וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שקיבלה מגרמניה אישור לייצוא: קנדה תשלח ארבעה טנקים לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 22:30

גרמניה הודיעה אתמול על משלוח סיוע קרבי לאוקראינה של 14 טנקים מסוג לאופרד 2 מתוצרתה, והצהירה כי מאשרת למדינות אחרות לייצא מחדש את הטנק. בהתאם, הודיעה קנדה כי תשלח לאוקראינה 4 מהטנקים שבבעלותה. "התרומה תסייע משמעותית לכוחות אוקראינה", מסרה שרת ההגנה הקנדית

בווידאו: גרמניה תשלח טנקי לאופרד 2 לאוקראינה/רויטרס

שרת ההגנה הקנדית אניטה אנאנד הודיעה הערב (חמישי) כי מדינתה תשלח ארבעה טנקי קרב מסוג לאופרד 2 לאוקראינה. ההודעה באה לאחר שגרמניה הודיעה אתמול כי תשלח שני טנקים מסוג זה וכי מאשרת למדינות אחרות לייצא מחדש את הטנק שנבנה על ידה. "תרומה זו, בשילוב עם תרומות של בעלי ברית ושותפים, תסייע באופן משמעותי לכוחות המזוינים של אוקראינה בהגנתם מפני הפלישה הרוסית", אמרה השרה אנאנד לכתבים באוטווה.

אתמול, בהודעת גרמניה על אישור ייצוא הטנקים נמסר כי היעד הוא הקמה במהירות של שני גדודי טנקים עבור אוקראינה. כך, גרמניה תספק בשלב ראשון 14 טנקים מהמאגר הצבאי שלה. כמו כן, הדרכה של חיילים אוקראינים בגרמניה תחל בקרוב, וגרמניה עתידה לספק גם תחמושת ולוגיסטיקה.

טנק לאופרד 2. יוטיוב, אתר רשמי
קנדה תספק לאוקראינה ארבע טנקים קרביים מתוצרת גרמניה. טנק לאופרד 2/אתר רשמי, יוטיוב

גם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע על סיוע צבאי לאוקראינה, ומסר כי יעביר משלוח של 31 טנקים כבדים מסוג אברמס למדינה - בשינוי מדיניות פתאומי, לאחר חודשים של התנצחויות ותירוצים. הבית הלבן אישר כי ביידן שוחח עם מנהיגי בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה הבוקר, במסגרת "תיאום הדוק לגבי התמיכה באוקראינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully