וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבצע דוגו" בכנסת: מסורת הפלאפל המרגשת של שורד השואה

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 15:41

דוד לייטנר בן ה-93 נוהג בכל שנה לאכול פלאפל ב-18 בינואר - לזכר השתתפותו בצעדות המוות מאושוויץ, שבהן חלם על מזון מקומי המזכיר את המזון הלאומי - והשנה הגיעה המסורת אל המשכן. סטרוק: "צריך לזכור, גם אם יש חילוקי דעות אנחנו עם אחד"

בווידאו:שורד השואה דוד ״דוגו״ לייטנר אוכל פלאפל בכל שנה ב-18 לינואר, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, כסמל לניצחון החיים, כנסת/מערכת וואלה!

במשכן הכנסת ציינו היום (רביעי) את "מבצע דוגו", מיזם עדות של שורד השואה דוד (דוגו) לייטנר, במסגרתו הוא נוהג לאכול פלאפל בכל שנה ב-18 בינואר, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ - כסמל לניצחון החיים. דוגו התיישב עם שרים וחברי כנסת כדי להדהד את המיזם המסורתי.

במוזיאון בית העדות החליטו להפוך את המנהג הפרטי של דוגו ומשפחתו לאירוע שבו אנשים ברחבי הארץ והעולם יאכלו פלאפל ביום זה והשתתפותם תסייע להנחלת זיכרון השואה. דוד הגיע היום לכנסת ושם נפגוש עמו חברי כנסת מכמה מפלגות, בהם גם גדי איזנקוט ומתן כהנא מהמחנה הממלכתי.

ב-18 בינואר 1945, דוגו, שהיה אז בן 14 בלבד, יצא ביחד עם כ-60 אלף אסירי אושוויץ לצעדת המוות. בזמן רגעיו הקשים בצעדה חלם דוגו על בילקלעך, הלחמניות העגולות שאמו הבטיחה לו שיאכל בארץ ישראל. לאחר ששרד ועלה ארצה, החליט בתור מסורת פרטית שבכל שנה ב-18 בינואר יאכל פלאפל, שבעיניו דמה למאכל שהבטיחה לו האם, זאת כסמל לניצחון החיים.

שורד השואה דוד ״דוגו״ לייטנר אוכל פלאפל בכל שנה ב-18 לינואר, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, כסמל לניצחון החיים, כנסת. ללא, מערכת וואלה!
ח"כ כהנא ואייזנקוט הגיעו לציין עם דוגו את המסורת שהחלה כפרטית/מערכת וואלה!, ללא
שורד השואה דוד ״דוגו״ לייטנר אוכל פלאפל בכל שנה ב-18 לינואר, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, כסמל לניצחון החיים, כנסת. ללא, מערכת וואלה!
יחד עם השרה סטרוק. שורד השואה דוד לייטנר/מערכת וואלה!, ללא

השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק, בת לשורדת שואה, הצטרפה גם היא לציון המנהג. "אני רוצה להגיד לך שאתה גיבור", אמרה לו. "הגבורה שלך היא לא רק ששרדת את הזוועות אלא שלקחת את כאב השואה למקום של חיים ותקומה עם זיכרון לדורות. זה מה שהופך אותך לגיבור לאומי ועם היוזמה המאחדת הזאת צריך לזכור, גם אם יש לנו חילוקי דעות קשים - אנחנו עם אחד".

"זאת מנת הפלאפל הכי מרגשת שאכלתי בחיי", אמר גלעד קריב ממפלגת העבודה. "היום לפני 78 שנים דוגו השתחרר מבירקנאו, היום הוא בא לאכול פלאפל בכנסת ישראל. אחרי בוקר סוער של ויכוחים - טוב להיזכר גם שיש לנו בית אחד לשמור עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully