וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הבריאות תושבת ביום שני בשל מקרי האלימות: "זו מגפה, נחצו קווים אדומים"

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 19:44

ההסתדרות הרפואית הודיעה על שביתה לאחר שורת תקיפות נגד עובדי המערכת. במהלך השביתה, תפעל מערכת הבריאות במתכונת שבת מצומצמת, וההסתדרות הרפואית תפעיל כמקובל ועדת חריגים למקרים מיוחדים. "אין לנו ברירה, מישהו בממשלה צריך להתעורר ולשים סוף להפקרות הזו"

בווידאו: אלימות בביה"ח סורוקה: הורים חלקו על דעת רופא בנם ותקפו אותו בפניו/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההסתדרות הרפואית הודיעה היום (חמישי) על שביתה כוללת במערכת הבריאות ביום שני הקרוב. זאת, בדיון מיוחד בעקבות שורת מקרי אלימות נגד עובדי המערכת בתקופה האחרונה. ביום השביתה תפעל מערכת הבריאות במתכונת שבת מצומצמת, וההסתדרות הרפואית תפעיל כמקובל ועדת חריגים למקרים מיוחדים.

מוקדם יותר היום, מטופלת במרכז לבריאות האישה של כללית ברמלה תקפה רופא עם אגרופן ממתכת ובעטה בראשו. רק שלושה ימים לפני כן, נרשם מקרה אלימות נוסף, כשזוג צעירים תקפו רופא בבית החולים סורוקה שבבאר שבע לאחר שחלקו על חוות הדעת הרפואית שניתנה לבנם.

הסייעת שהותקפה על ידי מטופל בבית החולים רמב"ם 03 באוגוסט 2022. רמב"ם, אתר רשמי
שביתה כוללת במערכת הבריאות ביום שני הקרוב. סייעת לאחר שהותקפה באגרופים בבית החולים רמב"ם/אתר רשמי, רמב"ם
הרופאה שהותקפה עם מוט בקופת חולים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"לא נסכים בשום אופן למציאות בה הרופאים והרופאות יופקרו". רופאה לאחר שהותקפה במוט בקופת חולים/אתר רשמי, מערכת וואלה!

"אין לנו ברירה, מישהו שם בממשלה צריך להתעורר ולשים סוף להפקרות הזו", מסר יו"ר ההסתדרות פרופ' חגי. "המקרים האחרונים הוכיחו שלא די בנקודות שיטור בחדרי מיון, וכי יש לחזק משמעותית את מערכי האבטחה בכל מוסדות הבריאות". עוד הוא אמר, "ביום שני הרופאות והרופאים אומרים די לאלימות, די להפקרות. שביתה היא אף פעם לא ברירת המחדל עבורנו, אולם האלימות במערכת הבריאות כבר מזמן הפכה למגיפה וכמעט מדי יום נחצים הקווים האדומים".

ההחלטה להשבית את מערכת הבריאות התקבלה בתום דיון ממושך בהסתדרות הרפואית, לאחר מקרי האלימות התכופים נגד צוותים רפואיים. "רק ביום שלישי הזדעזענו כולנו מתקיפת הרופא בבית החולים סורוקה, והנה היום התבשרנו על תקיפה חמורה של רופא נוסף, הפעם במרכז לבריאות האישה ברמלה", הסביר פרופ' חגי. "הבהרנו שהשביתה של אתמול בסורוקה היא רק שביתת אזהרה, אבל היום ברור לכל שאין לנו אלא להשבית את המערכת כולה כדי שמישהו בממשלה יתעורר וישים סוף למגפת האלימות הזו. לא נסכים בשום אופן למציאות בה הרופאים והרופאות יופקרו דווקא במקום בו הם עוסקים יומם וליל בהצלת חיים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully