וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזית הרבנית נגד דרעי: "גנב, ביריון רשע, ראש כנופייה"

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 12:45

ראש ארגון "שופר", הרב אמנון יצחק, תקף בחריפות את יו"ר ש"ס, אחרי שבג"ץ פסל את מינוי לשר. לדבריו, הרב עובדיה יוסף כבר כינה אותו בעבר "גנב". לדברי יצחק, דרעי אימן הרבנים סביבו שיגנו עליו בכל פעם שתופסים אותו מבצע עבירה

בווידאו: אמנון יצחק על אריה דרעי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חזית חדשה נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי נפתחה בסוף השבוע, כשהרב אמנון יצחק, תקף אותו בחריפות בסרטון שפרסם ביוטיוב. "אחד הדברים שמעכבים את הגאולה זה הפוליטיקאים, זה נהיה עבודה זרה", אמר יצחק. "הפוליטיקה מכניעה את כל מחזיקי התורה וכולם כפופים לביריון הרשע, הגנב, שבית המשפט פסק שהוא לא כשר להנהיג ולהיות שר".

הרב, ראש ארגון "שופר", הסביר כי הוא לא היה צריך את פסיקת בג"ץ כדי לגבש דעה על יו"ר ש"ס. לדבריו, הרב עובדיה יוסף כבר מתח עליו ביקורת בעבר. "הרב עובדיה כבר אמר עליו במפורש שהוא גנב ורשע", טען יצחק. "העבד דרעי אימן את האנשים שסביבו, כולל הרבנים, כשכל פעם שתופסים אותו אז שרים לו 'הוא זכאי, הוא זכאי, הוא זכאי'. לקחתם ראש כנופייה שיעמוד בראשכם".

אמנון יצחק על אריה דרעי
22.01.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
לא חוסך בביטויים, אמנון יצחק/אתר רשמי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע שעבר קבעו עשרה מתוך 11 שופטי העליון שדנו בעתירה נגד המינוי של דרעי כי הוא אינו חוקי, למרות תיקון חוק היסוד, לפיו אין קלון בעבירות שביצע. נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כתבה בנימוקיה: "דבק במינויו של דרעי פגם של חוסר סבירות קיצוני משום שהוא עומד בסתירה חמורה לעקרונות היסוד שמן הראוי כי ינחו את ראש הממשלה במינוי שרים".

מרבית שופטי ההרכב קבעו כי המינוי לוקה בחוסר סבירות קיצוני, ולכן על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את דרעי מתפקידו. השופטים נימקו כי את הפסילה בצבר הרשעותיו הפליליות, וכן המצג שהציג דרעי בפני בית משפט השלום שגזר את דינו בעבירות אלה, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים.

השופט יוסף אלרון, בדעת יחיד, סבר כי יש להותיר את מינויו של השר דרעי על כנו, אך כי על ראש הממשלה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות, כדי שיקבע אם יש קלון בעבירות המס שבהן הורשע דרעי, לפי חוק היסוד לפני תיקונו. "החובה של ראש הממשלה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות התגבשה לאחר שהוטלה עליו מלאכת הרכבת הממשלה ועוד קודם לתיקון חוק יסוד הממשלה", הסביר אלרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully