וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מיליוני ישראלים הצביעו בעד רפורמה במערכת המשפט

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 13:49

רה"מ התייחס בפתח הישיבה השבועית לביקורת על התכנית של ממשלתו להחלשת מערכת המשפט ואמר כי "ההפגנה הגדולה ביותר הייתה לפני יותר מחודשיים, בקלפי". בישיבה אישרו השרים את הקמתו מחדש של משרד ההסברה, עם השרה דיסטל אטבריאן

ישיבת הממשלה ה-15 בינואר 2023/רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) להפגנות שהתקיימו אמש ברחבי ישראל, וטען כי "ההפגנה" הגדולה ביותר שהתקיימה לאחרונה הייתה הבחירות - בה מיליונים הצביעו כדי לשנות את מערכת המשפט. בדבריו טען כי בוחריו ידעו על הכוונה ליישם את הרפורמה, ואף דרשו זאת.

"אני שומע בימים האחרונים ניסיון לטעון שהציבור לא ידע על מה הוא מצביע", טען נתניהו. "חבריי ואני אמרנו זאת אין ספור פעמים, ומיליוני אזרחים שהצביעו עבור מחנה הימין, ידעו על הכוונה לעשות רפורמה מקיפה במערכת המשפט. יותר מזה, הם דרשו זאת מאיתנו. כל אחד שהיה בכינוסי הבחירות שלנו, במרכזי הערים, בשכונות, שמענו את הקול עולה מהקהל. ויש גם רבים מאלה שלא הצביעו עבורנו שידעו והסכימו שיש צורך לערוך תיקונים יסודיים במערכת המשפט.

"דברים ברוח זו נאמרו על ידי ממשלות מימין ומשמאל, ואף אחד לא חשב אז לומר שמדובר ב'קץ הדמוקטיה'", הוסיף. "לאמיתו של דבר, מה שאנו מבקשים לעשות הוא להחזיר את האיזון בין הרשות שהיה קיים בישראל במשך 50 שנה, ושקיים היום בכל הדמוקרטיות המערביות".

הממשלה אישרה שורה של מינויים בכירים במשרדי הממשלה, וכן חלק מהתוכניות לחלוקה והעברת שטחי פעולה בין המשרדים כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים. בין השאר, הועברה לסגן השר במשרד ראש הממשלה אבי מעוז ממפלגת נעם האחריות על היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך, ויוקם מחדש משרד ההסברה לטובתה של השרה החדשה גלית דיסטל אטבריאן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. 15 בינואר 2023. רוני כנפו
נתניהו בישיבה, הבוקר/רוני כנפו

בכניסה לישיבת הממשלה הגן שר החינוך יואב קיש על המהלך להעביר את האחריות על היחידה במשרדו לידיו של מעוז. "אני יכול להרגיע את כל הפייק קמפיין שנעשה, היחידה לתוכניות חיצוניות אכן עוברת לאבי מעוז כפי שכתוב בהסכמים הקואליציוניים. כל הסמכויות בתוכניות הגפן נשארות במשרד החינוך". זאת בהמשך להודעת משרד החינוך אמש, שמסר כי "אין ולא תהיה פגיעה במסגרת הגפ"ן. שר החינוך מוביל תהליך לביטול תוכניות שמכפישות את עם ישראל וצה"ל באופן בוטה וישיר. אלו יוסרו על פי שיקולו של שר החינוך בלבד".

משרד ההסברה הומצא מחדש בשבוע שעבר, יותר מעשור לאחר שנסגר לצורך סידורי העבודה של חברי הליכוד. כשהממשלה הושבעה לפני כשבועיים, דיסטל אטבריאן מונתה לשרה במשרד ראש הממשלה, אבל בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לעשות שינוי והודיע כי היא תהיה שרת ההסברה - כדי שיוכל למנות את חברת הכנסת מאי גולן לשרה במשרד ראש הממשלה, כלומר שרה בלי תיק.

עוד בוואלה!

הריקוד האחרון של הדמוקרטיה הישראלית - רגע לפני שזה ייגמר

לכתבה המלאה
ח"כ גלית דיסטל אטבריאן בראיון לאולפן וואלה 17 ביולי 2022. ראובן קסטרו
קיבלה משרד חדש-ישן. דיסטל אטבריאן/ראובן קסטרו

הממשלה אישרה היום את שינויי התפקידים, שכפופים גם לאישור הכנסת. מהחלטת הממשלה עולה כי להקמת המשרד החדש של דיסטל אטבריאן יוקצה תקציב של כ-19 מיליון שקלים, 10.8 מיליון שקלים מתקציב משרד ראש הממשלה ו-8.4 מיליון שקלים מתקציב רשות המסים עד לאישור תקציב 2023. עם זאת, אין כל פירוט של ייעוד התקציב או של סמכויות ותחומי האחריות של המשרד החדש.

הממשלה אישרה גם את מינוייהם של מנכ"לי משרדי הממשלה החדשים: מנכ"ל משרד האוצר המיועד שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האנרגיה הנכנס קובי בליטשטיין, והמועמדים למנכ"ל משרד החינוך תא"ל (במיל') אסף צלאל, מנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב, מנכ"ל משרד התרבות והספורט כפיר סויסה ומנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן. כל המינויים קיבלו את אישור הוועדה למינויים בכירים בנציבות שירות המדינה וייכנסו לתוקף לאחר אישורם בממשלה.

הצעת מחליטים נוספת על סדר יומה של הממשלה תממש את העברת הסמכויות והאגפים למשרד ראש הממשלה בהתאם להסכמים הקואליציוניים. סגן השר אורי מקלב, שמשמש סגן שר במשרד ראש הממשלה והתחבורה, קיבל היום את האחריות על הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי והרשות למען ניצולי השואה, שיעברו מהמשרד לשוויון חברתי. מעוז, קיבל את הסמכויות הנוגעות ליחידת התוכניות במשרד החינוך, שאמונה על תוכניות העשרה ושיתופי פעולה חיצוניים במערכת החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully