וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בפנייה לשבתאי: "תפקיד המשטרה הוא לשמור על המפגינים - לא 'להיערך אליהם'"

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 21:56

לאחר שהשר בן גביר דרש להפעיל יד קשה יותר נגד מפגינים, ובתום הערכת מצב שבה המשטרה הביעה חשש מהפרות סדר בהפגנות נגד הממשלה, יו"ר האופוזיציה קרא למפכ"ל לוודא כי לא מופעל כוח מופרז נגד המוחים. "הם אוהביה הגדולים ביותר של מדינת ישראל וכך יש להתייחס אליהם"

בווידאו: מהומה בדיון בוועדת החוקה על המהפכה המשפטית, מיקרופונים של חברים באופוזיציה הושתקו/ערוץ כנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא הערב (חמישי) למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לא להפעיל כוח מופרז במהלך ההפגנה נגד הממשלה, שצפויה להיערך בשבת הקרובה. "המפגינים האלה הם אוהביה הגדולים ביותר של מדינת ישראל וכך יש להתייחס אליהם", כתב לפיד לשבתאי. "אני מצפה ממך להנחות את המשטרה להתייחס למפגינים בכבוד ולעשות הכול כדי לאפשר להם להביע מחאה לגיטימית".

עוד הוסיף יו"ר האופוזיציה כי "תפקידה של משטרת ישראל הוא לשמור עליהם, לא 'להיערך אליהם', לא להפעיל מכת"זיות, לוודא שלא יופעל כלפיהם כוח מופרז בזמן שהם ממלאים את חובתם האזרחית. תפקידך הוא לוודא שהמשטרה אינה פוליטית, ואינה עומדת לרשות צד אחד בלבד במערכת הפוליטית אפילו אם הצד הזה נמצא עכשיו בשלטון".

בתוך כך, לפני זמן קצר הסתיים במטה מחוז תל אביב דיון אישור התוכניות למחאה הצפויה. "לצורך אבטחת המחאה ישתתפו מאות שוטרים במשימה כדי לאפשר למשתתפים לממש את זכות המחאה כחוק", נמסר מהמשטרה. בסיום הדיון הנחה שבתאי את השוטרים לנהוג באיפוק, סובלנות והכלה במהלך המחאה, כשבראש ובראשונה המטרה היא לשמור על הסדר הציבורי.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 9 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"מצפה ממך להנחות את המשטרה להתייחס למפגינים בכבוד". לפיד/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מוקדם יותר היום הזהירה המשטרה כי קיים "חשש להפרות סדר" בהפגנות הצפויות בשבת נגד הממשלה והתוכנית המשפטית שהיא מקדמת. זאת לאחר דיון הערכת מצב עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שדרש השבוע שהמשטרה תפעיל יד קשה יותר נגד המפגינים.

המשטרה אמרה כי היא "תבטיח את קיומה של המחאה" וכי "זו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו, זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית", אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר. עוד נמסר כי "על מנת שנוכל להבטיח את שלום הציבור ואת קיומה המלא של המחאה, שבה המשטרה וקוראת למארגני המחאה ולמשתתפים לשמור על הסדר ולאפשר את קיומן של המחאות כחוק".

עוד בוואלה!

נשיאת העליון חיות נגד הרפורמה של לוין: "תוכנית לריסוק מערכת המשפט"

לכתבה המלאה
לקראת הדיון בהצעת חוק "בן גביר" להכפפת המשטרה למדיניות השר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ואיתמר בן גביר, אולם ועדת הפנים. 14 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
"לא צריך 'להיערך' למפגינים". שבתאי/פלאש 90, ללא

המשטרה מסרה כי היא השלימה את היערכותה המבצעית לקראת ההפגנות שאמורות להתקיים בתל אביב ובירושלים. לדבריה, כוחותיה יהיו פרוסים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים ולשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי.

"המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר את קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אולם היא לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים. משטרת ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק", נמסר בהודעת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully