וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר קבע: חיילות יפסיקו לשרת כסוהרות באגפי מחבלים

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 21:53

השר לביטחון לאומי הורה לשב"ס להוציא את חיילות וחיילי החובה מאגפים האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר תוך חצי שנה, ולשבץ אותם במעגל אבטחה משני. הם יוחלפו בסוהרים ותיקים. זאת, בעקבות פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע

בווידאו: נשיא המדינה מתייחס לפרשת הסוהרות/צילום: צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו / לע"מ

השר לביטחון לאומי קבע הערב (רביעי) כי חיילות וחיילים בשירות לא ישובצו יותר באגפים שבהם שוהים מחבלים. בן גביר הורה לשב"ס לבצע את המהלך תוך חצי שנה. משרתי החובה יעברו למעגל האבטחה השני, ובמקומם ישובצו באגפי המחבלים סוהרים ותיקים. החלטת השר מגיעה בעקבות פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע.

במסגרת הפרשה שהתרחשה ב-2017 דווח כי ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות אסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שנקב בשמן, אך התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

בחודש שעבר המליצה ועדת משרד הביטחון כי משרתי ומשרתות חובה לא יגוייסו יותר בשב"ס - זאת, בעקבות פרשת הסרסור, ודוח מבקר המדינה שחשף את נתוני ההטרדות והפגיעות המיניות נגד סוהרות שב"ס. בשב"ס ישנם כ-700 משרתי חובה, כרבע מהם נשים - לעומת ארגונים אחרים כמו משטרה, מג"ב, המוסד, שב"כ ומשרד הביטחון, בהם משרתים כמות גדולה יותר של משרתי חובה.

כלא גלבוע, 9 בספטמבר 2021. רויטרס
כלא גלבוע/רויטרס

הצוות המליץ על הוצאת חיילי צה"ל מבתי הכלא הביטחוניים והחלפתם בסוהרים מקצועיים בתהליך הדרגתי. עוד הומלץ כי משימת כליאתם של אסירים ביטחוניים תוטל על סגל סוהרים מקצועיים - כפי שקורה בטיפול באסירים פליליים. על פי ההמלצות, יש להציב חיילים רק בתפקידי אבטחה וליווי.

לפי דוח המבקר, בקרב משרתות החובה, שיעור המשרתות בשב"ס שהשיבו כי חוו פגיעה מינית היה הגדול ביותר - 38%. כלומר, ארבע מכל עשר חיילות ששירתו בשב"ס חוו פגיעה מינית אחת או יותר במהלך שירותן.

מהדוח עולה, ש-70% מהפגיעות המיניות בוצעו על ידי משרת קבע או מפקד. בשב"ס 51% מהפגיעות נעשו מצד משרתי קבע, 24% מצד אסירים, והשאר מצד משרתי קבע או מפקדים. בתגובה לדוח, שב"ס מסרו: "אין ספק כי ממצאי דוח מבקר המדינה מעידים כי עוד עבודה לפנינו. נבחן בקפידה את נתוני הדוח על מנת לנקוט בצעדים נוספים למניעת אירועים עתידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully