וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר חפץ: לשרה נתניהו יש מעורבות במינויים בסביבה הקרובה של ראש הממשלה

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 17:58

במהלך התביעה של דוד שמרון נגד דוד ארצי, שטען כי בין בני הזוג יש חוזה סודי, עלה להעיד גם עד המדינה ומקורבה לשעבר של המשפחה. חפץ: "זה מתבצע ביוזמתו או לבקשתו של נתניהו שטוען שזה בגלל שיש לה אינטואיציות חדות"

בווידאו: ניר חפץ ויאיר נתניהו בבית המשפט במהלך דיון בתביעת הנזיקין/צילום: ניב אהרונסון

עד המדינה ניר חפץ אמר היום (ראשון) כי לשרה נתניהו יש מעורבות במינויים בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה. חפץ, לשעבר מקורב של המשפחה, העיד בדיון בתביעת דיבה שהגיש עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי.

ארצי, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית, פרסם בשנה שעברה סרטון שבו הוא מתאר כיצד ב-1999 הוא נפגש עם שמרון, בן דודו של בנימין נתניהו, והאחרון הראה לו חוזה שערך בין בני הזוג בתקופת כהונתו הראשונה. זאת, לכאורה, בעקבות החשיפה המתוקשרת של רומן מחוץ לנישואים שניהל בנימין נתניהו.

בתחילת הדיון, אמר חפץ כי "אני חושב שחלקי לא במקום הזה. בוודאי שלא הייתי עד לנושא המחלוקת. לא רוצה להיות חלק מהסאגה הזאת שקשורה בענייני משפחת נתניהו". בהמשך,אמר בעדותו כי "במינויים של הסביבה הקרובה של נתניהו יש לשרה מעורבות. לפי החוויה האישית שלי, זה מתבצע ביוזמתו או לבקשתו. הנימוק שנתניהו נימק - זה בגלל שיש לה אינטואיציות חדות לגבי אנשים. וגם מאחר שיש לה אינטואיציה אם אפשר לסמוך על הבן אדם".

בהתייחסו לטענות להסכם סודיות, אמר חפץ כי "אני לא יודע אם זה שקר או אמת. שמרון הגדיר את כעלילת דם. זה היה אחד הדברים שהכי פצעו את לבה במשך כל השנים. לתפיסתה, הטענה אומרת שנתניהו לא באמת אוהב אותה אלא בגלל ההסכם שהיא מהלכת עליו אימים".

ניר חפץ בדיון בתביעה של דוד שימרון נגד עו"ד דוד ארצי, בימ"ש השלום רמלה, 2 בינואר 2023. יהונתן שאול, פלאש 90
"כל המשפחה רגישים מאוד לתחום התקשורת". חפץ ושמרון במהלך הדיון, היום/פלאש 90, יהונתן שאול

על מינויו של נתניהו לשר התקשורת לאחר גלעד ארדן אמר חפץ: "ברגע שארדן עבר להיות שר הפנים אז נתניהו על פי החוק הפך להיות שר התקשורת כך שהוא לא נזקק לאף אחד בשביל המינוי. היה שיג ושיח בסביבה הקרובה של נתניהו - על האם כל מיני אנשים בכירים בליכוד שלחצו לקבל את התפקיד שהתפנה, או שבנימין נתניהו ישאיר את התיק לעצמו. בחלק של הפגישות היו שרה ויאיר נתניהו היו מעורבים והביעו את דעתם, ומניח שהשפיעו".

לדבריו, העמדה של שרה נתניהו הייתה שישאיר את התיק אצלו. "כל המשפחה רגישים מאוד לתחום התקשורת, ושרה נתניהו בראשה. העמדה העקרונית הייתה שאף אחד אחר זולת נתניהו יהיו לו את העוצמה או חוסר המורא לעמוד מול הלחצים של התקשורת. כלומר התפיסה היא גם של יאיר שרה וביבי היא שכל בשר ודם שאיננו בנימין נתניהו התקשורת יודעת לכופף אותו. ולכן היחיד שיוכל לעמוד מולה הוא נתניהו".

ביבי נתניהו, שרה נתניהו. תומר נויברג, פלאש 90
"אמרתי גברתי, את לא צריכה לעשות לי בייביסיטר. אני אלך". בני הזוג נתניהו/פלאש 90, תומר נויברג

השר לשעבר אלי אבידר העיד גם הוא היום בדיון, וסיפר על הריאיון לתפקיד ראש לשכת ראש הממשלה. "דוד בר אילן אמר לי שראש הממשלה רוצה לשתות איתי קפה במעונו הרשמי", אמר אבידר. "ראש הממשלה קיבל אותי ולאחר שניות מועטות נכנסה הגברת נתניהו והצטרפה לשיחה. נתניהו קם ממקומו, אמר שיש לו מספר שיחות לעשות ויצא מהחדר".

לדבריו, אחרי כמה דקות הבנתי שמתנהל עמה הריאיון עצמו - אני לא הוכנתי לדבר הזה. אם הייתי יודע שאלו פני הדברים לא הייתי מגיע לפגישה. כשראיתי שראש הממשלה לא חוזר. אמרתי גברתי את לא צריכה לעשות לי בייביסיטר אני אלך".

לשאלת עו"ד שאול שמרון איך ידע שהשאלות של שרה נתניהו היו לצורך ריאיון, השיב אבידר "אני באתי לראיון, זו לא הייתה שיחה להחזיק זמן. אלא ראיון עבודה - שאלה שאלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully