וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: שרה התערבה במינויים, כשנתניהו היה צורח - ידעתי שהיא לידו

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 15:09

יו"ר ישראל ביתנו העיד במהלך התביעה שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי, שטען כי הוא תיווך בין בני הזוג נתניהו בהסכם סודי. "היינו מקבלים טלפונים ישירים להזיז איזה מזכירה בפריימריז בליכוד שהיא לא אהבה"

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 2 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 2 בינואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר היום (ראשון) כי שרה נתניהו הייתה מעורבת במינויים של ראש הממשלה, כולל בזה של הרמטכ"ל אביב כוכבי. הוא העיד בבית משפט השלום בראשון לציון, בשלב שמיעת העדויות בתביעת הדיבה שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי, שטען כי קיים הסכם סודי בין בנימין ושרה נתניהו וששמרון עומד מאחוריו.

"לפני מינוי של שגריר באו"ם שוחחתי עם נתניהו ואמרתי לו על הכוונה. הוא אמר בסדר. וכל מינוי בשירות החוץ מחייב אישור ממשלה. יום אחד ביקשתי מצביקה האוזר, מזכיר הממשלה, לקבל אישור פורמלי זה בדרך כלל אישור פורמלי על השגריר באו"ם שי בזק. הוא אמר בבוקר לפני הישיבה קיבלתי טלפון ממזכיר הממשלה שנתניהו מנגד שהוא מבקש להוריד את זה מסדר היום. היה ממש לא ביחסי העבודה הרגילים נתניהו סירב לעלות את זה. בסוף מיניתי משיהו אחר. את אחד העובדים הקבועים במשרד החוץ לממלא מקום".

ליברמן נשאל על מעורבותה של שרה נתניהו בנושא כשפרקליטתו של ארצי, עו"ד ליעד ורצהיזר, שאלה: "ניר חפץ סיפר על האירוע ואמר שלאחר האירוע הוא ישב איתך ואמר שאתה מכיר את התופעה ששרה שמה וטו על מינויים".

על כך ליברמן השיב: "אני לא זוכר את כל הפרטים רוח הדברים היא נכונה. לא שמעתי ממנה במקרה הזה לשלול את זה אי אפשר. באופן כללי האם שרה נתניהו הייתה פעילה ומתערבת במינויים אכן כן לפני הקלטת ואחרי חד וחלק כן. היינו מקבלים טלפונים ישירים להזיז איזה מזכירה בפריימריז בליכוד שהיא לא אהבה. הייתה מנהלת לשכה אגדית שהיא אמרה 'אני לא רוצה לראות אותה שם'. האם הייתה התערבות פעילה של שרה נתניהו במינויים? כן, רבתי".

ליברמן המשיך: "נתניהו היה מקשיב לה מאד. הכרתי אותו טוב. כשהייתי שומע אותו צורח בטלפון, הייתי יודע ששרה לידו. לפי הטונים. אחר כך הייתי פוגש אותו ורואה שהנושא בכלל לא חשוב. ברור שנתניהו שיתף אותה בכל הדברים".

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022/פלאש 90, אבשלום ששוני

כשליברמן נשאל על מינוי הרמטכ"ל כוכבי הוא אמר: "סיפור שהוא בלתי סביר בעליל. הרמטכ"ל היה אמור להתחלף ב-1 בינואר 2018. מיוני ניסיתי להגיע לנתניהו, לעדכן אותו כשר הביטחון, והא לא כל כך שיתף פעולה. הזמנתי את איזנקוט, אמרתי שאני רוצה לקבוע הליך סדור למינוי רמטכ"ל. נפגשתי עם שרי ביטחון, ראיינתי את כל המועמדים. הגעתי להסכמה. כוכבי הוא המועמד. נתניהו משך זמן, אמרתי אני לא מוכן לזה. זה מאפיין את נתניהו, משיכת זמן. הייתה אז כמות ממלאי מקום לא סבירה. אמרתי לו אני ממנה. נקודה. הוא התקשר אליי, היה שיח מאד לא נעים, עם טונים גבוהים. אמרתי לנתניהו שזו החלטתי הסופית, ובראשון אעלה לוועדת מינויים. ברגע ששמעתי צעקות, הבנתי שהיא לידו בשיחה. אחרי שהוא חזר נפגשנו, זה כבר היה על מי מנוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully