וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי נאום חיות: "קיבלנו מנדט ברור מהציבור"; לפיד: "הרוב מתנגד לרפורמה ההרסנית"

עודכן לאחרונה: 13.1.2023 / 17:11

גם אחרי המתקפה של נשיאת העליון והיועמ"שית, ראש הממשלה מגן על המהפכה המשפטית שמקדם השר לוין: "יהיה איזון בין שלוש הרשויות בישראל גם אחרי הרפורמה, התיקונים ייעשו תוך שמיעת כל העמדות". לפיד: "לא קיבלת מנדט מהציבור להרוס את הדמוקרטיה"

נתניהו בתגובה לרפורמה המשפטית, צילום: דוברות הליכוד/מעריב

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב היום (שישי) לנאומה של נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות והגן על המהפכה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין. "גם אחרי הרפורמה יהיה איזון בין שלוש הרשויות בישראל", אמר.

בסרטון שפרסם נתניהו, הוא טען כי רוב גדול בציבור בחר ומסכים שיש צורך לערוך תיקונים במערכת המשפט ואכיפת החוק. זאת לאחר הביקורת החריפה שמתחה אתמול נשיאת בית המשפט העליון על הרפורמה שמבקש להעביר שר המשפטים יריב לוין, ותקפה את כל פרטיה.

"אני מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני", אמר נתניהו. "כשאומרים שהתיקון הכי קטן זה הרס הדמוקרטיה, זה לא רק טיעון לא נכון - זה גם טיעון שלא נותן אפשרות להגיע להבנות שרצוי להגיע אליהן בהידברות עניינית בכנסת ישראל. אני רוצה להרגיע אתכם. דמוקרטיה בנויה מאיזון ראוי בין שלוש הרשויות והאיזון הזה קיים בכל הדמוקרטיות בעולם, הוא גם התקיים בישראל בחמישים שנותיה הראשונות. אז לא הייתה כאן דמוקרטיה?".

בהמשך הדגיש כי התיקונים צריכים להיעשות באחריות ובשיקול דעת, תוך שמיעת כל העמדות. לטענתו, זה התהליך שיקרה בכנסת. הוא מסכם את דבריו בכך שהרפורמה תגן על זכויות מיעוט, על הדמוקרטיה וטובתה היא כלל אזרחי ישראל.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שיר טורם, פלאש 90
חיות בכנס המשפט הציבורי בחיפה. אתמול/פלאש 90, שיר טורם

לאחר תגובתו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו, לא קיבלת מנדט מהציבור להרוס את הדמוקרטיה ורוב הציבור בישראל, כולל מצביעי הליכוד, מתנגדים לרפורמה חפוזה והרסנית שמבוססת על זה שאתה חלש מכדי להתמודד עם הקיצונים בממשלה שלך".

נשיאת העליון חיות ביקרה אמש את הרפורמה כשטענה שמדובר "במתקפה שלוחת-רסן על מערכת המשפט, משל הייתה אויב שיש להסתער עליו ולהכניעו". היא עוד אמרה כי "למרבה הציניות, הוגי התוכנית מכנים אותה תוכנית 'לתיקון' מערכת המשפט. אני אומרת - זו תוכנית לריסוקה. היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת ולהפוך אותה לרשות שותקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully