וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי בהצעת חוק: איסור נסיעה לשרים וח"כים ברכב ממשלתי בשבת וחג

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 20:09

ברקע היוזמות הממשלתיות הנוגעות לשבת, מיכאלי מקדמת הצעת החוק לפיה ייאסר על חברי כנסת, שרים וסגניהם לעשות כל שימוש ברכבם הממשלתי בימי שבת וחג כל עוד אין בישראל תחבורה ציבורית נגישה בימים אלה. "נאבק בכל זירה כדי לאפשר חופש תנועה לציבור שתומך בתחבורה ציבורית"

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. ללא קרדיט/ללא

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי הגישה היום (חמישי) הצעת חוק האוסרת על שרים וח"כים לנסוע ברכב הממשלתי בשבת ובחג. לפי ההצעה, ייאסר על חברי כנסת, שרים וסגני שרים לעשות שימוש ברכבם הממשלתי או ברכב שהועמד לשימושם על ידי הכנסת בימי שבת וחג כל עוד אין בישראל תחבורה ציבורית נגישה בימים אלה.

לדברי מיכאלי, "יום השבת היה ויישאר יום המנוחה - זהו ערך יהודי וסוציאלי חשוב, אבל השאלה היא אם השבת תסמל את אי השוויון בין אזרחי ישראל ותהיה חסומה וכפויה או שבת מנוחה ומאפשרת לכולם. כל עוד נתניהו והשותפים העסקנים שלו ימשיכו להחיל דין אחד על עצמם ודין אחד על הציבור, אנחנו נמשיך להאבק בהם בכל זירה כדי לחשוף את הצביעות שלהם וכדי לתת חופש תנועה ל80% מהציבור שתומך ותומכת בתחבורה ציבורית בשבת".

מרב מיכאלי במחאת ההייטקיסטים, מתחם שרונה, תל אביב, 24 בינואר 2023. ראובן קסטרו
נמשיך להאבק בכל זירה כדי לתת חופש תנועה לציבור שתומך בתחב"צ בשבת". מיכאלי במחאת ההייטקיסטים/ראובן קסטרו

ההצעה מצטרפת להצעת אי האמון שהגישה סיעת העבודה מוקדם יותר השבוע, במסגרתה ציינה הסיעה את העבודות שהתקיימו בבית משפחת נתניהו ביום שבת, על חשבון כספי ציבור כעילה מרכזית להפלת הממשלה, הפועלת בצביעות מול הציבור.

בתחילת השבוע, בהודעה שפרסם שר התרבות והספורט מיקי זוהר, נאמר כי המדינה תפסיק לאלתר לסבסד את אירועי מיזם "שבת ישראלית" ברחבי המדינה. ההודעה עוררה ביקורת רבה, וביום למחרת ביקש השר להבהיר את דבריו ואמר כי אינו מתכוון לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת. עוד הוא טען, כי היה זה "ספין תקשורתי שקרי". בוועידת "אשמורת" בה נכח, הוא אף הוסיף כי "האירועים יימשכו, הם טובים גם לשומרי שבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully