וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על מקרי האלימות: בתי החולים פתחו בשביתה של יממה

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 8:03

במשך 24 שעות יעבדו בתי החולים במתכונת של שבת וחג ויפעילו רק את טיפולי החירום, כגון טיפול נמרץ, חדרי מיון וחדרי לידה. הרופאים בצה"ל ומנהלי בתי החולים יעבדו כרגיל. בהסתדרות הרפואית מפנים אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות: "לא נעשה דבר לשמירה על ביטחון הרופאים"

בווידאו: אלימות בביה"ח סורוקה: הורים חלקו על דעת רופא בנם ותקפו אותו בפניו/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים החלו הבוקר (שני) בשביתה של 24 שעות, במחאה על אירועי האלימות החמורים נגד צוותי הרפואה. בתי החולים יעבדו היום במתכונת של שבת וחג, ורק טיפולי החירום יפעלו.

השביתה החלה הבוקר ב-07:00 ותסתיים מחר ב-07:00. טיפולי החירום שיפעלו הם שירותי דיאליזה דחופים; טיפול נמרץ; חדרי מיון; חדרי לידה; פגיות; וטיפולים אונקולוגיים. מנכ"לים, מנהלי בתי חולים, רופאי צה"ל, משרד הביטחון, משטרה ושירות בתי הסוהר לא ישבתו. יצטרפו לשביתה גם הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאים בבתי הספר, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים.

חדר המתנה ריק בבית חולים שיבא תל השומר,19 במאי 2022. ראובן קסטרו
בתי החולים יעבדו במתכונת שבת וחג. חדר המתנה ריק, אילוסטרציה/ראובן קסטרו

מרפאות הקהילה של קופות החולים יישארו פתוחות, אולם כל הרופאים בהן יוכלו להחליט אם לשבות, בכפוף לביטול התורים אליהם. כמו כן ישבתו לשכות הבריאות במשרדי הממשלה, בין היתר מרפאות החוץ. מתן טיפולי IVF ייבחן באופן פרטני על ידי ועדת החריגים שתדון בכל מקרה לגופו. באין החלטה אחרת של ועדת החריגים, הללו יושבתו.

בהסתדרות הרפואית, בה הכריזו על השביתה, הפנו אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות וטוענים כי למרות האלימות הגואה, משרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים לא עושים מספיק כדי למגר את אותם מקרי האלימות. "למרבה הצער לא נוספו די מאבטחים להגנה על הצוותים הרפואיים, לא הוחמרה הענישה, לא הוטמעו מערכות דיווח למניעת אירועי האלימות ולא נעשה דבר לשמירה על בטחון הרופאים", הסבירו.

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות בטקס חילופי מנכ"לים, 12 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ההסתדרות הרפואית מפנה אצבע מאשימה. בר סימן טוב/פלאש 90, יונתן זינדל

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שיגר מכתב לכלל העובדים במערכת הבריאות, בו הביע דאגה מההסלמה במקרי האלימות. הוא הודיע שבפברואר ייפתח במסגרת מוקד "קול הבריאות" של משרד הבריאות "קו חם", לדיווח על אירועי אלימות כנגד הצוות הרפואי. פירוט והסבר אודות השירות יפורסם באתר משרד הבריאות.

בנוסף, יחל לפעול "דסק" לניהול תלונות על אלימות במטה משרד הבריאות, שמטרתו ריכוז אירועי האלימות במערכת הבריאות, מעקב פרטני אודות התלונות, כתבי האישום והתהליכים המשפטיים הנלווים לכך. הנחיות מפורטות בנושא יישלחו לגורמי המקצוע בארגונים, בימים הקרובים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית: "רופאים עלולים לעזוב את המקצוע"

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, התייחס לנושא בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב ווגדעון אוקו ב-103FM. "המצב בלתי נסבל במערכת הבריאות, אנחנו רואים שהאלימות גבוה, בכל מקום, גם במרפאות הקהילה גם בבתי החולים, ורמת האלימות גם עולה", הסביר. "אם אנחנו נזכור את המקרים האחרונים לפני חצי שנה רופאה הוכתה עם פטיש מתכת בראשה וכמעט איבדה את חייה. ואנחנו רואים עוד רופא שלאחרונה שעם כפפה ממתכת הכו אותו הפנים, עם אגרופן".

לדבריו, הוא לא מעוניין "לשבת ולדבר" על הנושא עם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "מקימים ועדות על ועדות ובסוף לא קורה כלום. ועדת מור יוסף הוקמה לפני מספר רב של שנים ולא יושמה", אמר. "אנחנו רוצים ביצוע בשטח, אנחנו כמה לא מאמינם לכלום. אני אאמין רק כשאראה בשטח שהדרישות שלנו מתקיימות. אני לא מאמין לאף אחד עד שאני לא רוצה ביצוע. אתם צריכים להבין, אנחנו הגענו למצב שרופאים עלולים לעזוב את המקצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully