וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נהרג מהתפוצצות רימון בבסיס צה"ל, 3 נוספים נפצעו

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 15:57

צוותי רפואה שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של הלוחם, דניס זינובייב. בתקרית שנגרמה ככל הנראה מפצצת מטול לא תקנית, נפצע גם חייל קשה ושני חיילים נוספים קל. מתחקיר ראשוני עולה כי הנפל נמצא באחד האימונים, נלקח לחדר בניגוד להוראות הבטיחות והתפוצץ ממכה שקיבל

בווידאו: כוחות צה"ל ומג״ב הרסו את בתי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד ,הכפר רומאנה, 8 באוגוסט 2022/דובר צה"ל

חייל בשם דניס זינובייב נהרג הלילה (ראשון) בבסיס האימונים של חטיבת כפיר בבקעת הירדן, כתוצאה מפיצוץ של פצצת מטול בחדרו. חייל נוסף נפצע קשה, ושני חיילים נוספים נפצעו באורח קל, בעוד היו שבעה חיילים בחדר בסך הכול. חקירת מצ"ח נפתחה במקביל לתחקיר מבצעי, בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחות הלוחמים.

החייל שנפצע קשה באירוע הוא עולה חדש מניו יורק, שהתגייס לפני כחמישה חודשים. הוא עלה לישראל בשנה שעברה כחלק מפרויקט גרעין צבר, פרויקט הדגל של תנועת הצופים שמלווה חיילים בודדים מכל רחבי העולם בדרך לגיוסם בצה"ל כחיילים בודדים. צוותים של גרעין צבר מלווים אותו מרגע המקרה בבית החולים ותומכים בו, כאשר הם יצרו קשר עם הוריו שצה"ל הזמין להם מיד טיסה ארצה מארצות הברית, זאת בעוד המשפחה המאמצת שלו מקיבוץ טללים שבנגב הגיעה לבית החולים כדי לשהות לצדו.

צוותי רפואה שהוזעקו למקום ביצעו באחד מהפצועים שנפגע אנוש פעולות החייאה, בסיומן נאלצו לקבוע את מותו. שלושת הפצועים הנוספים פונו במסוק חיל האוויר לבתי החולים הדסה עין כרם בירושלים ושיבא תל השומר להמשך קבלת טיפול רפואי.

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל שנהרג כתוצאה מהתפוצצות תחמושת. 14 בינואר 2023. דובר צה"ל
נסיבות המקרה עדיין נחקרות. דניס זינובייב/דובר צה"ל

האירוע התרחש במחנה פקעות המשויך לחטיבת כפיר, הממוקם בבקעת הירדן. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי הלוחם ככל הנראה מצא את הפצצה שהייתה תקולה באחד האימונים ולקח אותה לחדרו בניגוד להוראות הביטחון. עוד עולה מהחקירה כי הפצצה הופעלה ממכה שקיבלה, שכן התרמיל נמצא, אך הוא לא היה נקור.

החיילים שהיו בחדר סיפרו בחקירה הראשונית כי לא ראו את ההרוג משחק בתחמושת או מחזיק אותו בידו. לדבריהם, הפיצוץ התרחש מתחת למיטתו של ההרוג, כשפצצת המטול ככל הנראה אוחסנה בתיקו. לא ברור כמה זמן הוא החזיק את התחמושת התקולה, אך על פי הערכות בצבא, הוא לא מצא אותה לפני שבת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חייל נהרג ו-3 נוספים נפצעו קשה וקל מהתפצצות רימון בבא"ח כפיר. מסוק יחידת 669 של חיל האוויר, הלילה בבא"ח כפיר. 15 בינואר 2023. TPS
פינוי החייל שנהרג בפיצוץ. הלילה/TPS

מדובר בפלוגה שנשארה שבת בבסיס, החיילים היו בשעת ת"שׁ בחדרם. על פי הערכה שעולה מהתחקיר הראשוני, המקרה נבע מחוסר משמעת לגבי טיפול נפלים בשטח. בחטיבת כפיר מתכוונים לעצור את האימונים בבסיס לצורכי טיפול בחיילים ולצורכי מסדרים, ריענון נהלים, ובדיקות. רק לאחר מכן יחזרו לשגרת האימונים.

בשבוע שעבר התפוצץ מיכל גז במגורי מפקד פלוגה בסיירת חרוב של חטיבת כפיר. מצה"ל נמסר כי בתחקיר האירוע עלה כי הפיצוץ התרחש לאחר ששעון חשמלי נפל על מיכל דאורדורנט, שהצית מיכל גז השייך לפק"ל קפה שהיה במקום. כתוצאה מהפיצוץ קירות מכולת המגורים נפגעו קשות. לא דווחו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully