וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת החולים "מכבי" משביתה שירותים בשבת: "לא קשור להדתה"

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 11:50

מטופלים גילו לאחרונה כי אינם יכולים לבקש לחדש מרשמים, להתייעץ עם רופא ולקבל שירותים נוספים החל מיום שישי אחר הצהריים. בקופה טוענים כי הרופאים ביקשו את המהלך, כדי להקל על שחיקתם, אך המבוטחים זועמים: "לא זכרתי שאני משלמת דמי חבר ואתם מחזירים אותי בתשובה"

בווידאו: שר הבריאות ניצן הורוביץ בפתיחת מבצע חיסוני הילדים במתחם החיסונים בקופת חולים מכבי בתל אביב, 23 בנובמבר 2021/יותם רונן

קופת החולים "מכבי" החלה להשבית שירותים שהיא מעניקה בשבת - כך פורסם אמש (ראשון) בחדשות 12. המבוטחים בקופה לא יוכלו החל מימי שישי בצהריים ועד לצאת השבת לבקש לחדש מרשמים, להתייעץ עם רופא ולהגיש בקשות נוספות.

מטופלים התלוננו בפני קופת החולים וחששו שמדובר בכפייה דתית. "למה אישה עובדת ועסוקה, שמתפנה סוף סוף להיזכר בכל הסידורים שדחתה, לא יכולה להגיש בקשה מקוונת שתחכה לרופא, כשהיא פנויה בשישי-שבת?", תהתה אחת המבוטחות בפוסט בפייסבוק. "לא זכרתי שיש לי אתכם הסכם שאני משלמת דמי חבר ובתמורה אתם מחזירים אותי בתשובה".

קופת חולים מכבי. גוגל מפות, אתר רשמי
טוענים שלא מדובר בהדתה. סניף של מכבי/אתר רשמי, גוגל מפות

במכבי טוענים שהסיבה לשינוי היא דווקא בקשה שהגיעה מצד הרופאים. "הרופאים נשחקים, ומגיע גם להם יום מנוחה", הדגישו במכבי. בנוסף, טענו בקופת החולים כי "מדובר במהלך שהחל לפני חמישה חודשים וכל ניסיון לקשור זאת להדתה מנותק מהמציאות וחסר בסיס. מכבי מפעילה שירותי רפואה דחופה שבעה ימים בשבוע, כולל בשבת, במוקדים הרפואיים, ובשירותים טלפוניים ודיגיטליים ואף מנהליים".

עוד נמסר מטעם הקופה: "מכבי מאפשרת גם שירות של פניות דיגיטליות אישיות לרופא הספציפי המטפל והאישי, אך בפניות לא דחופות ולאור העומסים הכבדים על הרופאים, מכבי נענתה לבקשת ועד הרופאים לאפשר לרופא לבחור יום מנוחה שבועי עבור מניעת שחיקה, שכולל גם את האפשרות לבחור את יום שבת. מכבי תמשיך להעמיד שירותי רפואה דחופה בכל ימות השבוע ובסוף השבוע ולפתח שירותים נוספים".

מתוך קמפיין ״חמודי״ של קופת חולים כללית". צילום מסך, צילום מסך
עם כובע על הראש. המראה החדש של "חמודי"/צילום מסך, צילום מסך

לפני כשבועיים סערו הרוחות בקבוצות הווטסאפ של רופאי קופת חולים. הסיבה: במסגרת ברכה לשר הבריאות החדש אריה דרעי, הסמל המיתוגי של הקבוצה "חמודי" הפך לדתי. לא מדובר בדמות חדשה של "חמודי", אלא בדמות בה משתמשת הקופה במסגרת יחסי הציבור והפרסום הנישתיים לקהל החרדי, אלא שהפעם מדובר בברכה רשמית של הקופה, הנחשבת לגדולה בישראל מבחינת מספר הלקוחות.

בין התגובות הסוערות, באחת הקבוצות נכתב על ידי רופא ותיק כי "יש כאן משמעויות חמורות מאוד בסאב-טקסט של הפרסום הזה. לקחת את הסמל הארצי של חמודי, שבכל פרסומיו הוא ללא כיסוי ראש, להפוך אותו לדתי בברכה ארצית לשר בריאות ארצי של כולם, עם ניסוח ברכה בעל מאפיינים דתיים. זה דבר חמור. אם הכללית רצתה להביע ברכה ממלכתית, היא יכולה היתה להוסיף עוד דמות מצויירת של אימא בכיסוי ראש או אבא עם כיפה סרוגה או אח דתי. אבל 'להחזיר בתשובה' את הסמל האייקוני של הכללית, סמל של 4 מיליון תושבים במדינה, שבוע אחרי דבריה החמורים של אורית סטרוק וסערת ההומופוביה, זה דבר חמור שלא היה אי פעם. אם הם ימשיכו בפרסומים כאלה, אנחנו נגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully