וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75 חיילים דיווחו על חום הקאות ושלשולים בבסיס נח"ל; חשד להרעלת מזון

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 20:41

החשד העיקרי שעלה הוא כי אכלו מזון מקולקל או שלא נשמרה היגיינה בזמן האוכל. הורי החיילים זועמים: "למה הם רק רואים חובש ולא רופא?", ודורשים "לסגור את המטבח ולשדרג את המזון". בצה"ל הגיבו: "החיילים קיבלו מענה רפואי ומקור התופעה נבדק ומתוחקר"

חיילים עומדים בתור לקבל אוכל, מאי 2015. GettyImages
75 חיילי נח״ל דיווחו על חום, שלשולים, הקאות וסחרחורות. חיילים בחדר אוכל/GettyImages

75 חיילים משתי פלוגות שונות בבסיס האימונים של חטיבת הנח"ל דיווחו בסוף השבוע האחרון והיום (ראשון) על חום, שלשולים, הקאות וסחרחורות וביקשו לראות רופא. החשד העיקרי שעלה, הוא כי החיילים אכלו מזון מקולקל או שלא נשמרה היגיינה בזמן האוכל.

הורי החיילים, מתחו ביקורת על הטיפול הרפואי שניתן לילדיהם, בטענה כי מרבית החיילים נבדקים על ידי חובש בלבד, שבוחן חום ולחץ דם ומשאיר אותם בבסיס. "הבן שלי עדיין מדווח על כאבי בטן, משלשל, יש לו סחרחורות, גלי חום ורצון להקיא כל הזמן. למה הם רק רואים חובש ולא רופא. להשאיר אותם בחדרים עד שיעברו הבחילות והשלשולים זה לא הגיוני", אמר אביו של אחד החיילים. עוד התייחסו ההורים להיגיינת הבסיס ומצבו ואמרו, "הגיע הזמן לסגור את המטבח לשדרג את המזון לאותה רמה כמו בעיר הבה"דים".

ארוחת צהריים בבסיס צה"ל. אמיר בוחבוט, צילום מסך
החשד העיקרי, הוא כי החיילים אכלו מזון מקולקל או שלא נשמרה היגיינה בזמן האוכל. חדר אוכל צבאי/צילום מסך, אמיר בוחבוט

בתגובה מסר דובר צה"ל, "במהלך סוף השבוע האחרון כ-75 חיילים בבא"ח נח"ל טופלו בעקבות תלונה על כאבי בטן. לחיילים ניתן מענה רפואי בהתאם למצבם הבריאותי. מקור התופעה נבדק ומתוחקר ע"י המפקדים ואנשי המקצוע. החיילים אשר מוגדרים כסובלים מכאבי הבטן חולים בדרגות שונות ונשלחו למנוחה בחדריהם".

גורם צבאי מסר, "טרם ניתן לקבוע האם כאבי הבטן נגרמו כתוצאה מוירוס או הרעלת מזון. במקביל, נלקחו דגימות מזון אשר נשלחו למעבדת מזון, חודדו נהלי ניקיון והיגיינה לכל החיילים והמפקדים, ונאספו נתונים על מנת לבצע חקירה אפדימיולוגית כדי לצמצם את התפשטות התופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully