וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 18 הותקף על ידי נערים ליד ירושלים: "חשבו שהוא ערבי"

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 19:43

הוריו של הצעיר סיפרו שהחבורה תקפה את בנם ללא סיבה כששהה עם חבריו מחוץ לבית, והם דקרו אותו בסכין ושיסו בו כלב. לבסוף הצליח לברוח ובבית החולים אמרו הרופאים כי "ניצל בנס". המשטרה עצרה את החשודים במעשה, אולם בית המשפט הורה לשחררם: "לא נשתוק עד שייעשה צדק"

א' שהותקף בישוב ליד ירושלים. ינואר 2023. באדיבות המצולמים
הותקף כששהה מחוץ לביתו. א', הצעיר שהותקף/באדיבות המצולמים

כחודש לפני גיוסו לצה"ל, א', צעיר בן 18 לחייו, הותקף באלימות קשה ביישוב ליד ירושלים על ידי מספר נערים ופונה לבית חולים. לפי החשד, הרקע לתקיפה - מפני שסברו שהוא ערבי. הנערים חשודים בניסיון רצח.

הוריו של הצעיר שהותקף תיארו בשיחה עם וואלה! את השתלשלות האירועים בערב שבת לפני כשבוע וחצי. "הבן שלי היה מחוץ לבית עם כמה חברים, ובאו שמונה נערים ופשוט חיפשו לריב. אני מבינה שהם טענו מאוחר יותר שהוא והחברים שלו ערבים. בשלב מסוים אחד מהנערים ריסס אותם בגז מדמיע. החברים של הבן שלי הצליחו לברוח בעוד שהוא לא הצליח, ואז כל הנערים התנפלו עליו באגרופים, בעיטות ואחד מהם שלף סכין והתחיל לדקור אותו תוך כדי שהוא צועק לו 'אני ארצח אותך, אתה לא תגמור את הלילה'.

לדבריה, "הם תיעלו את כל הזעם שלהם בו. זה היה מחוץ לבית שלהם. זה לא מועדון ולא מגרש כדורגל, לא איזה ריב על בחורה. זה קרה מחוץ לשער הבית שלי.

"בשלב הזה הבן שלי הבין שאסור לו לרגע ליפול על הרצפה", היא ממשיכה. "הוא אמר לי, 'אמא, אם הייתי נופל לרצפה, הם היו עולים לי על הראש, ולא הייתי מסיים את הלילה'. ואז הוא קולט שכולו נוטף דם. הוא ניסה לברוח אבל אחד הילדים משסה את הכלב בו. 'פשוט תפסתי את הרגליים וברחתי לכביש הראשי, בקושי הצלחתי לראות משהו, טוב שלא עבר שם רכב', הוא אמר לי".

האם מספרת כי כעבור כמה דקות רכב ביטחון עבר במקום, מה שגרם לנערים לברוח. לאחר מכן א' פונה לחדר טראומה בבית חולים שערי צדק. "עשו מהילד מסננת, דקירות בפנים, מאחורי האזניים, בגב, דקירה בצלעות שחדרה לריאות, נשיכה של כלב. מלבד כל המכות היבשות. הרופא שראה אותו אמר לנו 'ניצלתם בנס, מספיק שהסכין היתה זזה לכאן ולכאן והיא היתה פוגעת בעורק ראשי'.

"אני לא מאחלת לאף אמא לעבור כזה דבר", היא אומרת. "הם טענו שהם חשבו שהוא ערבי. מה זה משנה, יהודי או ערבי, אף ילד ואף הורה לא צריך לעבור כזה דבר, זה חיות שבאו להרוג, אני לא מצליח להבין מאיפה האכזריות הזאת, אני לא מבינה איך ילדים בגילאים האלה יוצאים מהבית עם כל כלי הנשק האלה. אחד עם אגרופן, אחד עם סכין יפני, עם כלב, עם גז מדמיע - כאילו הם יוצאים לקרב".

א' שהותקף בישוב ליד ירושלים. ינואר 2023. באדיבות המצולמים
"טענו שהם חשבו שהוא ערבי". פציעה של א'/באדיבות המצולמים

לאחר התקיפה הקשה, חוקרי תחנת לב הבירה פתחו בחקירה במסגרתה נאספו ממצאים ונעצרו מספר חשודים, קטינים, תושבי היישוב. אולם לאחר מכן במסגרת דיוני הארכות מעצר, בית משפט הורה על שחרורם חרף התנגדות המשטרה.

במקביל, חקירת החשוד המרכזי לוותה באיומים כלפי החוקרים שניהלו את החקירה. כפי שפורסם על ידי ג'וש בריינר ב"הארץ" מוקדם יותר השבוע, אביו של החשוד המרכזי, המשמש כיועץ בבית הנשיא, "נופף" בתפקידו בפני השוטרים שביצעו את מעצר בנו. בהמשך, ביחד עם אשתו, עורכת דין שייצגה גם את בנה בחקירה, עוררו מהומה בתחנת המשטרה.

לוואלה! נודע כי האם של התוקף שהגיעה לתחנת המשטרה הטיחה בחוקרת בתחנה, "מי את שתדברי על הבן שלי, יא צועניה ברברית".

א' שהותקף בישוב ליד ירושלים. ינואר 2023. באדיבות המצולמים
חקירת התקיפה עדיין מתנהלת. הצעיר שהותקף/באדיבות המצולמים

לפי שעה, חקירת התקיפה נמשכת לקראת הגשת הצהרת תובע בימים הקרובים נגד חלק מהמעורבים.

הוריו של הנער שהותקף זועמים על שחרור הנערים החשודים בתקיפה. "לא נשתוק ולא ננוח עד שכל המעורבים ישלמו על הדבר הזה. אנחנו עדיין מנסים להבין מה קרה שם, אבל בתור אזרחים רוצים שבית המשפט ישמור עלינו ויעשה צדק. ולא ישחרר מישהו בגלל שהם מכירים אותו".

עו"ד רועי אטיאס, המייצג את החשוד המרכזי, מסר בתגובה: "פעם ראשונה שאני שומע שבן מיעוטים תוקף בן מיעוטים אחר על רקע גזעני, זה הבל הבלים. כשבית המשפט העליון שיחרר את הנער, הוא גם העביר ביקורת מאוד חריגה על האופן שבו התנהלה המשטרה ולא בכדי הנער שוחרר בשלוש ערכאות שונות ואח"כ בעליון. מעניין שלאחר שאבי הנער הגיש תלונה למח"ש, מיד באורח פלא הוא זומן לחקירה בחשד לשיבוש - על כך הוא למד מהתקשורת, שידעה לפרסם עוד לפני החקירה מה יסוד החשד. התנהלות מטרידה מאוד שלא לומר מפחידה".

בהתייחס לטענות על התנהלות הוריו של החשוד מסר עו"ד אטיאס: לא היה ולא נברא".

עו"ד לימור זקן שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית חשוד נוסף בתיק: "מדובר בקטין נורמטיבי שנמצא במצב נפשי קשה בעקבות המעצר שחווה לראשונה בחייו. הוא שיתף פעולה עם החוקרים וטוען בתוקף כי אין לו קשר לאירוע התקיפה. בית המשפט המחוזי קיבל את טענותינו והורה על שחרורו".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully