וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג משיק: מרכז נשיאותי לשיח וניהול מחלוקות

24.1.2023 / 6:00

מטרת המיזם, שייקרא "מחליפים מילה", היא לטפל בנושאים מעוררי קיטוב פוליטי וחברתי ולצמצם את האלימות במרחב הציבורי. לאחרונה נפגש הנשיא עם בכירים בממשלה ובמערכת המשפט כדי להרגיע את הרוחות סביב הרפורמה המשפטית. "לא רק ששכחנו איך להסכים - אנו לא מצליחים להתווכח"

בווידאו: הרצוג בנאומו בטקס האזכרה לרמטכ״ל רא״ל אמנון ליפקין שחק/בית הנשיא

ברקע המחלוקת הציבורית והפוליטית הקשה על הרפורמה של הממשלה במערכת המשפט, נשיא המדינה יצחק הרצוג ישיק היום (שלישי) מיזם חדש בבית הנשיא - מרכז ציבורי-חינוכי לניהול מחלוקות ואיחוי הקרעים. במסגרת המיזם, שייקרא "מחליפים מילה", הנשיא מתכוון ליזום בשנים הקרובות מהלכים אקטיביים להחלפת דעות, עיסוק במחלוקות וקיום שיח ענייני בין הקהילות השונות בישראל. בין השאר, הנשיא מתכוון להקים בבית הנשיא את "המרחב הנשיאותי" לדיון דיסקרטי בין מנהיגים ואישי ציבור בכירים על הסוגיות הרגישות והמרכזיות. בבית הנשיא אומרים כי "המרחב" החל לפעול כבר בשבועות האחרונים ופיילוט מוצלח בשנה האחרונה. כמו כן, יוקם מרכז חינוכי שיפעל בתוך בית הנשיא ומחוצה לו, בערים ובקהילות, לקיום שיח ענייני על המחלוקות הקשות בחברה הישראלית.

מאז שהוכרזה הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, הרצוג מקיים פגישות רבות עם בכירי הממשלה, המערכת הפוליטית ומערכת המשפט במטרה להביא להרגעת הרוחות הסוערות בסוגיה. המיזם החדש של הרצוג צפוי לטפל בנושאים נוספים המעוררים קיטוב פוליטי וחברתי ושואף להביא לירידה באלימות הפיזית והמילולית ברחובות, במערכת החינוך ובבתי החולים.

המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
ישיק מרכז ציבורי-חינוכי לניהול מחלוקות. הרצוג/ראובן קסטרו

הרצוג ישיק הבוקר את המיזם במסגרת נאום בו הוא מתכוון להציג את חזונו לחמש השנים הבאות, עד לסיום כהונתו בשנת ה-80 לעצמאותה של המדינה. "מדינת ישראל צריכה ויכולה להגיע אל שנת ה-80 - אל גיל הגבורות - כשהיא מלוכדת יותר ומפולגת פחות, כשהיא, כשאנו - עוסקים בלי פחד במחלוקות שבתוכנו, כך שיצמיחו ויבנו אותנו", הרצוג צפוי לומר בנאומו. בבית הנשיא אומרים כי ברקע הפילוג הפוליטי והחברתי, הוא מעוניין להציב את מוסד הנשיאות כמרכז לשיח, דיון וויכוח שיאפשר שיח פתוח וניהול תהליכי הסכמה עמוקים, ושבית הנשיא הוא המקום היחיד שזוכה לאמון כל הצדדים ומסוגל לקיים התדיינות בנושאים השנויים במחלוקת.

הנשיא הרצוג אמר כי "ההבנה העמוקה של ערכה העצום של מחלוקת לשם שמים, הייתה תשתית לקיום עמנו במשך הדורות וכמובן חלק הכרחי בדמוקרטיה. אבל צריך לדעת איך לנהל את המחלוקת, בין אם זה מחלוקת בין אנשים, בין קהילות, ואפילו בין רשויות שלטון; והיום - נדמה שלא רק שכחנו איך להסכים, אלא שאנחנו לא מצליחים אפילו להתווכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully