וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מרגיע: אי אפשר לקבוע שיש קשר בין החיסון הקורונה של פייזר לשבץ מוחי

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 19:29

בעקבות הודעת ה-CDC, מבהיר המשרד כי החשש עלה רק במערכת ניטור אחת, לעומת חמש שבהן לא נמצא קשר וכי בישראל לא נמצא קשר כזה במערכות הניטור. עוד מבהיר משרד הבריאות כי בחיסון של מודרנה לא נמצא חשש דומה

בווידאו: מנכ"ל פייזר ד"ר אלברט בורלא בריאיון לניר קיפניס/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: יותם רונן, מנהל טכני: מייקל ברהם, עריכת וידאו: ניר חן

משרד הבריאות הבהיר היום (שלישי) כי בניגוד לפרסומים אחרונים, לא ניתן לקבוע כי יש קשר בין החיסון של פייזר לשבץ מוחי. זאת, בעקבות הודעת ה-CDC, המנהל לבקרת מחלות בארצות הברית, לפיה נמצא קשר כזה במערכת ניטור אחת. אולם, המשרד מבהיר כי מדובר במערכת אחת בלבד מתוך שש שבה נמצא קשר כזה.

עוד מבהיר משרד הבריאות כי בישראל לא נמצא כל קשר כזה באף מערכת ניטור וכן כי לא עלה חשש דומה כלל בנוגע לחיסון של מודרנה.

חיסון נגד קורונה. Joe Raedle, GettyImages
משרד הבריאות: לא ניתן לקבוע כי יש קשר בין החיסון של פייזר לשבץ מוחי/GettyImages, Joe Raedle

לפני כמה ימים מסר מנהל המזון והתרופות האמריקני יחד עם ה-CDC כי קיים סיכוי לקשר בין חיסוני הקורונה של חברת "פייזר" לבין שבץ מוחי אצל מבוגרים.

שני הגופים מסרו שביום שישי מצאה מערכת ניטור בעייה אפשרית בחיסוני הקורונה של החברה, כשבחנה את מאגר הנתונים של ה-CDC. ממאגר הנתונים עלה כי בני 65 ומעלה נוטים יותר ללקות בשבץ מוחי ב-21 הימים לאחר התחסנותם. ה-FDA וה-CDC מסרו כי מחקרים אחרים שנעשו בנושא ומאגרי מידע של מדינות אחרות לא מצאו אצלם השפעה דומה של החיסון, ועל כן הנושא דורש חקירה נוספת.

הארגונים קבעו לסיכום כי כלל המידע מעלה שמאוד לא סביר שקיים קשר סיבתי אמיתי. עם זאת, בשל עקרון השקיפות חלקו עם הציבור את המידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully