וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למפקדים לא אכפת": זעם ברוסיה על המתקפה האוקראינית שבה נהרגו 63 חיילים

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 12:51

לאומנים ומחוקקים רוסים דרשו עונש למפקדים שאותם האשימו בהתעלמות מסכנה, לאחר שנחשף כי בבניין שבו שהו חיילים רוסים, שהותקפו בערב השנה החדשה על ידי טילים אוקראיניים, אוחסנה גם תחמושת

לאומנים ומחוקקים רוסים דרשו עונש למפקדים שאותם האשימו בהתעלמות מסכנה, על רקע המתקפה אתמול על מעונות חיילים רוסים, שבה נהרגו עשרות מהם. משרד ההגנה הרוסי דיווח כי 63 חיילים נהרגו בערב השנה החדשה במתקפה שהרסה מעונות זמניים במכינה צבאית במקייבקה, במחוז דונייצק במזרח אוקראינה.

אוקראינה וכמה בלוגרים רוסים דיווח כי המספר גבוה בהרבה, וכי מאות חיילים נהרגו, אך גורמים רשמיים ברוסיה אמרו כי ההערכות האלה מוגזמות. מבקרים רוסים אמרו כי החיילים שהו במעונות שבהם אוחסנה גם תחמושת. על פי משרד ההגנה הרוסי, ארבעה טילים פגעו במבנה. המתקפה אתמול באה על רקע גל יומיומי של מתקפות מל"טים על קייב וערים אחרות באוקראינה.

"מה שקרה במקייבקה נוראי", כתב בלוגר רוסי בטלגרם. "מי החליט לאחסן תחמושת במקום שבו שוהים חיילים רבים? למפקדים לא אכפת".

בסיס של חיילים רוסים במקייבקה, דונייצק באוקראינה, הופצץ על ידי טילים מאוקראינה בערב השנה החדשה 2023. טוויטר, צילום מסך
מתקפה על מעונות חיילים רוסים/צילום מסך, טוויטר

גם מחוקקים ברוסיה הביעו את זעמם. גריגורי קרסין, חבר בסנאט ולשעבר סגן שר החוץ הרוסי, דרש נקמה נגד אוקראינה ובעלות בריתה בנאט"ו, אך הוסיף כי התקרית דורשת "חקירה פנימית מקיפה". סרגיי מירונוב, לשעבר יו"ר הסנאט, דרש שהגורמים ש"איפשרו את שהיית החיילים בבניין לא מוגן" ייטלו אחריות, כמו גם ההנהגה שלא סיפקה "רמה מתאימה של ביטחון".

בשטח, מושל מחוז לוהנסק, שאותו כבשה רוסיה, אמר הבוקר כי הכוחות האוקראיניים מתקדמים לכיוון קרמינה וסבטובה שנשלטות על ידי רוסיה. רמטכ"ל אוקראינה אמר כי במתקפה ב-3 1בדצמבר על אזור בחרסון, בדרום אוקראינה, נהרגו ונפצעו כ-500 חיילים רוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully