וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצה התמחות? את צריכה להיות איתי": פרטים חדשים מהתלונה נגד הרופא הבכיר ברמב"ם

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 8:34

מחקירת המקרה עולה כי באפריל 2020, א', סטאז'רית במרכז הרפואי, הגיעה לחדרו של מנהל המחלקה. הוא נעל את הדלת, הכניס את ידו מתחת לבגדיה ודרש ממנה לנשקו. הוא המשיך גם כשביקשה ממנו להפסיק ואף איים עליה. כעת, הוא מכחיש את המיוחס לו וטוען שמדובר בתלונה כוזבת

פינוי מוסק של פצוע מתאונת דרכים מברטעה/בית החולים רמב"ם

הרופא הבכיר ברמב"ם החשוד בהטרדה מינית של סטז'רית ממשיך להכחיש את החשדות נגדו. אולם, פרטים שנחשפים היום (חמישי) בוואלה מעלים תמונה קשה של תקיפה מינית. הפרשייה נחשפה כשסטז'רית בבית החולים רמב"ם בחיפה הגישה תלונה נגד הרופא הבכיר, ובעקבותיה נפתחה נגדו חקירת משמעת בנציבות שירות המדינה בגין מעשים מגונים והטרדה מינית. לאחר שתיק החקירה נבחן, הוגשה נגדו התובענה המשמעתית לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה, במסגרתו יוחסו לו ביצוע עבירות של מעשים מגונים במתלוננת, לרבות איום כי היא עלולה לאבד את מקום ההתמחות.

האירוע הנטען אירע בשעות אחר צהריים באפריל 2020. א', סטאז'רית במחלקה, הגיעה לחדרו של הפרופסור, מנהל המחלקה. על פי התובענה, בעוד הם משוחחים, הוא קם ונעל את דלת החדר, ניגש אל המתמחה, הרים את שערה ביד אחת ואת ידו השנייה הכניס מתחת לבגדיה ונגע לה בחזה. א' ביקשה שיפסיק ואמרה שזה לא נעים לה, אך הוא לא שעה לבקשתה והמשיך. בהמשך לכך אף איים עליה, ואמר לה: "אם את רוצה התמחות במחלקה את צריכה להיות איתי", ודרש נשיקה. את התלונה היא הגישה כשנה וחצי אחר כך, בספטמבר 2021.

נוכח חומרת האישומים, הורה לפני שבועיים נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, על השעייתו של הרופא עד לתום ההליכים המשמעתיים נגדו. זאת, לאחר שנערך לרופא שימוע באגף המשמעת. בהחלטתו הדגיש נציב שירות המדינה את חומרת המעשים בהם מואשם הרופא נוכח אופיים, מהותם, ביצועם לכאורה במסגרת העבודה וכלפי מתמחה הכפופה לו ואף תוך איום כי היא עלולה לאבד את מקום ההתמחות. הרשקוביץ טען כי במעשיו של הרופא הבכיר יש גם פגיעה קשה בתדמית משרד הבריאות.

בניןן הלב בית חולים רמב"ם. רמב"ם,
בית החולים רמב"ם בחיפה/רמב"ם

מדובר בפרופסור לרפואה, מנהל מחלקה מצטיין ומוערך מאוד בבית החולים עם עבר נקי מתלונות ושלל הישגים אקדמאיים, מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ובעל מעבדת מחקר וחברות במכון המחקר של הקריה הרפואית ברמב"ם. הוא עצמו משוכנע כי ההליך יסתיים בזיכוי מלא וקובל על כי ההשעיה המיידית פגעה אנושות בתדמיתו ובחופש העיסוק.

נציב שירות המדינה הודה כי התלבט, אבל הודיע לרופא הבכיר כי עליו לתת משקל רב יותר לאינטרס הציבורי על פני הפגיעה בעובד ובמערכת. "עובד מדינה העומד לדין בשל ביצוע, לכאורה, של עבירת מין בין כותלי בית החולים, כלפי מתמחה בעבודה, מהווה פגיעה עמוקה בתדמית שירות המדינה ואמון הציבור בו", קבע הנציב וציין כי אם היה מעבירו לתפקיד האחר, המהלך היה "משדר מסר שלילי הן לציבור העוברים, והן לציבור האזרחים, דבר שיביא לפגיעה באינטרס הציבורי".

הרופא הבכיר מכחיש את המיוחס לו מכל וכל. על פי גרסתו, המתמחה הגישה נגדו "תלונה כוזבת מתוך מניעים פסולים" ורק בחלוף חודשים רבים, "דבר המדבר בעד עצמו". לדבריו, לאחר האירוע המשיכו הוא והמתמחה להתכתב, טען כי מדובר במעשים ברף הנמוך ביותר, והוסיף כי בזמן המקרה לא התקיימו יחסי מרות בינו לבינה.

מיטה בבית חולים. ShutterStock
מיטה בבית חולים/ShutterStock

"הוא מכחיש מכל וכל את העבירו המיוחסות לו", מדגישים עורכי הדין תמי אולמן, שאדי סרוג'י ויעקב שלומוביץ המייצגים את הרופא. "הגשנו את טענותינו לנציבות ונתנהל מולה. נקווה כי ההליך יסתיים במהרה והוא יוכל לשוב לעבודתו. מדובר באיש אשכולות מוביל בתחומו, שחסרונו מורגש בבית החולים".

מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה כי "בעקבות תלונה על הטרדה מינית של איש צוות בכיר בבית החולים נציבות שירות המדינה פתחה בחקירה והחליטה על הגשת קובלנה נגד הבכיר ולהשעות אותו עד תום ההליך. בית החולים חרט על דגלו אתוס של קוד אתי גבוה בהתנהלות הבין אישית ומגנה כל סטייה ממנו וממתין לתוצאות ההליך המשמעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully