וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה תקפו את נשיאת העליון: "דיבור מפוזיציה, הוכחה נוספת לכך שהרפורמה הכרחית"

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:19

חברי הקואליציה הגיבו לדברי חיות, שמתחה ביקורת חריפה על הרפורמה שמבקש להעביר שר המשפטים לוין. "אין פה מלחמה על הצדק, יש קרב על שימור הכוח", טענו. חברי האופוזיציה הביעו את תמיכתם: "נתייצב איתה במאבק על נשמת המדינה"

בווידאו: השופטת אסתר חיות/צילום: שלומי גבאי

חברי כנסת שונים הגיבו הערב (חמישי) לביקורת שמתחה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות על הרפורמה שמבקש להעביר שר המשפטים יריב לוין. "דיבור מפוזיציה, הוכחה נוספת לכך שהרפורמה הכרחית", טענו חלק מחברי הקואליציה. חברי כנסת מטעם האופוזיציה הביעו את תמיכתם בנשיאה: "נתייצב איתה במאבק על נשמתה של המדינה".

"מדובר במתקפה שלוחת-רסן על מערכת המשפט, משל הייתה אויב שיש להסתער עליו ולהכניעו", טענה נשיאת בית המשפט העליון בנאום שנשאה בכנס המשפט הציבורי בחיפה. "התכנית מבקשת ליטול מידי השופטים את הכלים המשפטיים המשמשים אותם להגנה על זכויות הפרט ועל שלטון החוק. היא מדברת על פסקת התגברות אשר תשלול מבית המשפט את האפשרות לבטל חוקים הפוגעים באופן בלתי מידתי בזכויות אדם חוקתיות. למרבה הציניות, הוגי התוכנית מכנים אותה תוכנית 'לתיקון' מערכת המשפט. אני אומרת - זו תוכנית לריסוקה. היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת ולהפוך אותה לרשות שותקת".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"תכנית לריסוק מערכת המשפט". הנשיאה חיות על הרפורמה המשפטית של לוין/שלומי גבאי

"נאום הנשיאה חיות רק מוכיח את חיוניות הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית", הגיב יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ'. "ההתנשאות, הדמגוגיה, ההתחפרות בעמדות, חוסר הסובלנות, רדידות הטיעונים והדיפת כל בדל של ביקורת - כפי ששמענו כעת גם בנאום, הביאו את אמון הציבור במערכת המשפט לשפל. הגיע הזמן ל'רי-סטארט' של תיקון".

"ירדו המסכות, הכול מאה אחוז פוזיציה, מאה אחוז פוליטיקה", הגיבה לדבריה של חיות גם חברת הכנסת ושרת התחבורה מירי רגב. "אין פה מלחמה על הצדק, אלא קרב על שימור הכוח", הוסיפה.

חבר הכנסת מטעם הליכוד בועז ביסמוט מתח גם הוא ביקורת על דברי הנשיאה. "נשיאת בית המשפט העליון תוקפת בחריפות את שר המשפטים יריב לוין, עוד הוכחה לכך שהרפורמה הזאת לא רק מתבקשת - היא הכרחית", נמסר מטעמו.

מירי רגב, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"אין פה מלחמה על הצדק, אלא קרב על שימור הכוח", ח"כ רגב על דברי הנשיאה/ראובן קסטרו

"אחרי יותר מדי שנים, מזיזים את הגבינה של חיות והיא חוששת", הגיב לדבריה גם שר התקשורת וחבר הכנסת מטעם הליכוד שלמה קרעי. "לא על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם, אלא על הקליקה השולטת, הסגורה והאליטיסטית שהיא חלק ממנה. זה נגמר. אנחנו נסיר את המחיצות בין הציבור לבין מערכות השלטון".

"הרוב לא נתן לאף אחד צ'ק פתוח לעשות ככל העולה על רוחו"

"חותם על כל מילה בדברי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות", תמך יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בדברי הנשיאה. "הדמוקרטיה איננה רק שלטון הרוב, הרוב לא נתן לאף אחד צ'ק פתוח לעשות ככל העולה על רוחו. נתייצב יחד איתה במאבק על נשמתה של המדינה ונגד הנסיון לפרק את הדמוקרטיה הישראלית", הוסיף.

"מחזקת את נשיאת בית המשפט העליון, הנציגה הבכירה ביותר של הרשות השופטת, על האמת שאמרה בלי פחד", הגיבה יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי. "הרפורמה המתוכננת היא הפיכה משטרית מסוכנת ואנחנו נילחם בה עד חורמה. לא נשתוק, כי ארצנו משנה את פניה. קוראת לנשיאה להמשיך להיאבק בתוכנית המסוכנת. הציבור איתך. אנחנו איתך".

יאיר לפיד,1 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"נתייצב יחד איתה במאבק על נשמתה של המדינה", לפיד./ראובן קסטרו

"יש שופטים בירושלים, ויש גם נשיאה שמבינה את גודל השעה"

"הנשיאה חיות היטיבה להסביר את הפגיעה החמורה בזכויות ובחירויות של אזרחי ישראל, אם תמומש התוכנית לריסוק מערכת המשפט", הגיב בחשבון הטוויטר שלו חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי גדעון סער. "כפי שהתרעתי במערכת הבחירות - זהו מהלך לשינוי המשטר בישראל. על כל אוהבי החירות - ללא הבדלי השקפה פוליטית - להתלכד למאבק למען עתיד ישראל", הוסיף.

"איך אמר מנחם בגין? יש שופטים בירושלים, ויש גם נשיאה שמבינה את גודל השעה", הגיבה גם חברת הכנסת מטעם מפלגת העבודה נעמה לזימי. "אני מחזקת את הנשיאה חיות ורוצה להכין אותה - בימים הקרובים את תהיי נתונה למתקפה חסרת תקדים מצד שליחיהם של נתניהו ובן גביר, אבל דעי שאנחנו איתך. המוני ישראל איתך. ברחובות, ברשתות ואיפה שצריך, כדי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully