביתר שאת גם בימים אלו. הסכמה לכללי משחק שבהם לחמאס מותר לברך, לעודד וליזום פעולות טרור שמובילות לרצח יהודים בירושלים וביו"ש בתמורה לשקט ברצועת עזה היא מדיניות בלתי מתקבלת על הדעת".

המחבל פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"לגבות מחיר אמיתי". הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

לדבריו, מדיניות ההסדרה שמאפשרת את העברת הכספים מקטאר לרצועת עזה "מחזקת את מעמדו של חמאס בקרב הציבור העזתי לצד מתן אישור מצדה של ישראל להעברת דלקים לרצועת עזה, כאשר חמאס גובה מסים ובכספים הנ"ל מממן את אנשיו היא מחדדת עוד יותר את המדיניות של הממשלה שהיא מדיניות מעודדת טרור. תוקף ההסכם הנוכחי יפוג בחודש אפריל, ובמקום להפסיק עם הכניעה המבישה הזאת, נתניהו מתחנן בפני הקטארים להמשיך בהעברת הכספים לחמאס". יצוין כי ליברמן היה חבר קבינט גם בממשלת בנט-לפיד שהמשיכה את מדיניות נתניהו בהעברת הכספים לרצועת עזה.

לפי ליברמן, "התשובה לכל אותן פרובוקציות מצדה של הרשות הפלסטינית והפיגועים המתועבים שאנו עדים להם בימים האחרונים חייבת להיות ברורה", ומפרט שורה של צעדים נגד הפלסטינים ולחיזוק ההתנחלויות כמו פינוי חאן אל-אחמר, ברקע התשובה הצפויה בקרוב של הממשלה לבג"ץ לגבי המשך דחיית הפינוי. (יצוין כי גם ממשלת בנט-לפיד בה ליברמן היה חבר ביקשה לדחות את הפינוי של היישוב הבדואי הלא חוקי ממזרח לירושלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully