וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ביטחון באף מקום": צעיר על הרצף האוטיסטי הותקף בחיפה

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 20:47

נעם, בן ה-29, יצא מביתו כהרגלו כשהותקף, הוכה במקל מתכת, ונשדד. לדבריו, התוקף לעג לו ואחרי המקרה הוא לא הצליח לישון במשך יומיים, והרגיש לחץ רב. החשוד נעצר, והתגלה כי עומדים נגדו הליכים פליליים רבים שטרם הושלמו

נעם, תושב חיפה בן 29 עם אספרגר על הרצף האוטיסטי. באדיבות המשפחה
נעם, תושב חיפה בן 29/באדיבות המשפחה

נעם, תושב חיפה בן 29 הנמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, נשדד באכזריות, הוכה והותקף בתחילת החודש. כעת, לאחר שכמעט חודש עבר מאז המקרה, החשוד במעשה נעצר, אך טרם הוגש נגדו כתב אישום. "אסור לתת לאירוע כזה לעבור בשקט ואסור לתת שתהיה פה ענישה סלחנית", אמרה אמו של נעם לוואלה.

נועם יצא כהרגלו בשעת בוקר מוקדמת מהדירה שבה הוא מתגורר בשכונת נווה שאנן, צעד לעבר מרכז זיו, לקנות כריכים, ונשדד ברחוב. האירוע התרחש בסביבות השעה 05:30 ביום הראשון של השנה, 1 בינואר' 2023. החשוד שהסתלק מהמקום נעצר אחרי שבועיים, אבל עד כה הפרקליטות לא הגישה כתב אישום. נעם ואימו ענת חוששים שכמו ברבים מהתיקים המשטרתיים התיק ייסגר, ייגנז והחשוד במעשה ישוחרר.

נעם הוא בוגר בית הספר "ליאו בק" בחיפה. למרות התסמונת הוא התנדב לשירות בצה"ל, ושירת בחיל המודיעין במסגרת הפיילוט במחזור הראשון של "רואים רחוק", תוכנית חדשנית המכשירה ומלווה בוגרים על הספקטרום האוטיסטי בצה"ל ובשוק האזרחי. לאחרונה הוא החל "מכינה לחיים עצמאיים" של עמותת "כיוונים" ומתגורר עם שותפים בדירה שמפעילה העמותה בשכונה. הוא עבד בחברת הנדסה אזרחית נחשבת, ומחפש בימים אלה עבודה חדשה.

"הלכתי עם אוזניות ולא שמתי לב שעקב אחרי בן אדם. בדיעבד נזכרתי שהייתה לי הרגשה שיש מישהו אחרי, אבל לא הייתי בטוח", שיחזר נעם את האירוע המטלטל. "פתאום התנגש בי מאחור מישהו לבוש שחורים, עם קפוצ'ון וכנראה גם עם כפפות. הוא החזיק מקל מתכת, הבהיל אותי ואמר לי במבטא ערבי שהכול בסדר, אבל התחיל להכות אותי באגרופים".

"הצלחתי קצת לברוח אבל הוא רדף אחרי, לכד אותי בין שתי מכוניות, הוא הפיל לי את המשקפים כדי שלא אראה כלום", המשיך נעם. "הוא חיטט לי בכיס ותוך כך קרע לי את החולצה והעיף לי את האזניות וגנב לי קונסולה עם משחק. הוא ניסה לגנוב לי גם נרתיק נוסף כי חשב שזה ארנק, אבל הצלחתי לחטוף את זה ממנו בחזרה".

"ניסיתי לנטרל אותו ולא הצלחתי, הוא גבר עלי ועוד לעג לי בגלל זה", אמר נעם. "הוא הפיל אותי ליד כניסה לבית מגורים, הכה בי נמרצות עם המוט בפנים ושרט אותי שלוש שריטות בלחי, אחת מהן ממש עמוקה. צעקתי 'הצילו ואז שכנים בבניין ליד התעוררו, אחד מהם עוד הספיק לראות את החשוד בורח ועובר את הגדר שהפרידה באי תנועה. השכן הזמין אמבולנס ומשטרה שהגיעו מאוד מהר. התקשרתי לכונן של העמותה שבמקרה היה המדריך שלי וסיפרתי לו מה קרה ואיפה אני. ירד לי המון דם וכל הבגדים הוכתמו, היו לי גם הרבה מכות יבשות ושפשופים".

עוד בוואלה!

ענף שרוף, תליונים ובגדים קרועים נמצאו על קברה של תאיר ראדה

לכתבה המלאה
ניידות משטרה לקראת מחאת אוהדי בית"ר ירושלים מול ביתה של סיגלית סייג. שלומי גבאי
"אסור לתת שתהיה פה ענישה סלחנית"/שלומי גבאי

צוות מד"א פינה את נעם לבית החולים רמב"ם, שם תפרו לו את החתכים. ענת, האמא שלו והמדריך שלו היו אתו, ואחרי זה נסעו יחד לתחנת משטרת חיפה, שם הגישו תלונה. "אסור לתת לאירוע כזה לעבור בשקט ואסור לתת שתהיה פה ענישה סלחנית", אומרת האם לוואלה.

החשוד, עלי ח'טיב, תושב הדר הכרמל בן 34 המוכר למשטרה, נעצר לפני שבוע לאחר שסמוך לזירה נתפס כובע עם דנ"א שלו. בחקירותיו הוא לא משתף פעולה, ואף אטם את אזניו ועצם את עיניו. עורך הדין נאג'י עאמר, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, הכחיש בשמו את המיוחס לו, וטען כי החשוד "נודד ממקום למקום, משתמש בסמים יום יום וזרק את החפצים שלו בכל מיני מקומות. לא מן הנמנע שאותו שודד שעשה את המעשה לקח את הבגדים והכובעים מהזולות".

השופטים סימי פלג קימלוב, אבישי קאופמן ואחסאן חלבי קבעו פעם אחר פעם כי קיים חשד סביר כי החשוד ביצע את השוד המיוחס לו. מעצרו הוארך בשלישית, עד ליום שני הבא, אבל הפרקליטות עדיין לא הגישה הצהרת תובע המעידה על כוונה להגיש כתב אישום נגדו.

מעצר חשודים המשוייכים לארגון פשיעה בעכו. 26 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
החשוד נעצר, אך לא הוגש כתב אישום/דוברות משטרת ישראל

אולם, לאחר שח'טיב נעצר, התגלה כי היה אמור להיות כבר במעצר בעקבות שלושה תיקים העומדים נגדו בבתי משפט שונים. בתיק מ-2019 הוא מואשם באחזקת סמים שלא לשימוש עצמי, בתיק מ-2020 הוא מואשם בעבירות גניבה והונאה בכרטיס אשראי, ובתיק אחר מ-2020 הוא כבר הודה בעובדות כתב אישום המייחס לו פריצה לרכב, תקיפה והפרעה לשוטר. ח'טיב לא התייצב לדיונים וסנגורו נאלץ להודיע לבית המשפט כי אין לו קשר עמו. בספטמבר אשתקד הורתה השופטת אורית קנטור על התליית ההליכים. ובמקביל למעצרו המחודש וחידוש ההליכים בתיק עבר זה, הורה ביום חמישי השופט חלבי על מעצרו עד החלטה אחרת.

שלושה שבועות אחרי האירוע, הצלקות בפניו של נעם מתחילות להגליד, אבל משהו בביטחון העצמי שלו התערער. "הייתי בלחץ במשך יותר מיום וחצי ונרדמתי סוף סוף רק אחרי 48 שעות שלא ישנתי. פחדתי לצאת מהבית. עכשיו אני כבר יוצא אבל לא בשעות האלה שזה קרה", סיפר. "אני יותר נזהר עכשיו, שומר מרחק מאנשים, הולך עם אזנייה אחת ובודק מדי פעם מאחורי אם יש מישהו. כנראה שצריכים להיות זהירים".

נועם סיכם את דבריו: "כאן זו אחת השכונות הטובות בעיר, ואם זה קרה פה בשעה כזו זה יכול לקרות בכל מקום בחיפה בכל שעה ולכל אחד. אין ביטחון באף מקום. זה עצוב. אבל אני מקווה שלפחות ימצו עם החשוד הזה את הדין. אם לא, אז זה יהיה סיפור עצוב באמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully