וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לשעבר ריבלין: המהפכה המשפטית נודפת מריח של נקמנות

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 20:29

ריבלין תקף את הרפורמה שמוביל שר המשפטים לוין וקרא לחברי הקואליציה, "אנחנו צריכים רפורמה ותיקונים, לא נקמה". גם היועמ"ש לשעבר מנדלבליט הגיע לכנס, שכונה "מורשת בגין והתוכנית לשינוי המשטר בישראל". סער: "ישראל מנווטת למשבר החוקתי והמשטרי הגדול בתולדותיה"

בווידאו: הנשיא לשעבר ראובן ריבלין בכנס מורשת בגין/מערכת וואלה!

היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט הגיע הערב (שלישי) לכנס של שר המשפטים לשעבר גדעון סער נגד המהפכה המשפטית של מחליפו, יריב לוין. הכנס נושא את השם "מורשת בגין והתוכנית לשינוי המשטר בישראל" ומתקיים באוניברסיטת בר-אילן.

הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן ריבלין, פתח את הכנס ותקף את המהפכה המשפטית המתוכננת, שלדבריו "בזה להדר הז'בוטינסקאי, רואה בבגין אדם שביקש לקבל הכרה מהאליטה השנייה, אדם שכל מבוקשו היה לקבל מאמר מערכת בעיתון 'הארץ'". הוא ביקר בחריפות, "הספינים של העברת שופטים לכנסת תוך העמדתם בשימוע, והפיכתם של היועצים המשפטיים למשרות אמון, מטרתם איננה איזון. הבעיה היא ברטוריקה ובדרך שמדיף ריח רע של נקמנות וחיסול חשבונות". הוא קרא לחברי הקואליציה, "נבחרתם למשול, אנחנו צריכים רפורמה ותיקונים, לא נקמה".

אביחי מנדלבליט, זאב אלקין, גדעון סער בכנס "מורשת בגין והתכנית לשינוי המשטר בישראל", אוניברסיטת בר אילן, 17 בינואר 2023. ללא, אתר רשמי
מנדלבליט וסער, הערב/אתר רשמי, ללא
ראובן ריבלין, גדעון סער בכנס "מורשת בגין והתכנית לשינוי המשטר בישראל", אוניברסיטת בר אילן, 17 בינואר 2023. יוסף מזרחי, אתר רשמי
ריבלין וסער, הערב/אתר רשמי, יוסף מזרחי

ח"כ גדעון סער התבטא כמה פעמים נגד המהפכה המשפטית שמוביל לוין. הערב, פתח את הכנס ותקף את שר המשפטים ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בואו לא נתבלבל, אני מכבד את מחליפי בתפקיד השר לוין, אבל אין באמת תוכנית לוין. יש תכנית נתניהו. הקול הוא קול לוין והידיים ידי נתניהו", אמר.

סער המשיך, "הכינוס הזה מתקיים בימים בהם ייתכן מאוד שישראל מנווטת למשבר החוקתי והמשטרי הגדול בתולדותיה. ימים שבהם מאפיינים מרכזיים של המשטר הדמוקרטי בישראל כפי שהכרנו מצויים תחת מתקפה מצד הממשלה ובראשם ניסיון חסר תקדים להשתלטות פוליטית על הרשות השופטת והשירות המשפטי הציבורי".

בווידאו: היועמ"ש לשעבר וינשטיין על תוכנית לוין :"זו לא רפורמה. זה פוגרום"/מערכת וואלה!

בד בבד, גם היועמ"ש לשעבר יהודה ויינשטיין הביע את התנגדותו לרפורמה המשפטית, בכנס לזכרו של המשפטן זאב סגל באוניברסיטת תל אביב. "זו לא רפורמה, זה פוגרום", אמר והוסיף, "אני מתנגד להכול, זה הרס מערכת המשפט".

התוכנית שהציג לוין כוללת כמה צעדים שמטרתם בין היתר לצמצם את כוחו של בית המשפט העליון: אישור פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, חיזוק כוחם של הפוליטיקאים בוועדה לבחירת שופטים, ביטול עילת הסבירות והגדרה מחודשת של מעמד היועצים המשפטיים לשרים.

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון סער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully