וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאבק משפטי הבריכה הציבורית בשכונה בירושלים תיפתח בשבת: "לא תהפוך למאה שערים"

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 23:15

בית המשפט הסביר את ההחלטה בשמירה על הסטטוס קוו העירוני, והוסיף שלצד זאת יש לנסות לצמצם כמה שניתן את הפגיעה ברגשות התושבים הדתיים והחרדים בעיר. זאת, בתום מאבק ממושך של מעל שנה במהלכו הגישו התושבים בסיוע סגן ראש העיר חביליו תביעה בגין התנגדות המנהל הקהילתי

הבריכה הציבורית בהר חומה. 24 בינואר 2023. ניר לוי, אתר רשמי
בית המשפט קבע כי הבריכה הציבורית תיפתח בשבתות. הבריכה/אתר רשמי, ניר לוי

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע הבוקר (שלישי) כי הבריכה הציבורית השכונתית בהר חומה שבירושלים תיפתח בשבתות, בכדי לשמור על הסטטוס קוו העירוני. הבריכה, נבנתה בעלות של עשרות מיליוני שקלים וסוגיית פתיחתה בשבת עוררה מחלוקת שנגררה למאבק ממושך. עם ההחלטה על הפתיחה, הובהר בבית המשפט כי לצד זאת, יש לנסות לצמצם כמה שניתן את הפגיעה ברגשות התושבים הדתיים והחרדים בשבת.

"זה ניצחון חשוב במאבק על צביון בירת ישראל, הציבור הליברלי בירושלים לא ירכין ראש ולא יהיה שק החבטות של החרד"לים והחרדים", הכריז סגן ראש העיר יוסי חביליו. "ריסוק הסטטוס קוו בהר-חומה ייצר אפקט דומינו שיפגע בחילונים ומסורתיים בירושלים כולה. לא ניתן להר חומה להפוך למאה שערים", הוסיף.

עוד בתחילת שנה שעברה החליטה עיריית ירושלים לפתוח את הבריכה בשבתות לשמירת הסטטוס-קוו בעיר, אלא שאז, בעת שההחלטה הועברה למינהל הקהילתי בשכונה, התקבל סירוב בטענה כי הדבר הורס את הציביון הדתי של השכונה ופוגע ברגשות התושבים. עקב כך, תושבים בשכונה הגישו תביעה נגד החלטת המינהל בתמיכתו של סגן ראש העיר, עו"ד אלי חביליו ששימש כתובע. על התביעה חתמו כאלף מתושבי השכונה.

יוסי חביליו. סיעת "מצילים את ירושלים", אתר רשמי
"לא ניתן להר חומה להפוך למאה שערים״, סגן ראש עיירית ירושלים יוסי חביליו/אתר רשמי, סיעת "מצילים את ירושלים"

זו לא הפעם הראשונה שבריכה ציבורית נמצאת בלב המחלוקת, רק לפני שנתיים בג"ץ נדרש לפסוק בעניין בריכה ציבורית בקריית ארבע - אחרי שמשפחות חילוניות ביקשו מהמועצה המקומית לפתוח את הבריכה לרחצה משותפת גברים ונשים, וסורבו בתום מאבק ציבורי ממושך, בג"ץ קבע כי יש לפתוח את הבריכה ל-12 שעות בשבוע, והעניק את עלויות המשפט של העותרים על המועצה.

ובירושלים, בקדנציה של משה ליאון כראש העיר, נרשמו כמה סערות נוספות בבריכות הציבוריות. כשבמאי 2020 החליט לפתוח בשבתות את הבריכה בשכונת רמות - המעורבת גם היא, וספג ביקורת מחברי מועצת העיר החרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully