וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פרלמנט לשעבר באפגניסטן נרצחה בביתה: "לוחמת חסרת פחד"

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 20:23

מורסל נביזאדה בת ה-32 נרצחה יחד עם אחד משומרי ראשה מירי של אלמונים שפרצו במהלך הלילה לביתה בקאבול. משטרת טליבאן פתחה בחקירת הרצח של האישה, שהייתה בין הבודדות שכיהנו בפרלמנט הקודם של המשטר הפרו-מערבי. "טליבאן בונה את מערכת האפרטהייד המגדרי שלו לאור יום"

מורסל נביזאדה, חברת פרלמנט לשעבר באפגניסטן שנרצחה על ידי אלמונים. טוויטר, צילום מסך
נבחרה לפרלמנט ב-2018. מורסל נביזאדה/צילום מסך, טוויטר

אלמונים רצחו חברת פרלמנט לשעבר באפגניסטן בביתה בקאבול - כך הודיעה היום (ראשון) המשטרה המקומית. בנוסף למורסל נביזאדה, שכיהנה בפרלמנט תחת המשטר הקודם שנתמך על ידי המערב, נהרג בתקיפה הלילית גם אחד משומרי ראשה ואחד מאחיה נפצע. דובר המשטרה אמר כי כוחות הביטחון פתחו בחקירה מקיפה. לפי דיווחים מקומיים, התוקפים שדדו את הבית ולקחו עמם תכשיטים.

מריאם סולימאנקהיל, חברת פרלמנט לשעבר בעצמה, תיארה את נביזאדה בתור "לוחמת חסרת פחד עבור אפגניסטן". "היא הייתה חלוצה אמיתית - אישה חזקה וישירה, שלחמה עבור מה שהיא האמינה בו, אפילו אל מול הסכנות", כתבה בטוויטר. "על אף שהוצע לה לעזוב את אפגניסטן, היא בחרה להישאר ולהילחם עבור עמה".

הפגנת נשים בקאבול נגד החלטת טליבאן למנוע מהן ללמוד באקדמיה/רויטרס

נביזאדה, בת 32, נולדה בפרובינציית ננגרהאר שבמזרח המדינה, ונבחרה לפרלמנט כנציגה של קאבול ב-2018. "אני עצובה וזועמת ורוצה שהעולם יידע!", צייצה חברת הפרלמנט האירופי האנה נוימן. "היא נהרגה בחשיכה, אבל טליבאן בונה את מערכת האפרטהייד המגדרי שלו לאור יום מלא".

נשים התברגו בתפקידי מפתח באפגניסטן לאורך שני העשורים שבהם הייתה נוכחות אמריקנית במדינה, והיו לשופטות, עיתונאיות ופוליטיקאיות. ואולם, רבות מהן נמלטו מהמדינה עם כיבושה מחדש של המדינה על ידי טליבאן בקיץ 2021.

הארגון האסלאמיסטי הקיצוני מחק את רוב ההישגים שרשמו נשות אפגניסטן בשני העשורים שעברו מאז שארצות הברית הפיל את שלטונו הקודם, ודחק אותן מהמרחב הציבורי. הוא אסר עליהן ללמוד באוניברסיטאות ובתיכונים או לעבוד במגזר הציבורי או בארגוני חברה אזרחית, ואפילו לבקר בפארקים ובמרחצאות ציבוריים. נשים אף נדרשות לכסות את גופן בפומבי, רצוי בבורקה.

עוד בוואלה!

אחרי האוניברסיטאות: טליבאן הורה לארגונים אזרחיים לא להעסיק נשים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully