וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה תמליץ לממשלה: נסיעה בחינם מגיל 67

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 12:27

הוועדה קיימה דיון על רפורמת "דרך שווה" שהובילה השרה לשעבר מיכאלי, ודנה בין היתר בתעריפי הנסיעה באמצעי התחבורה השונים, מסלולי תשלום שונים והטבות נסיעה בפריפריה. סגן שר התחבורה: "לא הגיוני שהפריפריה תשלם על הנסיעות בתל אביב"

בווידאו: ועדת הכלכלה תמליץ לממשלה: נסיעה בחינם מגיל 67/ערוץ הכנסת

ועדת הכלכלה צפויה להמליץ לממשלה להוריד את גיל הנסיעה בחינם בתחבורה הציבורית מ-75 ל-67 - כך עולה היום (רביעי) מדיון על רפורמת "דרך שווה" שהובילה שרת התחבורה לשעבר, מרב מיכאלי.

בנוסף, הוועדה דנה בתעריפי הנסיעה באמצעי התחבורה השונים, מסלולי תשלום שונים והטבות נסיעה בפריפריה. לוועדה הוזמנו משרד התחבורה, משרד האוצר, מפעילי התחבורה הציבורית, נציגי הרשויות מקומיות ומועצות אזוריות, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית וגורמים נוספים.

בתום הישיבה החליטו חבריה על מספר צעדים. הראשון בהם הוא להמליץ לממשלה להוריד את גיל הנסיעה בחינם מ-75 ל-67. צעד נוסף נגע לתמחור הנסיעות בפריפריה, ובחינה האם נכון לקבוע את המחירים לפי סטטוס חברתי ולא רק גיאוגרפי. כמו כן תבחן הוועדה שימוש במנוי משולב עם מחיר אחיד לכלל התחבורה הציבורית; פתרון לנוסעים המזדמנים שלא צריכים לנסוע הרבה; בדיקה תקציבית האם חיילים משוחררים יוכלו להיות זכאים לתחבורה ציבורית בחינם לטווח זמן של 3 שנים או פחות; ופתרון לנוסעים שהינם תושבי אילת והאזור.

דיון ועדת הכלכלה, כנסת, 18 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
דיון בוועדת הכלכלה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
דיון ועדת הכלכלה, כנסת, 18 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
דיון בוועדת הכלכלה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר הועדה לשעבר, ח"כ מיכאל ביטון, מחה בפתח הדיון פעם נוספת על הדרך שבה התנהלה הרפורמה הקודמת: "הסתירו מאיתנו את הרפורמה, ישבנו בוועדה יומיים לפני הצגת הרפורמה והם סירבו לעדכן אותנו".

ח"כ ביטן התייחס לרפורמה: "נדרוש הבהרות ותיקונים ממשרד התחבורה". ראש תחום מחקר טען כי "רפורמת התעריפים לא קיבלה תקציב מיוחד ולכן הרפורמה נפגעה - במיוחד הנוסעים שנוסעים מעט". ליברמן טען בדיון כי "לא יהיה שום פתרון לתחבורה הציבורית בלי שאנחנו נטפל במטרו".

אוטובוסים. ראובן קסטרו
גיל הנסיעה בחינם ירד? אוטובוסים, ארכיון/ראובן קסטרו

ראש עיריית ביתר עילית אמר בדיון כי "אצלנו התעריף עלה ב-200% אחוז. כבר עדיף לתושבים לקנות טרנזיטים שהם סכנה תחבורתית, בטיחותית וביטחונית". סגן שר התחבורה הוסיף: "לא הגיוני שהפריפריה תשלם על הנסיעות בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully