וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שער לעולם של ניצול מחפיר": הועדה לקידום מעמד האישה דורשת אכיפה במועדוני חשפנות

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 11:28

בדיון שהתקיים במליאת הוועדה דרשה ח"כ תמנו-שטה את סגירתם לאלתר של 3 מועדונים שחזרו לאחרונה לפעילות - בניגוד לחוק. "פרקטיקה של ניצול נשים, תפעילו בלשים ומצלמות נסתרות", טענה. שני מועדונים צפויים להיסגר בסוף החודש הבא

בווידאו: הוועדה לקידום מעמד האישה דנה בתכנית לצמצום האלימות במשפחה/צילום: ערוץ הכנסת

דיון התקיים היום (שלישי) במליאת הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי, בדבר חזרתם לפעילות של שלושה מועדוני חשפנות ולאפ דאנס - בניגוד לחוק. "מדובר בפעולות המוגדרות כיום כזנות, בכסות של מועדוני חשפנות", טענה חברת הכנסת תמנו-שטה. בכפוף לצווים, שני מועדונים צפויים להיסגר בחודש הבא.

במהלך הדיון, דרשה יו"ר הוועדה חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה את הגברת האכיפה במועדונים הפעילים. זאת, על ידי הפעלת בלשים, מצלמות נסתרות ופעילות משטרתית סמויה וגלויה שוטפת. "לצערי, פורסמו לאחרונה עדויות על פעילות חוזרת של מקומות בהן מתקיימת פרקטיקה של ניצול נשים, ולמעשה קיום פעולות המוגדרות כיום כזנות, בכסות של מועדוני חשפנות. מה נעשה? תפעילו בלשים ומצלמות נסתרות. זה לא אמור להישאר דקה אחת פתוח", אמרה.

"אנחנו מדינה קטנה ויודעים לספור את המועדונים על יד אחת. כשהמשטרה רוצה היא יכולה להקים מדור ספציפי. אני מבקשת שתפעלו באופן אקטיבי ויזום", אמרה. "חשוב להבין כי עבור נערות ונשים במצוקה, המקומות הללו מהווים שער כניסה לעולם של ניצול מיני מחפיר", הוסיפה תמנו-שטה לדבריה.

מועדון גוגו 18 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הועדה לקידום מעמד האישה בדרישה לאכיפה מוגברת במועדוני החשפנות/ראובן קסטרו

"דלת ראשית לעולם הזנות"

"חוויות של נשים מעולם החשפנות לא שונות מחוויות של נשים בעולם הזנות", טענה בוועדה סגנית ראש עיריית תל אביב חן אריאלי. "יש יותר משלושה מועדונים, ויש מועדונים שפועלים מתחת לראדר ברחבי הארץ. יש הבדל קיצוני ביחס שבין תעשיית הזנות לחשפנות. זה מנציח פרקטיקה של ביזוי נשים. לא יכול להיות שהרשות המקומית פועלת לבד ללא גיבוי חוקתי".

חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם טענה כי המועדונים מהווים "דלת ראשית" לעולם הזנות. "חשפנות היא חלק מפשע מאורגן. כולנו זוכרים את מועדון הפוסיקט שלשמחתנו נסגר. בקומה העליונה היה מועדון חשפנות, אבל למטה היו גם היו חדרים פרטיים - בהן התקיימה זנות ממש מול העיניים שלנו", טענה.

מפרקליטות המדינה עו"ד עילית מידן נמסר כי "לאפ דאנס" מוגדר כ"תת מקרה" של זנות, וכן כי חשפנות כשלעצמה אינה אסורה בחוק. "ההנחיה היא שמעשה זנות הינו מגע מיני תמורת תשלום" אמרה. "חשפנות אינה אסורה בחוק, אם אין מגע - זה לא מעשה זנות. בסרטונים ראינו מעשי זנות מיניים שהתרחשו במועדונים לפני תיקון ההנחיה. ידענו שהחוק לא מגדיר מעשה זנות והתיקון נועד להסדיר מתוך הפסיקה מהו מעשה זנות. כפרקליטות, ניסינו לזקק האם מתרחש מול עינינו מעשה כזה".

"מועדוני החשפנות נמצאים במקומות מזמינים - עם מסר שנשים ניתנות לקנייה"

"בבגרותי עבדתי ברוב מועדוני החשפנות, ואני מכבדת את זכותן של נשים על גופן ומכירה את הקולות השונים בשטח", העידה ילנה דיוואיין שעסקה בעבר בזנות. "גם אני דיברתי כך כשהייתי חשפנית. הרבה יותר קל להודות בבחירה של חיים בשולים מאשר להודות שאני קורבן. בניגוד לבתי הבושת, מועדוני החשפנות נמצאים במקומות מזמינים - עם מסר שנשים ניתנות לקנייה. הנשים שנפגעו מינית בילדותן והוסללו למעגל הזנות, כמוני, הן הרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully