וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופס צד: הנשיא לשעבר ריבלין ינאם בכנס נגד המהפכה המשפטית של ממשלת נתניהו

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 19:31

לפי ההזמנה לאירוע, הנשיא העשירי של ישראל יהיה אורח הכבוד בכנס אותו מארגן שר המשפטים לשעבר גדעון סער. הכנס יעסוק ב"מורשת בגין והתוכנית לשינוי המשטר בישראל"

בווידאו: טקס השבעת הנשיא בכנסת/סטילס: ראובן קסטרו צילום: ערוץ הכנסת

הנשיא העשירי של מדינת ישראל ראובן ריבלין יהיה אורח הכבוד ויפתח ביום שלישי הבא את הכנס שיוביל שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער - כך לפי ההזמנה שפורסמה היום (רביעי) על ידי מארגני האירוע. נושא הכנס הוא "מורשת בגין והתוכנית לשינוי המשטר בישראל".

בזמן כהונתו כנשיא ספג ריבלין התקפות מצד חברי כנסת בליכוד, בין היתר כשאמר שהחליט להטיל את המנדט על המועמד בעל הסיכוי הגבוה להרכבת בממשלה - לאחר הבחירות ב-2021. "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות. אסור לו להיות שחקן פוליטי", כתבו בכירי המפלגה בהודעה משותפת. לאחר הודעתם של בכירי הליכוד, ריבלין השיב בהודעה מטעם בית הנשיא ואמר כי "דבריהם אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו".

הלווית א.ב יהושע בבית העלמין עין כרמל, 15 ביוני 2022. שלומי גבאי
יהיה אורח הכבוד בכנס. ריבלין/שלומי גבאי

ב-2018 טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ריבלין וסער תכננו "מזימה חתרנית" ו"פוטש" כדי שהנשיא לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה אלא על נציג אחר במפלגתו, בצל החקירות שמתנהלות נגדו - מהלך שכונה "חוק סער".

הצעת החוק, שגובשה על ידי יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, נועדה להגביל את שיקול דעתו של הנשיא ולחייבו להטיל את הרכבת הממשלה על ראש מפלגה, ולא חבר כנסת, שיזכה למספר הממליצים הגבוה ביותר אך נתקלה בקשיים קואליציוניים ומשפטיים. בסופו של דבר, ההחלטה על פיזור הכנסת עצרה את קידומה.

עוד בוואלה!

הרצוג הושבע לנשיא ה-11 של ישראל: "הפצעים שנפערו בחברה שותתי דם. עלינו להתחיל לתקן"

לכתבה המלאה
גדעון סער בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 9 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
סער/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בטקס השבעתו של מחליפו יצחק הרצוג ביולי 2021, סיכם ריבלין את כהונתו: "שבע השנים שלי כנשיא העשירי, היו במפגש עם הרוב, הדומם לעיתים, של החברה הישראלית. לאורכה ולרוחבה של הארץ, מכל השבטים, מכל קשת הדעות. בתום שבע שנים, אני יכול לומר לכם נבחרי הציבור ומשרתיו, בוודאות: יש חברה ישראלית אחת, ורובה ככולה רוצה ומחויבת להפוך את חזון השותפות בתוכנו - למציאות. בעת הזאת, יותר מתמיד, ממלכתיות ישראלית - היא שותפות ישראלית. והשותפות הזאת - היא עמוד השדרה שלנו, החוסן החברתי, הכלכלי והערכי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully