וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלה חליפי, ח"כ או יו"ר ש"ס מבחוץ: האפשרויות של דרעי לאחר פסילתו

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 20:14

על אף שנתניהו הצהיר כי לא יהיה יותר ראש ממשלה חליפי, גורמים בקואליציה אמרו כי האפשרות בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר שתשאיר את דרעי בזירה הפוליטית היא מינוי לתפקיד. עם זאת, גם מינוי זה עלול לעורר קשיים משפטיים | התרחישים של דרעי

תגובות סוערות לפסילת דרעי: "הממשלה עוברת על החוק":/מערכת וואלה!

גורמים בגוש הימין אמרו היום (רביעי) כי לאור הפסיקה של בג"ץ בעניינו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, האפשרות בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר שתשאיר את דרעי בזירה הפוליטית היא למנותו לראש ממשלה חליפי בממשלה שחבריה יושבעו מחדש, זאת באמצעות אי-אמון קונסטרוקטיבי. ההערכה מתבססת בין היתר על הסיבות בגללן דרעי נפסל לתפקיד שר, והן "חוסר סבירות קיצוני", וכן מצג שווא שהציג לבית המשפט על כך שאין בכוונתו לשוב לחיים הפוליטיים. לכן, ביטול עילת הסבירות בלבד לא יספיק כדי שדרעי ישוב לכהן בתפקיד שר. עם זאת, בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לדרעי בביתו דנו באפשרויות להשאיר את יו"ר ש"ס בממשלה, למרות הפסיקה.

אי-אמון קונסטרוקטיבי היא הצבעה שבמסגרתה על חברי הכנסת להציג את הרכב הממשלה מחדש, על כל שריה וקווי המדיניות שלה. אז, הכנסת חייבת בעת העלאת הצעת אי-אמון גם להעלות ולהצביע ברוב חבריה אמון בממשלה חלופית, כלומר להשביע אותה מחדש. בכל מקרה, דרעי ונתניהו יצטרכו להכריע בקרוב מי יחליף את דרעי בתפקיד שר הפנים ושר הבריאות.

אריה דרעי, שר הבריאות בהגשת המלצות הוועדה הציבורית להרחבת סל שרותי הבריאות לשנת 2023, בית שרמן מתחם בי"ח תל השומר, 18 בינואר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
ראש ממשלה חליפי? דרעי/פלאש 90, תומר נויברג

המינוי לתפקיד ראש ממשלה חליפי עשוי לעורר קשיים משפטיים היות ושאלת הקלון תעלה מחדש, ודרעי ייאלץ להתמודד עמה מחדש בבג"ץ. אפשרות נוספת היא כי דרעי יחליט להמשיך לכהן כחבר כנסת בלבד או יכהן כיו"ר ש"ס בלבד וינהל את ענייני המפלגה מחוץ לכנסת, אך בש"ס מעריכים כי אפשרות זו היא פחות סבירה.

על אף ההערכות בגוש הימין, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי לא יהיה ראש ממשלה חליפי בכהונתו. אנחנו ממשלה אחודה - בלי פריטטי ובלי חליפי", אמר נתניהו בישיבת הממשלה הראשונה לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully