וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר את העברת הסמכויות למעוז; הקהילה הגאה מאשימה: "נותנים יד לשנאה"

עודכן לאחרונה: 13.1.2023 / 15:18

הממשלה צפויה לאשר את הצעד בישיבה השבועית ולהעביר לידיו של יו"ר נעם את היחידה לתוכניות חיצוניות ושותפויות במשרד החינוך. ארגוני להט"ב מחו: "הפקרה מוחלטת של נערים ונערות". החשש שעל הפרק: פגיעה בתוכניות זהות מגדרית, שירות נשים בצה"ל ומפגשים בין יהודים לערבים

אבי מעוז במליאה: "מי שמנסה לפגוע בזהות היהודית הוא החושך"/ערוץ הכנסת

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את העברת היחידה לתוכניות חיצוניות ושותפויות במשרד החינוך לסמכותו של יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז. במסגרת ההצעה שתעלה בישיבת הממשלה השבועית, האחריות על היחידה תהיה של משרד ראש הממשלה, בו מכהן מעוז כסגן שר. ארגוני להט"ב מחו על הצעד המתקרב.

"אותם אנשים שאמרו לנו שלא תהיה פגיעה בלהט"ב עומדים להרים את ידם ביום ראשון ולהצביע על קריעת היחידה שאחראית על תכנים במערכת החינוך והעברתה לידי להט"בופוב מוצהר ששם לו למטרה להוציא תכנים של חינוך לסובלנות ממערכת החינוך", אמרו בחוש"ן.

רגע לפני האישור הסופי, הארגון שמנהיג חלק גדול מתוכניות הזהות המגדרית והנטייה המינית בבתי הספר הזהיר כי "כל מי שירים את ידו ביום ראשון ויצביע עבור העברת סמכויות לידיו של אבי מעוז, מפריד את הנוער הלהט"בי ונותן יד לשנאה, לפילוג, לפגיעה בנוער. אנחנו קוראים למפלגת הליכוד לעצור את הטירוף הזה - אל תתנו לאסון הזה יד! תשמרו על הנוער כפי שהבטחתם".

אבי מעוז, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
יקבל את היחידה לתוכניות חיצוניות ושותפויות במשרד החינוך. מעוז/ראובן קסטרו

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר התריעה גם היא מפני פגיעה בחינוך של בני הנוער. "מכירת החיסול של מערכת החינוך היא הפקרה מוחלטת של נערים ונערות לידי אדם חשוך ומסוכן ששונא נשים ולהט"ב", האשימה. "על ראש הממשלה נתניהו ושרי הליכוד, שהבטיחו שלא תהיה פגיעה בקהילה הגאה, מוטלת החובה לא לאפשר לזה לקרות. כל הצבעה שאינה התנגדות מוחלטת תיזכר כשפל היסטורי לדיראון עולם. הקהילה הגאה לא תזוז מילימטר אחורה ואני לא מציעה לבחון זאת".

לא רק בקהילה הגאה סוערות הרוחות. הסיכום עם מעוז, בעל הדעות הקיצוניות בנושאי להט"ב, דת ומעמד האישה, הוביל למחאה חוצת מגזרים בשבועות האחרונים. עשרות רשויות, מאות מנהלים וארגונים רבים חתמו על עצומות ומכתבים נגדו - וחלקם הודיעו שיעשו צעדים בפועל כדי שהתכנים לא ייפגעו, כמו מימון תוכניות שיבוטלו.

עוד בוואלה!

המנהלות שמובילות את המאבק באבי מעוז: "להעביר את הסמכות להומופוב - צעד מסוכן"

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה בחיפה 24.06.22. שלומי גבאי, שלומי גבאי
הרוחות סוערות. מצעד הגאווה בחיפה, יוני/שלומי גבאי, שלומי גבאי

תוכניות רבות עשויות להיות על הכוונת. במערכת גפ"ן, זו שדרכה מנהלים מנתבים את תקציב בית הספר ומזמינים גופים חיצוניים להעביר סדנאות והרצאות, קיימות כעשרת אלפים אפשרויות למענים חינוכיים. מתוכם מאות, אם לא אלפים, עוסקים בנושאים שעשויים להיות שנויים במחלוקת עבור יו"ר מפלגת נעם.

החשש המרכזי הוא מפגיעה בתוכניות זהות מגדרית ונטייה מינית, אך גם תוכניות שעוסקות בנושאים כמו שירות נשים בצה"ל, תכנים של התנועה הרפורמית ומפגש בין יהודים לערבים עלולות להיות בסכנה. "הנושא החשוב ביותר הוא 3,000 תוכניות הלימוד הפרוגרסיביות שהוחדרו לבתי הספר, ללא ידיעת ההורים וללא פיקוח משרד החינוך", אמר מעוז יותר מפעם אחת בהתייחס לשינויים שהוא מתכנן לבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully