וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר מותו של לוחם כפיר: הלוחמים נהגו לקחת רימונים לחדרים - בניגוד לנהלים

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 20:14

מתחקיר פיצוץ הרימון בבסיס החטיבה, שממנו נהרג רב"ט זינובייב, עולה כי המפקדים בשטח לא הקפידו על הנהלים ולא בדקו שהרימונים מוחזרים למקומם בתום האימונים. בתקרית נפצעו עוד 3 לוחמים. "אירוע חמור מאוד"

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל שנהרג כתוצאה מהתפוצצות תחמושת. 14 בינואר 2023. דובר צה"ל
הלוחמים לא הקפידו על הנהלים. דניס זינובייב/דובר צה"ל

תחקיר מותו של לוחם חטיבת כפיר רב"ט דניס זינובייב, שנהרג מפיצוץ רימון בחדרו, העלה חשד לשורת תקלות בטיחותיות והתנהלות לקויה של המפקדים בשטחי האימונים - כך אמר גורם צבאי. לפי התחקיר, עלו טענות לבעיות בטיחות ומשמעת בשטחי אש בבקעת הירדן שבהם התאמנו בשלושת השבועות האחרונים זינובייב בן ה-18 וחבריו לפלוגה.

לפי הערכה של גורמים שהיו בשטח, החיילים שבו לחדרים עם רימונים, ולא עם נפלים, בניגוד לתקנות הבטיחות הנוגעות לאימונים במקלעי רימונים. עוד עלה כי ככל הנראה היה זה דבר שיטתי, משום שנמצא רימון נוסף בחדר, ולכן האחריות הייתה גם של המפקדים.

"מדובר באירוע חמור מאוד וככה מתייחסים אליו בזרוע היבשה", הסביר גורם צבאי נוסף. "הוא לא עומד בקנה אחד עם הסטנדרט של החטיבה ובכלל. כעת בודקים את המספר הסידורי של התחמושת מול הרימונים שנופקו ליחידה לפני מטווחים בשטח". הוא הוסיף כי זו אחת הנקודות שמתמקדים בה צוות החקירה המיוחד, התחקיר המבצעי של היחידה וחקירת מצ"ח.

חייל נהרג ו-3 נוספים נפצעו קשה וקל מהתפצצות רימון בבא"ח כפיר. מסוק יחידת 669 של חיל האוויר, הלילה בבא"ח כפיר. 15 בינואר 2023. TPS
התקרית נמצאת בחקירת מצ"ח. פינוי הפצועים מהבסיס בבקעת הירדן, ראשון/TPS

הגורם הצבאי הדגיש כי אחריות המפקדים בשטח לוודא לא רק את החילוץ של הרימונים מהמקלעים, אלא גם את האיסוף שלהם והעברתם להשגחה של האחראים, לאנשי החימוש בנשקיה או בחזרה לבונקר.

במסדרים שבוצעו שלשום בחדרי המגורים של החיילים בבסיס האימונים של חטיבת כפיר אותרה תחמושת נפיצה נוספת פרט לרימון שהרג את זינובייב. בתקרית נפצע לוחם נוסף באורח אנוש ועוד שניים קל.

לאחר האירוע, שהתרחש בלילה שבין שבת לראשון, צה"ל אמר כי המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות המקרה ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. בנוסף לכך, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי הנחה על הקמת ועדת מומחים.

עוד בוואלה!

חייל נהרג מהתפוצצות רימון בבסיס צה"ל, 3 נוספים נפצעו

לכתבה המלאה

עוד בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully