וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "מגבירים את פעילות כוחות הביטחון וגובים מחיר מהמחבלים"

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 13:00

הממשלה התכנסה אחרי הפיגועים שאירעו בירושלים, בהם נרצחו 7 בני אדם ונפצעו 5. רה"מ: "איננו מחפשים הסלמה, אך אנחנו ערוכים לכל אפשרות. נדון היום על צעדים נוספים, בהם שלילת אזרחות של מחבלים". בן גביר הודיע כי ידרוש להכשיר 7 יישובים: "יש לנקוט צעדים בשטח"

בווידאו: נתניהו: איננו מחפשים הסלמה אבל אנו ערוכים לכל אפשרות/רוני כנפו

הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית, בצל ההתחממות הביטחונית שהגיעה לשיאה במהלך סוף השבוע, אז אירעו שני פיגועים בהם שבעה בני אדם נרצחו וחמישה נפצעו. במקביל בוועדת החוקה נמשכים הדיונים בנוגע למהפכה המשפטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה ואמר כי "איננו מחפשים הסלמה, אך אנחנו ערוכים לכל אפשרות". הוא ציין כי ביקר היום את הפצועים מהפיגועים בירושלים בבית החולים שערי צדק בעיר, וביקש לחזק את הצוותים הרפואיים. "אנחנו מגבירים את הפעילות של כוחות הביטחון וגובים מחיר ממבצעי הטרור ותומכיהם", אמר נתניהו. "אטמנו את ביתו של המחבל ובהמשך ביתו ייהרס, נדון היום על צעדים נוספים בהם שלילת אזרחות של מחבלים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 29 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"איננו מחפשים הסלמה, אבל ערוכים לכל אפשרות". נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו הוסיף כי בממשלה "מזרזים מתן נשק לאלפי אזרחים וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון". הוא ציין כי הנחה את ראש המל"ל צחי הנגבי "לבחון צעדים נוספים". ראש הממשלה שיבח את השוטרים שפעלו וירו במחבל בפיגוע בנווה יעקב, ואת סגן נ', קצין הצנחנים, "שחתר למגע בתושיה ובגבורה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי ידרוש בישיבת הממשלה להכשיר בתוך שבעה ימים שבעה יישובים ביהודה ושומרון, בתגובה לפיגוע הקשה שבו נרצחו שבעה בני אדם. מדובר ביישובים אביגיל ועשהאל שבהר חברון, שחרית שבשומרון, תל ציון וגבעת הראל בבנימין, אבנת שבים המלח, וקדם ערבה שבבקעת הירדן.

פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"יש לנקוט צעדים בשטח". הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

"ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים ונגד הטרור, ויש לנקוט סל אמצעים להרתעה - גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים", אמר בן גביר. "הכשרת היישובים תצטרף לאטימת בית המחבל ולפעילות המשטרה הבוקר להריסת בתים במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור".

בפיגוע סמוך לבית הכנסת בנווה יעקב נרצחו שבעה בני אדם: רפאל בן אליהו בן ה-56; בני הזוג אלי ונטלי מזרחי, בשנות ה-40 לחייהם; אשר נתן בן ה-14; שאול חי בן ה-68; אירינה קורולובה; ואיליה סוסנסקי, בן ה-26.

במהלך הישיבה, הממשלה אישרה את מינויו של מקורבו של נתניהו, הפרופ' אבי שמחון, לראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה. מועמדותו של שמחון, שכבר כיהן בתפקיד בעבר, מעוררת התנגדות וביקורת בקרב ארגוני נשים נוכח עברו של התבטאויות סקסיסטיות ותלונות שהגיעו לוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה על התנהגותו כלפי נשים שעבדו תחתיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully