וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג ינאם בפרלמנט האירופי ביום השואה הבינלאומי

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 17:49

הרצוג יצא מחר לביקור בבלגיה, שם יתקבל על ידי המלך פיליפ ויקיים איתו פגישה אישית. הנשיא יבקר בבית ספר יהודי, ייפגש עם נשיאת הנציבות האירופית ועם מזכ"ל נאט"ו. "זהו ביקור מדיני חשוב ויוצא דופן", אמר הרצוג והוסיף כי הנאום לציון יום השואה "ממלא אותי חרדת קודש"

בווידאו: הנשיא הרצוג בועידת אשמורת/ועידת אשמורת

נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא מחר (רביעי) לביקור בבלגיה, שבמהלכו ינאם בפני הפרלמנט האירופי וניצולי שואה בכינוס לרגל יום השואה הבינלאומי. הרצוג יפתח את ביקור בארמון המלך בבריסל, שם יתקבל על ידי המלך פיליפ. השניים יקיימו פגישה אישית. לאחר מכן יגיע הרצוג לבית הספר היהודי "גננו", לפגישה עם תלמידים.

ביקורו יימשך בפגישה עם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין. משם ימשיך לבית הכנסת הגדול של בריסל, לפגישה עם חברי הקהילות של בריסל ואנטוורפן. ביום חמישי יתארח הנשיא בפרלמנט של האיחוד האירופי, כאורחה של נשיאת הפרלמנט רוברטה מטוסלה, ושם יישא את נאומו לרגל יום השואה הבינלאומי.

הוא יחתום את הביקור בפגישה עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, ועם פורום שגרירי המדינות לארגון, ויתדרך אותם על תמונת המצב בישראל.

הפרלמנט האירופי. רויטרס
הפרלמנט האירופי בבריסל/רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר לקראת הביקור: "זהו ביקור מדיני חשוב ויוצא דופן במוסדות האיחוד האירופי. בלגיה היא ידידה קרובה של ישראל ואני בטוח שהפגישות עם המלך ובכירי הממשל יהוו זרז לשיתופי פעולה רבים איתה. המשכו של הביקור - באיחוד האירופי - הוא בעל משמעות ייחודית. למערכת היחסים של ישראל עם מדינות אירופה ועם מוסדות האיחוד יש השפעה כמעט על כל תחום בחיינו כעם וכמדינה - מכלכלה וביטחון, ועד אקדמיה, מדע, תרבות ועוד ועוד. ביקורי ופגישותיי, כורכים זה בזה את לקחי העבר ואת החזון לעתיד המבטיח של השותפות בין ישראל למדינות אירופה.

עוד בוואלה!

שגריר ישראל התריע: אם הסכם התרבות עם האיחוד האירופי לא יאושר ייגרם נזק מדיני משמעותי

לכתבה המלאה
מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, לאחר פגישה של בנושא המצב הביטחוני במזרח התיכון, בבריסל, 6 בינואר 2020. רויטרס
הרצוג יחתום את הביקור בפגישה עם מזכ"ל נאט"ו. ינס סטולטנברג בבריסל/רויטרס

הרצוג הוסיף כי "שיאו של הביקור - באירוע לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שבו אנאם בפני הפרלמנט האירופי, ממלא אותי בחרדת קודש. אל לנו לשכוח כי השואה, התהום האפילה בתולדות האנושות, צמחה על קרקע פורייה של אנטישמיות שהתפתחה באירופה במשך דורות, ולצערנו מרימה את ראשה במגוון דרכים גם בעת הזאת. האחריות ההיסטורית המוטלת על משפחת העמים כולה - ועל מדינות אירופה בפרט - מחייבת להעמיק לא רק בזיכרון בהנצחה, אלא גם בהפקת לקחים, בחינוך, ובמאבק עיקש, נחוש ובעיקר משותף, נגד אנטישמיות, גזענות ושנאת האחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully