וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל, בתיק גב: נשק חדש תוצרת ישראל נמכר לארה"ב במיליוני דולרים

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 18:00

טיל ה"פוינט בלאנק" משוגר מיידית ובתפעול עצמאי על ידי חייל יחיד. מדובר בפריצת דרך משמעותית במידת יכולת התקיפה שיוכלו גופי ביטחון להקנות לחייל במערכה. סמנכ"ל התעשייה האווירית: "יספק לכוחות בשטח יכולת מדויקת יותר לביצוע משימות תקיפה"

התעשייה האווירית חושפת: טיל הנישא בתיק גב/תעשייה אווירית

התעשייה האווירית בישראל חשפה היום (חמישי) לראשונה את ה"פוינט בלאנק" (טווח אפס), טיל חדש תוצרת החברה - הנישא ומשוגר באופן עצמאי על ידי חייל יחיד. הנשק, המהווה פריצת דרך טכנולוגית - נמכר לאחרונה למשרד ההגנה האמריקני במסגרת עסקה בהיקף של מיליוני דולרים.

הטיל, שאורכו מטר ומשקלו כשישה קילוגרמים וחצי נישא על ידי חייל יחיד, וביכולתו להיות משוגר ומתופעל באופן עצמאי על ידי הנושא אותו בלבד. דבר זה מעניק לחייל יכולת גבוהה לתקיפת מטרות בשטח ובזמן אמת. כמו כן, הוא בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית, יכולת דיוק גבוהה בתקיפת במטרה והשמדתה, ומאחר והוא נושא עמו מערכות מודיעיניות מתקדמות - ביכולתו אף לבצע אימות מודיעיני בשטח.

התעשייה האווירית חושפת: טיל הנישא בתיק גב. התעשייה האווירת, אתר רשמי
"פריצת דרך". טיל ה"פוינט בלאנק"/אתר רשמי, התעשייה האווירת

עוד נמסר על אודותיו כי הטיל יכול לטוס בגבהים של 50 עד 500 מטרים, וכן לרחף באוויר לזמן נתון לצורך אימות מטרתו ודיוקה טרם התקיפה. כל זאת, בעוד מהירותו המקסימלית כ-80 קמ"ש בלבד.

לאחרונה, נמכר הטיל למשרד ההגנה האמריקני במסגרת עסקה בהיקף של מיליוני דולרים. בעסקה זו, תשמש התעשייה האווירית בישראל כקבלן ראשי בפרויקט.

התעשייה האווירית חושפת: טיל הנישא בתיק גב. התעשייה האווירת, אתר רשמי
נישא בתיק גב, ומשמש את החייל עצמאית בשטח/אתר רשמי, התעשייה האווירת

"מערכת POINT BLANK מצטרפת למשפחת הטילים של התעשייה האווירית", נמסר מסמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת טילים וחלל גיא בר לב. "הטיל יספק לכוחות בשטח יכולת מדויקת יותר לביצוע משימות תקיפה, בייחוד נגד מטרות בעלות 'אורך חיים קצר'".

"אנו מודים למשרד ההגנה האמריקני על האמון ושיתוף הפעולה בתחום החימוש המדויק, שמהווים הוכחה נוספת לחשיבות הטילים הטקטיים בצבא המודרני", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully