וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון גיוס לצבא הרוסי מציג חיילות לוהטות עם נשק "כדי להפוך את המלחמה לסקסית"

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 13:04

סרטוני הגיוס של הצבא הרוסי מנסים למשוך בני מיעוטים להלחם באוקראינה באמצעות הצגת הצבא בצורה מינית

קמפיין גיוס לצבא רוסיה/witter/officejjsmart)

צבא רוסיה ש"נואש למצוא עוד בשר תותחים", מפרסם סרטוני גיוס שהופכים מוזרים יותר ויותר, כשסרטון אחד מראה צעירות מנופפות בנשק והופכות את הסכסוך באוקראינה למיני, כך מדווח הדיילי סטאר הבריטי.

המלחמה באוקראינה רחוקה מלהיות זוהרת, כשכמעט 115,000 חיילים נהרגו בפלישה, אבל סרטוני הגיוס הצבאיים מנסים ללא הרף לשנות את התמונה ונראה שאחד מהסרטונים האחרונים מנסה לעשות סקסואליזציה למלחמה.

עיתונאי של ה"קייב פוסט", ג'ייסון ג'יי סמארט, ציטט את סוכנות הידיעות האוקראינית UNIAN שדיווחה: "כך נראה סרטון שאמור לעורר מוטיבציה ולפתות רוסים לשירות צבאי".

הוא הוסיף בציוץ: "שימו לב להתמקדות במיעוטים אתניים ובהחפצה המינית של נשים. רוסיה נואשת למצוא עוד בשר תותחים".

ככה זה נראה

בקליפ, נראות שתי צעירות אטרקטיביות עומדות לצד טנק עם אקדחים ענקיים כשהן מצטלמות בצורה מפתה. לאחר מכן נראות עוד נשים צעירות נאות "נהנות משלל המלחמה".

רשת Deutsche Welle בגרמניה דיווחה השבוע כי פקידים אוקראינים ומומחים רוסים חוזים כי רוסיה עומדת לפני גל גיוס שני. הקביעה של סמארט שיש התמקדות בניסיון לגייס מיעוטים אתניים אינה בלתי סבירה.

עוד על המלחמה באוקראינה
פוטין: "המבצע הצבאי המיוחד מתנהל במגמה חיובית"
"למפקדים לא אכפת": זעם ברוסיה על המתקפה האוקראינית שבה נהרגו 63 חיילים


בספטמבר אשתקד דיווחה נוברה מדיה כי רוסיה משתמשת במיעוטים אתניים כ"בשר תותחים" באוקראינה. הידיעה באה בעקבות "התגייסות חלקית" של 300,000 רוסים בעלי ניסיון צבאי קודם. נוברה דיווחה כי "קבוצות מיעוטים אתניים - שמגיעים מקהילות עניות - זוכות לייצוג יתר" במאגר הגיוס. גיווחים לא רשמיים מרוסיה מספרים על "גברים באזורים מרוחקים שמיהרו להסתתר ביערות בעוד שאחרים בורחים מהמדינה" במקום להישלח למלחמה באוקראינה.

ובצד השני של הגבול

החיילות האוקראיניות שנלחמות במלחמת התעמולה ברשת מול רוסיה

לכתבה המלאה
קמפיין גיוס לצבא רוסיה. Twitter/officejjsmart, צילום מסך
קמפיין גיוס לצבא רוסיה/צילום מסך, Twitter/officejjsmart

בבוריאטיה, הרפובליקה הרוסית ההררית שבמזרח סיביר, שבה השכר החודשי הממוצע הוא שליש מזה שבמוסקבה ובסנט פטרסבורג, הצבא הציע לגברים המקומיים אפשרות לקבל משכורת יציבה עוד לפני שפרץ הסכסוך הצבא. "לפני המלחמה הצבא היה עבורם דרך טובה להרוויח כסף ולטפל במשכנתאות", אמרה נטליה ארנו, נשיאת קרן רוסיה החופשית, שבמקור מהאזור.

עם זאת, המקומיים כעת סבורים שהגברים מהאזור זה - ואחרים שדומים לו - נשלחים למות "כדי להימנע מלפרוע את נוצותיהם של תושבי הערים העשירות". "האנשים האלה מוגנים פחות", אמר וסילי מטנוב, מייסד "האסייתים של רוסיה", במהלך מסע הגיוס בספטמבר 2022. "אם הם היו מתחילים לאסוף את תושבי מוסקבה, כולם היו שומעים על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully