וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקריאה ראשונה: תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון אושרו בכנסת

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 2:19

התקנות המסדירות את מצבם המשפטי של אזרחי המדינה בשטחים עברו בהצבעת המליאה. לפיהן ניתן להחיל חקיקה ואכיפה על תושבי ישראל ופלסטינים בעלי תעודות זהות כחולות הגרים באזורים אלה. גנץ: "בניגוד לליכוד ונתניהו - נפעל למען המדינה וביטחונה"

הצבעה על חוק יו"ש, וידאו: ערוץ הכנסת/מעריב

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה תקנות לשעת חירום ביהודה ושומרון, המסדירות את מצבם המשפטי של ישראלים בשטחים. התקנות מאפשרות להחיל חקיקה ושיפוט על תושבי ישראל הגרים באזורים אלה וכמו כן גם על פלסטינים בעלי תעודות זהות כחולות.

בממשלה הקודמת, אישור התקנות עורר סדקים ראשונים משמעותיים בקואליציה לאור סירובן של מפלגות רע"מ ומרצ לתמוך באישורו וכן בשל עמדת הליכוד ושאר סיעות האופוזיציה, שניסו להכשיל את ההצבעה. עם פיזור הכנסת, תוקפן של התקנות הוארך באופן אוטומטי עד שלושה חודשים מתחילת כהונתה של הכנסת ה-25 וכעת המליאה אישרה בקריאה ראשונה את הארכת התקנות ב-5 שנים נוספות.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע כי מפלגתו תתמוך בתקנות ובניגוד לליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו - "בכל תפקיד ובכל מקום בו נהיה, נפעל למען המדינה וביטחונה". בניגוד לכך, סיעת העבודה הודיעה שתצביע נגד מאחר וצעדים אלה "פוגעים בביטחון ישראל ויובילו אותנו למדינה דו-לאומית, לפי חזון סמוטריץ' ושותפיו".

שר המשפטים יריב לוין כינה את הצעת החוק בתור "החוק לפיזור הכנסת ה-24". הוא הוסיף כי "זו ההצעה הממשלתית הראשונה שאנחנו מביאים והיא מצביעה על ההבדל בין הממשלה שהייתה כאן קודם, ונשענה על תמיכה של מפלגה אחת לפחות שרצתה לפגוע במפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. בממשלה הזאת הדברים אחרים - חזרנו לאמונה בזכותנו על ארץ ישראל כולה, וחזרנו לחזק את ההתיישבות. בממשלה הזאת אין קושי לגייס את הרוב הדרוש להעברת ההצעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 9 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"בניגוד לליכוד ונתניהו - בכל תפקיד ובכל מקום בו נהיה, נפעל למען המדינה וביטחונה״. גנץ בישיבת הסיעה היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

חבר הכנסת מסיעת המחנה הממלכתי גדעון סער הצטרף לבני גנץ בתמיכה בחוק. "מה שקרה בקדנציה הקודמת היה לא נכון מצד האופוזיציה שפעלה בניגוד לאינטרס הלאומי כשהפילה את החוק, אמר. "אנחנו אופוזיציה לממשלה אבל לא למדינה ולאינטרסים החיוניים שלה".

ח"כ גלעד קריב מסיעת העבודה אמר שמפלגתו הפעם לא תוכל לתמוך בחוק. "נתניהו הוא מנהיג חלש שהפיל עצמו בשבי הקיצוניים. אין חלקנו עם הממשלה הרעה הזאת", הסביר. ח"כ עאידה תומא סלימאן ממפלגת חד"ש: "החוק מטרתו להנציח את הכיבוש בשטחים הפלסטינים ולבסס משטר אפרטהייד ומשטר קולוניאליסטי בשטחים הכבושים. נגמרה כבר שעת החירום והכיבוש ממשיך עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully