וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוענח רצח הקבלן המוכר בראשון לציון - הרקע: סכסוך על מאות אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 15:05

לדברי גורם משטרתי, החשוד רוני לוי, גיסו של הנרצח ניסים אסייג, לא משתף פעולה ושומר על זכות השתיקה. מהחקירה עולה כי לחשוד היו חובות כספיים בשוק האפור. "נהג מונית סיפר שהנרצח דיבר בטלפון ואמר שהוא חושש שגיסו עוקב אחריו"

תיעוד: רגעי הרצח הקבלן בראשון לציון/מצלמות אבטחה

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי פיענחה את מקרה הרצח בראשון לציון של הנדל"ן המוכר, ניסים אסייג. הצהרת תובע הוגשה נגד גיסו של אסייג, רוני לוי, שחשוד ברצח, ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום.

גורם במשטרה התייחס לרצח ואמר כי כי "כבר בתחילת הדרך ממצאים הצביעו שהירי בוצע על ידי רוני לוי, גיסו של אסייג". הרקע לרצח הוא סכסוך כספי, רוני לוי היה ערב על סכום כספי שחלקו התגלגל לשוק האפור. לדברי הגורם, החשוד שותק בחקירה ולא משתף פעולה. בנוסף, לדבריו, על פי עדות של נהג מונית שהסיע את אסייג, הוא אמר כי הוא חושש שגיסו עוקב אחריו.

עוד סיפר הגורם כי לחשוד היו גם חובות לבנקים, ולא רק לגורמים עבריינים. "אנחנו מעריכים שמדובר בסכום של מאות אלפי שקלים", אמר. "רוני ביקש חלק מהכסף בחזרה מגיסו וכנראה זה מקור הסכסוך". הגורם סיפר על החקירה ואמר כי האקדח שבו השתמש החשוד לא נמצא.

זירת האירוע | ניסים אסייג יזם הנדל"ן. עופר פטרסבורג, מערכת וואלה!
נרצח בעקבות סכסוך כספי. ניסים אסייג/מערכת וואלה!, עופר פטרסבורג

לפני כשלושה שבועות אמרה בתו של אסייג, שי, כי מדובר בטרגדיה משפחתית נוראית. "אבא שלי נרצח על ידי גיסו", זעקה. "דוד שלי רצח אותו בדם קר אח של אמא שלי. רואים אותו בסרטון, כולם ראו שזה הוא אבל אני לא הייתי מסוגלת לראות את הסרטון. אבא שלי ירד מהמונית ודוד שלי ירה בו. השוטרים מחפשים אותו".

עוד סיפרה על אביה כי היה אלוף-משנה בצבא וכי השאיר אחריו שלושה ילדים וחמישה נכדים. "הוא היה בן אדם ישר. אבא שלי עשה רק טוב ומגיע לו כבוד. נלחם בכל מלחמות ישראל ותרם לכולם. העולם רועד. זה בן אדם שלא היה בו רוע, אינטיליגנט, היה דואג להתפרנס בכבוד והיה כל עולמי. אני גרושה ובלעדיו לא היה לי כלום. זו טרגדיה איומה. מחזיק את כל המשפחה. אני שבורה".

תיעוד מזירת האירוע בראשון לציון. 05 בינואר 2023. יוסי נאבול, תיעוד מבצעי מד"א., אתר רשמי
זירת הרצח בראשון לציון/אתר רשמי, יוסי נאבול, תיעוד מבצעי מד"א.

אסייג בן ה-60, כבר היה כמעט בר מינן. ב"אסון הספארי", שאירע במרץ 1985, הוא היה הניצול היחיד שיצא ללא פגע פיזי. החיים ניתנו לו במתנה, והוא הרגיש כך כל חייו. משאית התופת התפוצצה בסמוך לשיירה של ארבע משאיות ספארי, שנסעה לכיוון דרום לבנון. בפיגוע נהרגו 12 חיילי צה"ל ו־14 נוספים נפצעו. "הייתי מפקד שיירת הרכבים, לכן ישבתי ברכב המוביל", הוא שיחזר בעבר. "חצינו את גדר המערכת, ואז הגיח מולנו טנדר מקומי בצבע אדום בוהק. הורינו לו לעצור ולרדת לשולי הכביש. הוא סטה מעט לשוליים, המתין למשאית הספארי שתתקרב ואז התפוצץ. הייתי היחיד שלא נפגע. סוג של נס. אולי השם שלי ניסים, שניתן לי בגלל הלידה הקשה, קצת סייע".

בניגוד למצופה, אסייג ניתק עצמו מהאירוע בהחלטה שלא להגיע לבתי הקברות או לבתי החולים, שם היו מאושפזים הפצועים. "המשפחות כעסו עליי, אבל קיבלתי גיבוי מהרמטכ"ל דאז, שאול מופז", הוא סיפר.
רק ב־2003, לאחר 17 שנים של נתק, חידש את הקשר עם החיילים והמשפחות בשידור חי בתוכנית "שישי בגאון", שצולמה במקרה באור עקיבא. "סיפרו לי שאמורים לעלות את אמא שלי מהקהל לבמה. יהורם גאון ניגש אלי וביקש שאעלה גם. לפתע נפתח המסך, וכל החיילים מהשיירה היו שם. היה לי קשה לעצור את הדמעות. לעולם האירוע הזה יהיה חלק ממני, כי זה מה שהביא אותי להיות מה שאני, ובעיקר עורר בי רגישות לאנשים".

הגאווה הגדולה שלו היתה בשכונה המוזנחת באור עקיבא, בה גדל. הילד שגדל בשכונה הוא הבעלים של החברה המחדשת אותה, והוא זה שהצליח לשדך שתי חברות ענק, שיכון ובינוי ותדהר, להריסת השיכונים לטובת 1,750 דירות שצופות אל הים מהקומות הגבוהות. פרויקט הטיילת באור עקיבא יוקם כשכונת דגל לפינוי-בינוי במקום שבו גדל. "עבורי זו סגירת מעגל", סיפר. "לא רק משפחתי, גם המשפחות שאיתן גדלתי וחיו בדוחק יחזרו לדירות חדשות מול הים. אני גאה להיות זה שמגשים עבורן חלום".

ניסים התגורר בראשון לציון בשכונת נחלת יהודה. מאז השתחרר מהצבא בדרגת אלוף-משנה כסגן מפקד חיל החימוש ורמ''ח אומ''ן (ארגון ומשאבי אנוש), הוא הפך לאחד החלוצים בתחום הפינוי-בינוי. באמתחתו עברו עשרות פרויקטים. אסייג החל לעסוק בהתחדשות כבר לפני 12 שנה. למעלה מ-50 פרויקטים עברו תחת ידיו, והוא ביצע שותפויות עם החברות הגדולות במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully